Agnes567

Ik kan niks

Ik heb nooit echt een talent gehad. Vroeger dachten ze dat ik dom was en niks kon. Ik ben gepest, heb sociale angst en ben onzeker. Hoewel ik wel een hbo diploma heb, voel ik mij nog steeds dom, of niet goed genoeg. In september kreeg ik de kans van mijn leven: een baan als analist. Gister werd ik ontslagen met redenen die onduidelijk zijn. Dat vond ik niet alleen, maar ook mijn collega's. Ze kwamen nog voor me op, snapten niet dat ik niet meer kansen kreeg en vonden verklaring leidinggevende vaag en niet concreet. Over een maand heb ik geen werk meer. Ik ben nooit goed genoeg, mensen onderschatten me en hebben voordelen. Ik denk dat mijn Manager me ontslagen heeft omdat ze dacht dat ik het niet aan kon,of dat ze me te zwak vindt. Ik krijg nu nooit meer een kans. Vrouwen kijken altijd op mij neer. Ik hoor er ook nooit echt bij. Ik voel me waardeloos, bijt mezelf open en ik heb donkere gedachten. Waarom overkomt mij dit altijd? Het lijkt wel alsof ik niet mag bestaan. Ik word altijd tegengewerkt en ik kan er niet tegen op. Zelfs mensen op straat denken dat ik een onzeker meisje ben. Inmiddels ben ik 28. Ik heb nog nooit hulp gekregen en ik zoek altijd alles alleen uit. Ik ben depri, wil niet meer en schaam me voor mezelf.
Gebruikersavatar
YvonneB
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2021 15:33

Re: Ik kan niks

Hai Agnes,

Wat vervelend voor je. Zowel je ontslag als je innerlijke stem.
Wat betreft je ontslag: als de reden echt vaag is en er is geen goede onderbouwing hoef je je ontslag niet te accepteren.
Als dit te lastig is voor je zou je kunnen kijken naar (arbeidsrecht)advocaat in de buurt(vaak hebben advocatenpraktijken gratis spreekuren voor allerlei juridische vragen). Heb ooit eens met hetzelfde bijltje gehakt. Niet leuk, maar het heeft wel geholpen!
Voor wat betreft je gevoel: onderschat het niet. Ermee doorlopen maakt het niet beter. Heb je mensen in je omgeving die je vertrouwd? Probeer het eerst bespreekbaar te maken. Kom je er niet uit en belemmerd het je echt in je voortgang in het leven zou ik toch een afspraak maken met de huisarts. Erkenning is al een belangrijke stap. En elke stap is er 1!
Agnes567

Re: Ik kan niks

Ik had een fase a contract, geen poot om op te staan en ik ben verplicht om nog door te werken, ik heb hartkloppingen, hoofdpijn.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ik kan niks

Waarom wil je het eigenlijk alleen blijven doen?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Melanoisia
Berichten: 2007
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Ik kan niks

Ik vind het erg om te lezen dat je je zo slecht voelt :(. Ik heb ook sociale angst en een laag zelfbeeld. Je lijkt heel veel waarde te hechten aan je baan, je noemt het zelfs de kans van je leven. Dan snap ik dat je baan zo belangrijk voor je is, en dat het een ramp lijkt om 'm te verliezen. Maar dat jij je baan verliest zegt niks over jou, want jij blijft je kwaliteiten behouden, en je zult die in de toekomst blijven ontwikkelen, hoe goed of kwaad dat zal gaan. Ik gun jou dat je een beetje tot rust komt en een plan om uit deze rotsituatie te komen. Er moet ergens een aangrijpingspunt zijn vanaf waar je kunt starten om dan stapjes te maken zodat jij je beter gaat voelen. Je mag hierbij hulp vragen van anderen, het is echt niet makkelijk waar jij op dit moment mee worstelt. Misschien helpt het om te bedenken dat mensen in het algemeen niet zo hard over jou oordelen als jij nu misschien denkt. Ik snap ook wel weer dat het voor jou zo voelt alsof mensen dat wél doen, en alles zich altijd tegen jou keert. Maar bedenk dat dat door je sombere stemming komt, en het daardoor heel moeilijk is om het anders te zien. Ik wens je veel sterkte en succes, en hoor graag van je in het vervolg :)
Agnes567

Re: Ik kan niks

Melanoisia
Dankje. Ik ken niet veel mensen die hetzelfde zijn,of hier ook tegen aanlopen. Er is zo weinig begrip.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ik kan niks

Agnes567 schreef: 09 dec 2021 23:21 Melanoisia
Dankje. Ik ken niet veel mensen die hetzelfde zijn,of hier ook tegen aanlopen. Er is zo weinig begrip.
Heb je hier mensen over in vertrouwen genomen? Want dat zou je kunnen helpen mogelijk meer begrip te krijgen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Agnes567

Re: Ik kan niks

Memories schreef: 10 dec 2021 16:40
Agnes567 schreef: 09 dec 2021 23:21 Melanoisia
Dankje. Ik ken niet veel mensen die hetzelfde zijn,of hier ook tegen aanlopen. Er is zo weinig begrip.
Heb je hier mensen over in vertrouwen genomen? Want dat zou je kunnen helpen mogelijk meer begrip te krijgen.
Nee, want mensen snappen het niet.
Melanoisia
Berichten: 2007
Lid geworden op: 01 feb 2020 03:23

