Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Het is in ieder geval weinig relevant
het was me vorige keer wel gelukt. en oorzaak depressie die weet ik wel.
Zou je daar wat dieper op in willen gaan Kongkong, op die oorzaak? Is die oorzaak niet aan te pakken op de een of andere manier (in plaats van de gevolgen te proberen verzachten)?

Daar ben ik wel benieuwd naar
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Max schreef:
Het is in ieder geval weinig relevant
Dat soort problematieken zijn weldegelijk erg relevant op dit forum. Als het gaat om eetproblematiek/stoornissen en jezelf pijnigen. Met alle gevolgen van dien.
Maar het is beter het daar niet verder over te hebben in dit topic. Ik vond het wel belangrijk dat nog even te benoemen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
kongkong
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2015 11:06

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Max schreef:Het is in ieder geval weinig relevant
het was me vorige keer wel gelukt. en oorzaak depressie die weet ik wel.
Zou je daar wat dieper op in willen gaan Kongkong, op die oorzaak? Is die oorzaak niet aan te pakken op de een of andere manier (in plaats van de gevolgen te proberen verzachten)?

Daar ben ik wel benieuwd naar
Volgens de psychiater is de filter van informatie verwerken niet in orde bij me.
Ik ben ook nooit verder gekomen dan postbode en krijg daarnaast gedeelte een uitkering.
Ik ben heel veel gepest vroeger en me eigen vrienden hebben me ontzettend veel pijn gedaan. Zo erg dat ik na die jaren geleden nog in shock was en net ergere was dat ze het lachend deden. Ik heb ontzettend veel,vrije tijd en denk en denk. Marathon lopen leek me wel,een idee. Verveling en ik hen zo ontzettend veel werk geprobeerd en vrijwilligerswerk. Wat me beste vriend me aandeed. Ie,AMD die ik ,er alles vertrouwde heeft me zo beschadigd. Daarna volgend al me vrienden met me eigenlijk te pesten zoals,vroeger. Ik ben overspannen van school dat niet lukte, werk dat niet lukte,en de liefde dat niet lukte.
Ik wil iets hebben om trost,op te zijn. En een marathon kam zoiets zijn. En ik wil heel graag een leuke vriendin en af van de antipsychotica.
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Bedankt voor je uitgebreide en erg helder geformuleerde verslag Kongkong. Heel aangrijpend wat je vertelt over je verleden, over hoeveel pijn je allerbeste vrienden je hebben aangedaan, 'lachend' zoals je je dat herinnert, zonder enige reden, louter om zichzelf te vermaken. Je noemt je reactie daarop een shock die jaren leek te duren. Dat kan ik me heel goed voorstellen, die shock, en het vreselijke, wanhopige, reddeloze gevoel dat je daarbij gekend moet hebben, een gevoel waar je nog steeds niet helemaal van af lijkt te zijn.
Je hebt contact met een psychiater ivm je medicatie? Heb je hier wel eens met hem over gesproken, over die 'shock', die hij misschien een trauma zal noemen?
Daarnaast noem je de toestand waarin je je school verliet een van overspannenheid. Je hebt een erg helder inzicht in de dingen die je zo vreselijk bezighouden, dwarsbomen, verschrikkelijke ervaringen en actuele onzekerheden en frustraties die je als een blok aan je been mee moet zeulen elke dag.
Heb je wel eens iets geprobeerd in de richting van gesprekstherapie, om die negatieve ervaringen, je teleurgesteldheid, je huidige situatie, en 'jezelf' misschien op andere wijzen in beschouwing te nemen?

Groeten, Max
kongkong
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2015 11:06

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Daarom is het voor mij heel belangrijk om hard te lopen en uiteindelijk marathon.
kongkong
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2015 11:06

Re: hardlopen en uit depressie komen.



ZO heb ik ook een doel
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: hardlopen en uit depressie komen.

ZO heb ik ook een doel
Dat was onderhand wel duidelijk dat je vooral streeft om die "Runners' high" te verkrijgen.
Maar als je goed luistert naar het meisje in de video, hoor je haar ook zeggen dat het lang
niet iedere keer lukt, dat de 'high' ook niet altijd even intens zal zijn.

Kort om: lange afstanden rennen om high te kunnen worden is het paard achter de wagen spannen.
Je benadert sport als een verslaafde die op zoek is naar een roes. Dat lijkt me niet echt verstandig.
* Liebe Macht Frei *
kongkong
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2015 11:06

Re: hardlopen en uit depressie komen.

En waarom lijkt je dat niet verstandig.
Mijn psychiater was er juist heel positief over.
kongkong
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2015 11:06

Re: hardlopen en uit depressie komen.

