Gebruikersavatar
Geert28001
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2014 11:34

Heb ik een depressie?

Om wat duidelijkheid te geven hoe ik me voel :

- Ik heb zelf het gevoel een dikke 0 te zijn op alle vlakken en als je dan ook nog is te horen krijgt dat je 2 linkerhanden hebt, zakt je zelfvertrouwen volledig onder.

- Ik kom nog amper buiten enkel wanneer het hoeft.

- Als ik ga werken, zitten de mensen constant maar op mijn kap en waarom? Omdat ik zo dom ben dat ik er toch op reageer.
En ga ik alle dagen dik tegen men zin werken en alles wat ik daar moet doen is me teveel.

- Voel me totaal niet goed in men vel.

-Zoals eerder al aangegeven ben ik het zwarte schaap van alles wat er mis loopt.

- Vrienden? Welke vrienden.

- Met iedereen ruzie en waarom? Omdat ik een eigen mening heb over sommige zaken en als ik die aan andere mensen vertel geven ze mij gelijk, verkondig ik die boodschap dan aan de persoon waarvan ik dus die mening heb, verstaat hij dit totaal anders en is het ruzie. Dan neem ik de schuld maar op mezelf waarom weet ik dus ook niet, omdat ik vindt niks misdaan te hebben, en dan verontschuldig ik mij een tijdje later tegen die persoon / personen en dan nog negeren ze mij. Ik heb mijn excussens aangeboden, ik blijf er niet als een klein kind achterlopen als zij niks zeggen.

- Voel mij totaal niet welkom hier thuis bij men ouders en dit van kinds af al. Fijn gevoel dat wel.

- Heb al meermaals aan zelfdoding gedacht. Zelfs aan euthansie. Maar spijtig genoeg staan de artsen hier dus niet achter en zou je aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen en zouden er ook 2 of 3 andere artsen hun mening hierover moeten geven en hun goedkeuring.

- Alle smsjes die ik mijn broer in vertrouwen stuur of die ik op facebook plaatsen kwam hij bij men ouders laten lezen.
Met gevolg constant ruzie hierover. Daarvoor moet je als broer 39j geworden zijn en smsjes die gestuurd worden, niet in vetrouwen nemen. Daarmee zijn vriendin en hij krijgen noch telefoon of smsjes vanmij in de toekomst. Als hij het toch niet in vertrouwen kan nemen. Daardoor en doorwat er allemaal in het verleden is gebeurd met andere mensen heb ik tevens geen enkel vertrouwen in de mensheid en heb ik een laag of beter gezegd totaal geen eigen zelfbeeld meer van mezelf.

Ik ben een tijdje opgenomen in een psychiatrische afdeling maar door een slechte relatie met die psychiater aldaar heb ik na 3 weken terug ontslag genomen. Daags erna ben ik naar mijn huisarts geweest voor de medicatie die ik daar kreeg bij hem op voorschrift te krijgen. Dat deed hij niet omdat ik volgens hem toch niet depressief ben.

Wat denken jullie na alles hierboven gelezen te hebben? Volgens een test dat ik heb gedaan op internet zou ik het wel zijn.
Gebruikersavatar
Tiffany23
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:42

Re: Heb ik een depressie?

Ik heb ook nergens zin meer in. Ik slik zelfs prozac
Maar het helpt niet. Maar om me zelf nou depressief te noemen.
Ik denk dat ik te positief ben voor een echte depressie.
Bla bla bla
Gebruikersavatar
Geert28001
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2014 11:34

Re: Heb ik een depressie?

Nee ik niet. Ik zie echt alles zwart in en steek telkens maar de schuld op mezelf als er iets misloopt.
Waarom? Omdat ik meen dat het mijn schuld is zeker? Terwijl een ander het verbrod heeft.

