Greggsangelsx

Eenzaam wanneer ik alleen ben

Ik ben een tijdje ontzettend eenzaam geweest toen ik ook niet zo lekker in mn vel zat. Nu voel ik me wel geestelijk beter, en mijn sociale contacten zijn ook beter, maar zodra ik even alleen ben voel ik me heel depressief en vooral erg leeg. Ik zit ook heel vaak alleen op mijn kamer, want als ik met anderen ben kost me heel veel energie, omdat ik dan het idee heb dat ik altijd maar een rol moet spelen.

Maar ik het altijd al heerlijk gevonden om alleen te zijn, maar als ik eenmaal alleen ben voel ik me verdrietig en leeg...

Ik denk wel dat het meer is dan gewoon de puberteit, want ik heb dit al een jaar.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

Welkom Gregg :)

Je noemt een aantal punten in je beginpost. Kan je aangeven wat je precies wilt? Zijn er dingen die jij wilt onderzoeken of waar je hulp bij zou willen? Kan je dat concreet aangeven?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
crypt0read

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

Herkenbaar dit. Misschien helpt het om iemand te vinden, waar jij jezelf bij kunt zijn. En om hiermee lekker te ontspannen. Samen ontspannen 8)
Greggsangelsx

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

Heey,

Jaa, ik weet het zelf ook niet zo goed.. En ik weet zelf eigenlijk niet eens meer wie ik ben. Maar het kost me ontzettend veel energie, en ik wil daarom vaak alleen zijn, en misschien ook omdat ik ADD heb. Maar in ieder geval begin ik me dan gelijk weer leeg te voelen enz.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

In ieder geval is het goed dat je contacten beter zijn. Ook dat je je geestelijk beter voelt.
Eenzaam voelen na leuke contacten, kan best omdat het dan kan zijn dat je dan in leegte valt. "Opeens is er niet meer dat contact wat ik wel even heb gehad vandaag, het was fijn, nu is het zo stil." Dan kan het nog wel zo zijn dat je het fijn vind om alleen te zijn. Je hebt contacten, dat gaat gtoed maar jij hebt ook behoefte om regelmatig alleen te zijn om "onder andere weer op te laden." (En daar is niets mis mee.) Misschien is het goed om te weten dat, contacten die je hebt gelegd, en waar je blij om bent, wel zullen blijven. (Ook als jij even besluit om op te laden.) Als jij even niet bij de contacten bent, blijven de contacten wel.

Je schrijft dat je ADD hebt. Kenmerken van ADD zijn bijvoorbeeld, inderdaad: Dat je je graag regelmatig even terugtrekt en dat ook nodig hebt. En bijvoorbeeld ook snel overbelast zijn.
Dus dat jij voor jezelf tijd en ruimte nodig hebt, is logisch. Als de eenzaamheid boven komt drijven, kan je voor jezelf eens gaan bedenken of je misschien de behoefte hebt om puur voor jezelf iets te gaan doen. Iets waar jij je prettig bij voelt en wat eenzaamheid vtegen kan gaan. Het hoeft niet veel energie te kosten of belastend te zijn.
Maar als dat niet iets is wat je op dat moment wilt of kan, bekijk dan eens of de mogelijkheid bestaat om punten van de dag op te schrijven. "Ik voel mij op dit moment eenzaam en alleen maar.... dit en dat is er gebeurd vandaag en daardoor hoef ik mij eigenlijk niet eenzaam te voelen." "Ik voel mij vandaag/nu eenzaam en alleen omdat.... maar hierdoor weet ik dat ik niet alleen ben." "Ik pieker nu daar en daarover, misschien terecht, misschien niet, ik probeer het piekeren te minderen of te stoppen door ..."
Probeer voor jezelf lijstjes te maken. Zo heb je misschien én inmzicht in hoe en wat je doet op bepaalde momenten en bedenk je zelf positieve mogelijkheden om ermee om te gaan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Greggsangelsx

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

Heel erg bedankt zal ik doen! :)
En dat ADD heeft er denk ik sowieso wel mee te maken, ik slik er ook geen medicijnen voor
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

Greggsangelsx schreef:Heel erg bedankt zal ik doen! :)
En dat ADD heeft er denk ik sowieso wel mee te maken, ik slik er ook geen medicijnen voor
Succes! Laat je aan ons weten of het helpt? Sowieso mocht je behoefte hebben om eens te schrijven, vooral doen. ;-)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Greggsangelsx

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

Okeee heel erg bedankt! (:
Greggsangelsx

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

Ik heb die gevoelens nu wel minder, maar ik zit er over te denken om sintjanskruid te gebruiken. Maar is dat wel verstandig? Want het is namelijk niet echt een natuurlijke manier maar welke zal ik dan nemen? Bij de kruitvat of van a vogel?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

Greggsangelsx schreef:Bij de Kruitvat of van A. Vogel?
Ik zou gewoon lekker naar de Kruidvat gaan.
* Liebe Macht Frei *
Bibi

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

volhoudertje schreef:
Greggsangelsx schreef:Bij de Kruitvat of van A. Vogel?
Ik zou gewoon lekker naar de Kruidvat gaan.
Lzt wel op met Sint-Jans kruid , heeft nl ook veel nevenwerkingen ...
Greggsangelsx

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

Ik heb nu van die Valdiapert ofzoiets, maar dat is ook bij depressieve stemming en die is op natuurlijke wijze, dus ik denk met extra vitames. Alleen ik merk er niks van, dus ik ga denk ik naar de kruidvat ga
Greggsangelsx

Re: Eenzaam wanneer ik alleen ben

Maar wacht,, ik hoorde dat van sintjanskruid de anticonseptie pil niet meer werkt. Maar is dat echt zo?

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”