Re: Ik kan niks

Agnes567 schreef: 09 dec 2021 23:21 Melanoisia
Dankje. Ik ken niet veel mensen die hetzelfde zijn,of hier ook tegen aanlopen. Er is zo weinig begrip.
Ja dat is lastig. Het is helaas wel zo dat (te?)veel mensen niet zo goed kunnen omgaan met mensen die zich slecht voelen. Bij sommigen kun je helemaal niet terecht, en sommigen proberen het wel maar doen juist dingen die averechts werken. Dat komt denk ik omdat die mensen denken dat als je iets maar wegstopt, het er dan niet (meer) is en wegblijft. Maar zo werkt het juist niet. Voor veel mensen die zich al slecht voelen is het dan wel extra moeilijk om ermee om te gaan, en heel eenzaam, als het 'er niet mag zijn'. Maar gelukkig zijn er ook mensen die het wel begrijpen en willen steunen en helpen. Mensen die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt of zich graag bekommeren om de medemens. Dat is fijn, maar ik vind het wel erg dat jij die mensen nog niet tegen bent gekomen. Ik hoop dat hier een plek voor jou kan zijn waar je je welkom en begrepen voelt. Ik vind het fijn dat je hier bent en praat over jezelf :).

Hoe lang voel jij je al zo slecht als nu? Ik maak uit je je bericht op dat je onzekerheid al op jonge leeftijd is begonnen, of in ieder geval een aanleiding ervoor. Was er een moment dat je er ineens veel last van kreeg? Bij mij was dat bij grote veranderingen, bijv. bij de overgang van jeugd naar volwassenheid, of wanneer ik juist te lang vast bleef zitten in een bepaalde situatie.
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: Ik kan niks

ik ben ook hartstikke allen en heel erg depri. ik heb het zelfde gevoel ik voel mezelf ook dom en baal ook van me zelf. ik ben namelijk ook niet gelukkig en ik barst gewoon echt kapot en open
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: Ik kan niks

net achter gekomen hoe voort te gaan met dingen die ik vroeger nie snapte
snap je
papa alles verkeerd aangeleerd wat is hij gierig zeg
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ik kan niks

eenspanjaard schreef: 27 apr 2022 14:04 net achter gekomen hoe voort te gaan met dingen die ik vroeger nie snapte
snap je
papa alles verkeerd aangeleerd wat is hij gierig zeg
Dat heeft niets met dit topic te maken, he. :knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: Ik kan niks

ik typ dingen van me af, soort van dagboek heh hahaha
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: Ik kan niks

ik spring altijd van hak op den tak hahaha
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ik kan niks

eenspanjaard schreef: 27 apr 2022 16:59 ik spring altijd van hak op den tak hahaha
Maar niet op zo'n manier in topics van anderen, wat er niets mee te maken heeft.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: Ik kan niks

mag ik dat niet zelf uitmaken dan
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: Ik kan niks

ik houd het wel bij mijn eigens topics
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ik kan niks

eenspanjaard schreef: 27 apr 2022 18:07 mag ik dat niet zelf uitmaken dan
In dit geval niet, want je schrijft iets wat niets met het onderwerp van de persoon te maken heeft, eenspanjaard.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: Ik kan niks

het spijt me ik had effe een stukje niet gelezen en ik was een beetje verward maar dank je wel voor de waarschuwing en tip, zo kunnen jullie me nog ergens op wijzen gelukkig, echt oprecht bedankt en ik zal er voortaan echt op letten
Gebruikersavatar
eenspanjaard
Berichten: 56
Lid geworden op: 18 apr 2022 16:13

Re: Ik kan niks

ik heb gevraagd aan moderator vlohoudertje om al mijn topics te verwijderen en dat ik het voort houd bij een onderwerp of een topic. maar ik zie steeds meldingen van hem en hij helpt me er niet bij.

ik kan ook niet reageren zodat iedereen het kan lezen dat het goed bedoeld van me is.

ben echt bang voor een onterechte ban dat zou echt totaal niet eerlijk zijn.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Ik kan niks

eenspanjaard schreef: 29 apr 2022 12:47 ik heb gevraagd aan moderator vlohoudertje om al mijn topics te verwijderen en dat ik het voort houd bij een onderwerp of een topic. maar ik zie steeds meldingen van hem en hij helpt me er niet bij.

ik kan ook niet reageren zodat iedereen het kan lezen dat het goed bedoeld van me is.

ben echt bang voor een onterechte ban dat zou echt totaal niet eerlijk zijn.
Je topics die je hebt gemaakt blijven staan. Omdat je daar vaker in schrijft en omdat het je eigen topic is. Er is een topic die staat in Vertrouwelijke berichten en een ander topic staat in
Obsessief gedrag/gedachten en verslavingsgedrag. Wij blijven niet telkens verplaatsen/verwijderen.

Je kan ook reageren op andere berichten in bijvoorbeeld Grand Café.

Er komt geen ban, daar is geen sprake van.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Depressiviteit, somber zijn”