Man43

Promethazine

Heeft iemand ervaring met dit middel. Ik krijg het om angst en onrustgevoelens te onderdrukken. Ik heb niet erg het gevoel dat het werkt. Mijn dosering is 3 x daags 25 mg. Ik las ook ergens dat het niet echt goed werkt tegen angsten. Ik merk ook dat mijn angsten blijven. Misschien moet ik daar lorazepam voor te gebruiken. Wordt wel een fijne mix zo.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Promethazine

Hoi Man,
Welkom op het forum!
Wat een typische arts heb jij. Ik ken promethazine als een hoestdrank, die je het beste op de rand van het bed inneemt. Je wordt er slaperig en suf van. Het onderdrukt de hoestprikkel en is een anti- histamine drank.
Maar tegen angst - nee.

Lorazepam kan kortdurend de angst wat onderdrukken, maar heeft bakken nadelen. (Zoals alle benzo's: ze verslaven snel, je wordt er suf van en het allerergste wat mij betreft: ze verlengen op termijn je angst. Om je angst achter je te laten heb je als mens je REMslaap nodig en dat legt de benzo nu juist plat.)

Angst is iets dat voortkomt uit je overlevingsinstinct, en dus niet makkelijk 'plat' te krijgen. Als je een goede psycholoog vindt met emdr in zijn/ haar pakket, kan je overlevingsinstinct weer teruggebracht worden naar de juiste proporties.

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”