str00pwaf3l

ruzie

hallo,

ik ben 14 jaar oud.
ik ben iemand die zijn emoties opkropt en op het eind heel zwaar uitkomt.
ik had ruzie met mn ouders en ik had op dat moment heel veel emoties opgekropt zitten en het kwam eruit.
ik zij hoer tegen mijn moeder wat leiden tot een nog grotere ruzie ik probeer het al 2 dagen goed te maken met mn moeder maar ze wil me niet spreken hoe pak ik dit aan?

gr, st00pwaf3l
Leeuwtjuh

Re: ruzie

Misschien kun je samen met iemand met je moeder gaan praten en haar een bloemetje geven van je zakgeld en zeggen dat je er erg veel spijt van hebt? Je kunt het ook opschrijven in een brief en deze aan haar geven met daarbij de vraag of ze erover wilt praten en dat je echt je excuses aan wilt bieden.

Waarom is die ruzie zo uit de hand gelopen? Waarom zei je dat? Waar ging het over?
str00pwaf3l

Re: ruzie

de ruzie is zo uit de hand gelopen omdat ik over mn toeren was en dat komt omdat ik al mn emoties in 1 keer uitbarsten
Leeuwtjuh

Re: ruzie

Deed je moeder zo naar tegen je, dan? Of waarom uitte je jouw woede tegenover haar?
str00pwaf3l

Re: ruzie

ik heb geen klik met mn moeder altijd als ik ruzie heb is het met haar
Leeuwtjuh

Re: ruzie

En waar gaan die ruzies over?
str00pwaf3l

Re: ruzie

van simpele dingen als dingen vergeten te doen tot echte ruzies over brutaal zijn dan heeft ze in mijn ogen ongelijk maarja dat kan ze natuurlijk anders zien
Leeuwtjuh

Re: ruzie

Wonen jullie met zijn tweeën of heb je nog broers/zussen? Heb je een vader?
Waar zijn zij in dit verhaal?
str00pwaf3l

Re: ruzie

ik heb nog een vader waarmee ik het gewoon mee kan vinden ook heb ik een broer waarmee ik soms mee loop te kissebissen
theeleutje
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 nov 2012 21:00

Re: ruzie

hoi,
mijn ervaring is dat het soms beter is om mensen met rust te laten als ze nog boos zijn. Ik zou het even afwachten en dan over 2 dagen ofzo nog een keer proberen.
I fly with the stars in the sky.
Leeuwtjuh

Re: ruzie

Misschien kun je samen met je vader eens met je moeder gaan praten. Allereerst zou ik duidelijk proberen te maken dat je er spijt van hebt haar een hoer te hebben genoemd, dat je dit niet had moeten doen.

Daarna kun je uitleggen waarom je zo boos werd en bedenken wat je beter zou kunnen doen wanneer je zo boos bent? Bijvoorbeeld een time out nemen in de garage/je slaapkamer/ergens waar je even alleen kunt zijn, en er daarna normaal over kunt praten zonder allebei boos te worden en ruzie te maken...

Is dat een oplossing?
str00pwaf3l

Re: ruzie

ik heb al meerdere keren gebrobeert om te vertellen dat het me spijt want het is inderdaad erg om je eigen moeder zo te noemen. ik heb met mn vader gesproken hij zegt dat ik het gewoon goed moet maken hij vind het ook onacceptabel
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: ruzie

Waardoor komt het dat je je emoties zo opkropt en dan zo explodeert?
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: ruzie

str00pwaf3l schreef: ik heb met mn vader gesproken hij zegt dat ik het gewoon goed moet maken hij vind het ook onacceptabel
Hoi Stroopwafel,
naar hoor! Proberen het goed te maken - en dat dat dan niet "mag". Huuuu! :knuffel:

En bah, je vader maakt zich er wel met een jantje van leiden van af. Je bent toch bezg met te proberen het goed te maken...? (Hij zou ook kunnen zeggen, dat hij ziet, dat ij het probeert, zonder sucses - en kunnen bemiddelen.)

Dat ze boos was etc. snap ik wel - maar 2 dagen lang boos blijven terwijl jij je excuses probeert aan te bieden; ik krijg er kippevel van! :knuffel:

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”