Om een klein voorbeeld te geven : Een tijdje geleden moest ik iets afbreken, en ik demonteer paneel zoals het was gemonteerd geweest, ik merkte al op dat er veel te lange vijzen gebruikt waren, maar eigenlijk niet mijn probleem.
Nadat ik gemonteerd had wat ik daar moest doen, monteer ik het paneel terug zoals ik het gedemonteerd had. Er was daar iemand op aan het kijken maar die zegt niks tegen mij. Alles was daar gedaan dus ik aan het volgende beginnen. 10 min later komt de ploegbaas naar mij, waarvan ik paneel had gedemonteerd en terug gemonteerd. Die begint daar van zijn oren tegen mij te maken van : Wat heb jij nu gedaan? Jij hebt dat paneel afgebroken en veel te lange vijzen er terug ingezet?
Waarop ik zeg pardon maar die stonden daar wel in die vijzen he. Nee dat kan niet mijn gasten die doen zoiets niet.

Dus bon ik had het gedaan. Ik zei tegen mijn collega ook : Wat voor een stront fabriek is dat hier. Hij vraagt waarom? Ik doen diene uitleg tegen hem, ja zegt hem moet je dat zeggen tegen de P. onze ploegbaas. Allee ik vertel dat daar tegen, komt diene ploegbaas eraan en zegt hem : Ja ik weet het probleem al. Een nieuwe gast heeft dat gemonteerd voor jullie dat hebben afgebroken en dien heeft veel te lange vijzen gebruikt. Waarop mijn collega zegt : Dan mag je U excussens wel aanbieden aan G. Waarop die ploegbaas zegt : Waarom zou ik? Ik heb niks verkeerd gedaan. En hij trapte het gewoon af.

Dat bedoel ik dus en dat is maar 1 voorbeeld maar er zijn er nog 1000de en meer, waar ik het altijd bij heb gedaan, terwijl ik geen schuld tref, maar waar ze mij dus wel uitpikken als de dader.

Maar ja, volgens jullie mening dus niet depressief. Bedankt om ff aan mij aandacht te schenken.
Laatst gewijzigd door momo op 05 nov 2014 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: namen verwijderd ivm privacy
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24448
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Heb ik een depressie?

Geert schreef:
Maar ja, volgens jullie mening dus niet depressief. Bedankt om ff aan mij aandacht te schenken.
Het wil niet zeggen dat als één persoon aangeeft dat het misschien geen depressie is, of in dit geval niet uitgaat van jou maar van zichzelf, dat het dan ook niet zo is. Het is moeilijk om op deze manier aan iemand te zeggen: het klopt, jij bent depressief. Maar als je meer wilt weten kan je ook een afspraak met een huisarts. (Die je wellicht verder kan helpen.) Een internet testje zegt niet alles.
Het kan ook nog zijn dat andere leden een mening hebben. In ieder geval zit je niet lekker in je vel, dat is duidelijk. Jij hebt last van gevoelens die je niet als prettig ervaart.
Wat dat bereft zou je kunnen zeggen, ik heb last van depressieve gevoelens, van sombere gevoelens.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Dromen1983
Berichten: 1137
Lid geworden op: 22 mar 2014 00:58

Re: Heb ik een depressie?

Ook ik ga geen uitspraak doen over de vraag of je al dan niet een depressie hebt.

Misschien is het een optie om eens op gesprek te gaan bij een psycholoog of psychiater? Maar je kan inderdaad ook gewoon starten bij de huisarts.
Medicatie kan helpen maar lost je problemen niet op.

Sterkte!
Sometimes you've gotta fall before you can fly
Gebruikersavatar
Geert28001
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2014 11:34

Re: Heb ik een depressie?

Momenteel gebruik ik al cymbalta. Als ik net opgenomen was na week 2 voelde ik mij supergoed in men vel.
Ik ga naar de psychiater op gesprek, ik stel hem daar verschillende vragen oa over epilepsie en autorijden. Hij bleef bij hoog en laag beweren dat ik 2j rijverbod heb. Ik stel hem de vraag waarom dat er dan verschillende websites waaronder het ziekenhuis die mijn epilepsie opvolgt, 1 jaar zeggen.

Meneer antwoord daar weer terug op : Als ik zeg dat het 2j is het 2j.
En zo sprak die mij telkens weer tegen wetende dat ik 100% gelijk heb, bleef hij het naar zijn hand draaien.
Ben toen recht gestaan en heb gezegd maak de ontslagpapieren maar klaar met jouw valt niet te praten.

