Leeuwtjuh

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Lijkt me duidelijk, hijs nu onze leraar :nod:

En iedereen die met dr Phil vergeleken wil worden, is zijn of haar pilletje vergeten in te nemen :D
Mickey~

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

leraar psychologie of totaal iets anders?
jah, toegegeven, ik ben nu ook lerares terwijl ik iets anders gestudeerd heb.. ;)

en gelijk heb je over dr phil. Die man vind ik echt zo irritant! terwijl heel veel mensen er toch zwaar fan van zijn. ik vind t allemaal veel te populistisch, en betweterig. Onbevooroordeeld ook niet bepaald. maar goed, dat ben ik....
Leeuwtjuh

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Ik geloof dat hij na militaire dienst, verpleegkunde deed, toen psychologie, toen ict ging doen, helpdesk-medewerker werd en toen leraar. Ofzoiets... Die man is geniaal en kan/weet alles. Dr Phil mocht wensen dattie op hem leek :lol: Drs. nogwattes business dinges. En iets met management ofzo.

Phil en ik zijn ook geen vriendjes. Geeft huwelijksadvies terwijl hij zelf in scheiding ligt. :roll: Drankproblemen zijn niet zo extreem, af en toe een blowtje roken is uit den boze. Mannen die bij hun ouders in wonen profiteren, vrouwen die bij hun ouders in wonen moeten een kerel gaan scoren. Blah blah. Hypocriet.
Mickey~

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

ik heb niets grappigs meegemaakt, maar wel gelezen. in de reader's digest in de wachtkamer van de HA.

er stond een berichtje in van een man die met zijn vrouw naar een museum was.
daar hing een schilderij van een naakte vrouw met enkel wat bladeren voor haar borsten en edele delen.
De vrouw van de man vond het maar ordinair en niet mooi en liep door.
De man was echter getroffen door de schoonheid van het schilderij en bleef even staan.
totdat hij zijn vrouw hoorde roepen: zeg waar wacht je eigenlijk op, op de herfst?

:D :D ik vond m wel goed gevonden, die opmerking over de herfst :D :D
Leeuwtjuh

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

:lol: Leuk!

Ik werd vandaag betrapt op mn werk tijdens het uitermate spontaan dansen en zingen op het volgende nummer: http://www.youtube.com/watch?v=dW2MmuA1nI4

Op het moment dat ik hem zag staan dacht ik: ach lekker boeiend, gewoon verder zingen. Maar normaal gesproken ben ik alleen heul spontaan als er niemand kijkt. :D Hij vond het leuk :tongue:
Mickey~

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

:D deed je hetzelfde dansje als in die clip? :D
Trout Mask Replica

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

over dr Phil gesproken, de (overigens erg goede en zeer gewaardeerde) drummer van onze band was tijdens een reptitie er even niet helemaal met zijn hoofd bij en speelde fills op de meest uiteenlopende en verwarrende momenten. Sinds dien heet hij:

Dr Fill....
-Judith-

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Niet echt, hier valt niet veel vreugde te rapen momenteel :(
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Nog niet, kan nog komen? :confused: :D
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Magneet

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Ha, ik wel. Hoewel ... grappig ...

