Leeuwtjuh

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Oh en we kregen een dodelijk saai hoorcollege op een kinderachtig oersimpel niveau voorgeschoteld met veel verkleinwoordjes en iedereen zat zich dood te ergeren aan de gastlezer en het verhaal - we kenden het namelijk allemaal al van een paar weken terug. We moeten netjes blijven, dus er zat niets anders op dan onze tijd uit te zitten en we probeerden wakker te blijven door te tekenen, briefjes uit te delen of gewoon sneaky te fluisteren, rumoerig te zijn etc. Vervolgens was de gastspreker in kwestie klaar met vertellen en vroeg de leraar op zijn speciale manier met een trollface of zij nog stageplaatsen had voor de studenten. OMFG. Dikke tijdverspilling :D
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

@ leeuw: zo weet je weer het onderscheid tussen ultimate boredom and freaking exiting :tongue:

OT ; ja ik denk dat jullie het wel grappig zicht zouden gevonden hebben.

Het verhaal bevatte 1 spuitbus slagroom en veel witte vlokjes overal :D
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Ik zet nooit meer iets op fb :angry:
Spoiler:
whaahaa and that was funny too (i think) :tongue:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
LieverAnoniem

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Niet vandaag, maar vorige week in mijn stageklas, moest er erg om lachen!

Kleuter: "Bent u al getrouwd? Je mag nog niet trouwen."
Ik: "Nee, ik ben nog niet getrouwd, maar het mag wel hoor!"
Kleuter: "Oh, waarom bent u nog niet getrouwd dan?"
Ik: "Ik heb nog niemand om mee te trouwen!"
Kleuter: "Oh... Vind niemand u cool dan?"
elgebak

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Ik heb vandaag krom gelegen van het lachen om iets wat eigenlijk helemaal niet grappig is...
adb had gister niet gewerkt omdat zijn schouder overbelast is. Toen zijn moeder dacht dat ze post op het depot had laten staan ging hij even kijken of dat zo was, en zou het dan voor haar meenemen en bij hun thuis neerzetten. Onderweg kwam hij mij tegen op mijn route en hebben we even gekletst. Vandaag hoorde hij van de leidinggevende dat er meerdere collega's waren die haar direct hadden opgebeld toen ze adb fietsend met mij hadden gespot op mijn route, terwijl hij zich had afgemeld vanwege zijn schouder. En hij was me niet eens aan het meehelpen, maar we kletsten gewoon even. Het gedrag van sommige collega's wordt met de dag kinderachtiger. Eigenlijk niet leuk, maar ik vond het ook wel heel grappig om te horen hoe volwassen mensen als kleuters naar de baas bellen om anderen op deze manier te verlinken om iets dat eigenlijk niets is.

De opmerking van adb tegen onze leidinggevende vond ik al even grappig. We hebben namelijk een collega die vaak zaterdag's ziek is om in haar hamburgerkar te kunnen staan. En zijn vraag was of hij ook moest bellen als hij op zaterdag een zieke collega in een hamburgerkar zag staan te verkopen, waarop zij antwoordde van 'ja doe maar, dan kan ik direct een hamburger halen' :lol:

Waar ik nog veel harder om ga lachen is de vergadering die nog zal volgen over het gedrag van de collega's. Ik vind het behalve verbazingwekkend ook zeer interessant om te zien hoe een leidinggevende zich als schooljuf moet opstellen tegen haar werknemers [027] En ik zit met smart te wachten op wat een aantal van die troela's te zeggen zullen hebben 011
johan799

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

hey elgebak,

laat je nooit negatief uit tegenover anderen over iemand anders. Spreek degene altijd rechtstreeks er op aan. Blijf positief, of als dat niet kan (omdat iemand er een potje van maakt), oppervlakkig. Stel vragen hoe iets gaat, maar geeef nooit een negatief oordeel over iets. Houd het allemaal zakelijk.
elgebak

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

johan799 schreef:hey elgebak,

laat je nooit negatief uit tegenover anderen over iemand anders. Spreek degene altijd rechtstreeks er op aan. Blijf positief, of als dat niet kan (omdat iemand er een potje van maakt), oppervlakkig. Stel vragen hoe iets gaat, maar geeef nooit een negatief oordeel over iets. Houd het allemaal zakelijk.
Op een gegeven moment zijn dingen moeilijk zakelijk te houden als een aantal personen echt heel kinderachtig blijven doen. Het wordt alleen maar erger, dan houdt het van mijn kant ook een keer op. Toen ik vandaag drie van de dames zag fietsen heb ik nog wel gegroet, en als er dingen overlegd moeten worden ben ik ook zeker bereid om een normaal gesprek te voeren, maar voor de rest hoef ik sommige mensen niet meer te spreken.
tommy9119

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Ik vergat mijn tas in de bus :lol:.

De rest die ik het vertelde leek er niet zo blij over though.

Oh en ik zag twee druggy's ruzie maken in Tilburg :).
Leeuwtjuh

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Een klasgenoot sms'te mij vanochtend in dikke paniek. Er was iets met haar gezondheid aan de hand en ze moest met spoed naar de eerste hulp. Ze stuurde een paniekerig sms'je met daarbij de achterliggende gedachtegang om het door te geven aan de docenten waarvan we les hadden. Dus ik liep met mijn telefoon naar de docente toe, legde het voorval uit en de ernst van de situatie en liet haar het sms'je lezen. Ze drukte als eerst op het schermpje van mijn telefoon, terwijl ik GEEN touchscreen heb. Ik verontschuldigde me voor de ouderdom van mijn telefoon, maar dat maakte niet uit, zei ze. Daarna drukte ze op de verkeerde knopjes waardoor het sms'je verdween. Ze vroeg of ik op de knopjes wilde drukken. Fair enough; al was dat alleen al best wel grappig... Ze begreep verder de boodschap en had nog maar 1 vraagje.

"Wat betekent omg????"
- Hè?
"Er staat bovenaan het sms'je omg omg omg"
- Dat betekent: Oh My God; dat wil zeggen dat ze in de stress zit
"Ohhhhh"

Ik moest lachen. Gewoon de manier waarop ze het uitsprak, aan elkaar :D

Terug naar “Positieve verhalen en tips”