Nu over epilepsie en autorijden in België. Dit zegt de wet :

Normen voor de kandidaten van groep 1: rijbewijs A3, A, B, B+E (bromfiets, motorfiets, auto, …)

1. De kandidaat die één aanval van epilepsie heeft gehad, kan rijgeschikt worden verklaard na een aanvalsvrije periode van minstens zes maanden.
De kandidaat die één aanval van epilepsie heeft gehad, kan na een aanvalsvrije periode van minstens drie maanden rijgeschikt worden verklaard als het EEG geen epileptische ontladingen vertoont en de neurologische beeldvorming geen epileptisch letsel vertoont.
De kandidaat die door een aanwijsbare en vermijdbare oorzaak een eenmalige uitgelokte aanval van epilepsie heeft gehad, kan na een aanvalsvrije periode van minstens drie maanden rijgeschikt worden verklaard.
2. De kandidaat met epilepsie kan rijgeschikt worden verklaard na een aanvalsvrije periode van minstens één jaar.
De kandidaat met een tevoren stabiele situatie, die een epileptische aanval had als gevolg van het afbouwen van anti-epileptische medicatie, het wijzigen van de dosering of van het type van anti-epileptica, kan rijgeschikt worden verklaard. Dit kan drie maanden na de laatste aanval indien de vorige behandeling wordt hervat. Als er een andere behandeling wordt gestart, kan de kandidaat rijgeschikt worden verklaard zes maanden na de laatste aanval. De arts licht de kandidaat in over de mogelijke risico’s bij het afbouwen of veranderen van medicatie.
Als de kandidaat uitsluitend epilepsieaanvallen heeft die geen invloed hebben op het bewustzijn en die geen enkele andere beperking veroorzaken voor een veilige verkeersdeelname, kan hij rijgeschikt worden verklaard wanneer deze toestand tenminste één jaar bestaat.
3. De kandidaat die gedurende een periode van twee jaar uitsluitend tijdens de slaap aanvallen van epilepsie heeft gehad, kan rijgeschikt worden verklaard.
De kandidaat met epilepsie die hiervoor epilepsiechirurgie heeft ondergaan, kan na een aanvalsvrije periode van minstens één jaar rijgeschikt worden verklaard.
Als de patiënt enkelvoudige focale aanvallen heeft die geen invloed hebben op de rijvaardigheid en hij drie maanden aanvalsvrij is. De rijgeschiktheid geldt voor een jaar en is verlengbaar.

In mijn geval betekend dat het 2de vetgedrukte. En waar de psychiater het in mijn ogen er over had was 3de vetgedrukte.

Dit heeft de epilepsievereniging mij via e-mail gezegd en CARA : Iemand met epilepsie kan ten vroegste terug rijgeschikt verklaard worden na 1 jaar aanvalsvrij.

Ok mensen kunnen zich vergissen, maar niet als je bij hoog en laag blijft beweren zoals die psychiater 2j.

Ik vermoed wel dat jullie zullen denken : Hij wilt perse zijn gelijk.

Wel dat is niet zo, maar wat wettelijk is, is wettelijk en daar kan een arts niet zomaar iets aan veranderen omdat hij dit vindt.
Gebruikersavatar
anoniem2909
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 okt 2014 09:54

Re: Heb ik een depressie?

Heb je epilepsie Geert?
Wie bang is om bergen te beklimmen,zal altijd tussen de gaten leven.
Gebruikersavatar
Geert28001
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2014 11:34

Re: Heb ik een depressie?

Jawel anoniem 2909. Begin 2013 een hersentrombose gehad omwille van colitis ulcerosa, en die epilepsie is het geschenk ervan :'(. Maar dit heeft niks met men huidige problemen te maken hoe ik leef, ik had het voor die hersentrombose ook al, al deze gedachtes :'(.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Heb ik een depressie?