En heeft niet iedereen verslavingen?
kongkong
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2015 11:06

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Nu ik 30 ben en het niet verder lukt als een klein bijbaantje wil ik toch iets presteren in me leven. En heb hoop op ooit een leuke vriendin. Meer niet.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: hardlopen en uit depressie komen.

kongkong schreef:Nu ik 30 ben en het niet verder lukt als een klein bijbaantje wil ik toch iets presteren in me leven.
Het is altijd fijn om trots op jezelf te kunnen zijn.
Sporten is gezond, vooral als je het voor je plezier doet.
En kom je dat leuke meisje dat helemaal bij jou past ooit nog wel tegen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Janey
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 apr 2015 20:39

Re: hardlopen en uit depressie komen.

ik vind zo'n marathon een mooi doel....
probeer wel te genieten van het proces van lopen, steeds een beetje verder, en soms even stilstaan, en focus niet teveel op het einddoel, kleine stapjes....
anders loop je jezelf misschien voorbij....wordt het eindresultaat belangrijker dan de weg er naar toe. mijn ervaring is dat het dan weer een frustratie word en dat zou zo jammer zijn...
niet dat ik ooit de illussie heb een marathon te kunnen lopen :tongue:
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Max schreef:Je hebt een erg helder inzicht in de dingen die je zo vreselijk bezighouden, dwarsbomen, verschrikkelijke ervaringen en actuele onzekerheden en frustraties die je als een blok aan je been mee moet zeulen elke dag.
Heb je wel eens iets geprobeerd in de richting van gesprekstherapie, om die negatieve ervaringen, je teleurgesteldheid, je huidige situatie, en 'jezelf' misschien op andere wijzen in beschouwing te nemen?

Groeten, Max
kongkong schreef:Daarom is het voor mij heel belangrijk om hard te lopen en uiteindelijk marathon.

Beide kan ook Kongkong. Wanneer je je nu prima voelt, en eigenlijk heel goed met je vroegere ervaringen kunt leven dankzij dat hardlopen en het doel waar je je nu op richten kunt, dan is dat alleen maar fantastisch. Maar ik denk niet dat je dit topic geopend hebt omdat je je nu zo prima voelt...
kongkong
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2015 11:06

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Beide kan ook Kongkong. Wanneer je je nu prima voelt, en eigenlijk heel goed met je vroegere ervaringen kunt leven dankzij dat hardlopen en het doel waar je je nu op richten kunt, dan is dat alleen maar fantastisch. Maar ik denk niet dat je dit topic geopend hebt omdat je je nu zo prima voelt...
Nee ik voel me erg gespannen en ik hoop veel rust te krijgen in me lijf door te lopen.
In feite heb ik alles om gelukkig te zijn alleen voel ik me niet zo.
Gebruikersavatar
Max
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 apr 2015 09:35

Re: hardlopen en uit depressie komen.

In feite heb ik alles om gelukkig te zijn alleen voel ik me niet zo.
Misschien komt dat door je heel veel onverwerkt leed in jezelf omdraagt. Je kunt nog zo veel en nog zo snel hardlopen, maar dat leed blijft denk ik onverminderd bij je. Ik zou als ik jou was eens proberen samen met een therapeut dat leed, al die nare herinneringen die je maar blijven bespoken, eens goed proberen uit te diepen
kongkong
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2015 11:06

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Ik wil niet blijven hangen in het verleden maar me juist richten op de toekomst.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Dat kan, dat is jouw keuze. Als ik het goed begrepen heb je twee hoofddoelen in het leven:
Hardlopen en trainen zodat je ooit een marathon kunt lopen en een meisje ontmoeten en een langdurige relatie opbouwen.
Tja, ik zou zeggen: ga er voor.

Ik neem aan dat je het een en ander ook met je psychiater hebt besproken?
* Liebe Macht Frei *
kongkong
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2015 11:06

Re: hardlopen en uit depressie komen.

volhoudertje schreef:Dat kan, dat is jouw keuze. Als ik het goed begrepen heb je twee hoofddoelen in het leven:
Hardlopen en trainen zodat je ooit een marathon kunt lopen en een meisje ontmoeten en een langdurige relatie opbouwen.
Tja, ik zou zeggen: ga er voor.

Ik neem aan dat je het een en ander ook met je psychiater hebt besproken?
Klopt dat zijn me enige doelen. ik heb het besproken met de psychiater.
Labels zijn onzin naar mijn mening omdat ze elke label wel eens genoemd hebben bij mij.
Dat ik kwetsbaar ben weet ik
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Ik heb totaal geen verstand van hardlopen en marathons, maar het lijkt me wel handig dat je samen met een coach werkt aan trainingsschema’s, opbouwen van conditie, voeding en dergelijke. Heb je zo’n coach? Werk je met schema’s?
* Liebe Macht Frei *
kongkong
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 mei 2015 11:06

Re: hardlopen en uit depressie komen.

ik loop met een groep mee.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15135
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: hardlopen en uit depressie komen.

kongkong schreef:ik loop met een groep mee.
En zit er in die groep iemand die wat meer ervaring met marathon lopen heeft? Dat lijkt me
wel zo handig.
Tja, ik heb er geen verstand van, maar als ik mezelf tot doel had gesteld om ooit eens
een marathon te lopen, zou ik toch zeker wat deskundige adviezen en begeleiding vragen
over voeding, trainingsopbouw en dergelijke.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
GewoonIk
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 apr 2015 12:53

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Mijn partner is door hardlopen en fietsen uit zijn depressie gekomen. In mijn ogen erg obsessief, maar hij heeft er veel baat bij gehad. Het schijnt (misschien bij bepaalde mensen) toch een stofje vrij te maken. Ik heb geen medische onderbouwing of onderzoeken, maar zie ook het probleem niet. Het is gezond, je schaadt er niemand mee en het houdt je van andere "rotzooi" af. Dus wat is het probleem? Ik zou zeggen: gewoon doen. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Succes!
Gebruikersavatar
wolfgirl
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 nov 2013 23:47

Re: hardlopen en uit depressie komen.

Ja kongkong hardlopen maakt hetzelfde stofje los in je brein als verliefdheid, is dus een goed idee! Alles wat je vooruitbrengt moet je doen

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”