Momenteel gebruik ik al cymbalta. Als ik net opgenomen was na week 2 voelde ik mij supergoed in men vel.
Ik ga naar de psychiater op gesprek, ik stel hem daar verschillende vragen oa over epilepsie en autorijden. Hij bleef bij hoog en laag beweren dat ik 2j rijverbod heb. Ik stel hem de vraag waarom dat er dan verschillende websites waaronder het ziekenhuis die mijn epilepsie opvolgt, 1 jaar zeggen.

Meneer antwoord daar weer terug op : Als ik zeg dat het 2j is het 2j.
En zo sprak die mij telkens weer tegen wetende dat ik 100% gelijk heb, bleef hij het naar zijn hand draaien.
Wat een onrecht en heel erg jammer zo'n antwoord. Het klinkt als: "ik heb gelijk, waarom 2 jaar? daarom!" Het zou beter zijn als de beste heer zijn 2 jaar kan onderbouwen. Dat vraag je ook van hem, maar hij gaat daar niet op in. Heel erg jammer :evil:
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Geert28001
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2014 11:34

Re: Heb ik een depressie?

koen0069 schreef:
Momenteel gebruik ik al cymbalta. Als ik net opgenomen was na week 2 voelde ik mij supergoed in men vel.
Ik ga naar de psychiater op gesprek, ik stel hem daar verschillende vragen oa over epilepsie en autorijden. Hij bleef bij hoog en laag beweren dat ik 2j rijverbod heb. Ik stel hem de vraag waarom dat er dan verschillende websites waaronder het ziekenhuis die mijn epilepsie opvolgt, 1 jaar zeggen.

Meneer antwoord daar weer terug op : Als ik zeg dat het 2j is het 2j.
En zo sprak die mij telkens weer tegen wetende dat ik 100% gelijk heb, bleef hij het naar zijn hand draaien.
Wat een onrecht en heel erg jammer zo'n antwoord. Het klinkt als: "ik heb gelijk, waarom 2 jaar? daarom!" Het zou beter zijn als de beste heer zijn 2 jaar kan onderbouwen. Dat vraag je ook van hem, maar hij gaat daar niet op in. Heel erg jammer :evil:
Waarom denk je dat ik daar ben weggegeaan? Niet voor die heer zijn schoon ogen hoor.
Hij draaide telkens de woorden naar zijn hand! Telkens ik bij hem kwam kreeg ik al zenuwen op voorhand.
Dus dat is denk ik niet de ideale situatie tussen arts en patient. Ofwel?

Zo gaf hij mij ook totale andere medicatie waarvan ik zo ziek als iets werd. Zijn uitleg : Het is allemaal netdezelfde medicatie alleen die anti depressiva is er bijgekomen. Je voelt U nu keiziek omdat je in een totaal andere leefwereld bent, dat gaat wel over. Op vraag van mijn behandelde arts voor colitis ulcerosa hebben ze mij dan terug de medicatie gegeven die ik normaal nam. Had tegen hem van in het begin gezegd : Ik mag geen andere medicatie nemen dan de deze en als ik iets nieuw van medicatie krijg moet ik hiervoor de goedkeuring krijgen van de arts die me behandeld voor mij colitis ulcerosa, omdat ik in een studiemedicatie ervoor ben. Daar veegde die psychiater ook vierkant zijn voeten aan.

Op een paar dagen was ik dan ook terug bij af met die colitis ulcersa omwille dat hij zomaar die medicatie veranderd heeft. Hij is geen arts in deze materie en dan moet hij daar ook niks aan wijzigen, mijn mening.
Maar ja mijn mening was voor hem niet van tel zei hij. Jij mag denken te menen wat je wilt ik behandel U zoals ik het wil.
Gebruikersavatar
inzichtswerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2014 14:03

Re: Heb ik een depressie?

Depressiviteit komt ergens vandaan. Heb je dit al onderzocht? Graag zou ik zeggen je bent niet depressief,maar je voelt je op dit moment depressief. Ga eens lekker wandelen, of sporten, is echt heel belangrijk als je je zo voelt. En kijk met zachtheid naar jezelf, ieder mens is mooi :-)

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”