Vandaag meost ik niet werken. De collega die ik vervang, is nog steeds afwezig maar het kost teveel punten om mij aan te stellen en ze moeten nog tot einde schooljaar doen met de enkele punten die ze nog hebben.
Nu, de grote gingen op fietstocht deze namiddag. Werd gevraagd of ik mee wilde fietsen ? Ik heb geen fiets. Ah, ok, dan gaat dat niet. Maar hebben ze al een "bezemwagen" ? Tiens nee, niet aan gedacht ! Kon ik dat niet doen ? Ok. Die gasten denken ook niet heel ver !
Gisteren tijdens de pauze werd dan druk gediscussieerd over de tweede afwezige collega. Die zou vandaag mijn klas overnemen. Wat nu ??? Ik heb op mijn tong gebeten. En 't deed pijn. Want ik ben de eerste om er domweg uit te flappen dat ik wel kom. Zomaar, want het is niet officieel. Ik heb het niet gedaan Niet. Pluim voor Magneet (dit tussen haakjes). Nu ja, ik was toch al bezemwagen.
Bleek dat er enkele kinderen niet konden / mochten fietsen ... hadden ze daar wel aan gedacht ? Ah nee, ook niet. Misschien kon ik dat bezemen achterwege laten en me met die kinderen bezighouden op school ? Zucht ... vooruit dan maar. Lastig als je geen 'nee' kan zeggen.
Dus deze middag stond ik weer op school. Voor ... welgeteld 3 kinderen ! Ja du-uh ! Mijn hele namiddag voor 3 kinderen !!!
Komen "mijn" kinderen naar mij toegelopen : "Oh juf ! Mogen we vandaag TOCH bij jou !!!!" "Euh ..." "Oh joepie ! Juf is daar ! Iedereen naar de klas !" "Maar ... " "Maar juf, je zou toch niet komen ? Zo leuk dat je er bent !!!" "..." "Juf, ze zeggen dat we naar onze eigen klas mogen met jou, is dat waar ?" "Ja, ga maar allemaal naar jullei klasje, juf komt."

En de pineut was weer een halve dag aan de slag voor de schone ogen van de school. En was heel blij toen een collega zei "Ze zien je wel heel erg graag komen !"

Ja, mocht de directie dat nu eens horen hé ... Misschien zou ik dan ooit deel mogen uitmaken van het team ;)

Dat zijn gewoon manipulatieve kleine monstertjes daar in mijn klas !!! :evil: :D

(oh ja, ik heb er de drie grote gewoon bijgepakt natuurlijk)
Mickey~

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

ik moest vorige week een beetje lachen dat er een andere groep over de gang liep waar ik naar instroomgroep ging. Je kon aan het ziekenhuispasje zien wie de psycholoog was en welke mensen allemaal bij de groep hoorden. Zegt 1 van die mensen uit de groep zo tegen de psycholoog: je kijkt me altijd zo eng aan!

de psycholoog: oh?!

ik vond het wel grappig dat iemand dat zomaar zei, stonden gewoon bij de lift te wachten.
Mickey~

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

het nichtje van mijn vriend (2 jaar) is in de slaapkamer met haar moeder, ze moet op het potje.
haar moeder zal iets gezegd hebben over haar billen, ik weet het niet, maar wij horen haar ineens heel hard
roepen: mama heeft dikke billen! (wat overigens niet waar is want ze heeft een slanke moeder ;))

Gisteren stond ze naast mijn vriend toen die zich aan het scheren was, en verkondigde ze dat ze ook een baard wilde hebben.
Mickey~

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

:D :lol: ik schrok net in eerste instantie van mijn mail :lol: :D

ik had namelijk een mailwisseling met de psy van de dagbehandeling over dat ik nu dus eerder kan starten en over een vragenlijst die ik nog aanvullend in moet vullen. Er stond ook in dat mijn vriend het beste ook mee kon komen naar de bespreking van het behandelplan straks, zodat hij ook weet wat er precies gaat gebeuren en dat zij eens iemand van mijn achterban hebben gezien. Daarom had ik het ook even doorgestuurd naar mijn vriend met als commentaar of het hem zou lukken daarbij te zijn, met werk enzo.

echter, dat was ik net alweer vergeten toen ik een reply zag op mijn mail aan de psy die begon met
'hey liefste!''

ik dacht :shock: wat schrijft die gekke psy nou, maar het was een reply van mijn vriend. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Jaja stiekeme liefdesrelatie met je psy ;)

Mijn zoontje kan ook zo onverwacht grappig uit de hoek komen. Hij is 8 en soms vergeet ik hoe logisch een kind kan denken en hoe vreemd dat soms klinkt. Hij zit op een katholieke basisschool waar hij regelmatig ook godsdienstles krijgt. Kennelijk heeft hij Genesis gehad want hij kent het scheppingsverhaal.

We staan voor een verkeerslicht te wachten op een groot kruispunt en hij vraagt mij: mam als het verkeerslicht geen pijltje heeft maar een rondje mag je dan zelf kiezen welke kant je uitgaat ?

Ik zeg hem: nee in dit geval niet want je hebt hier een linksaf pijltje en je hebt rechtsaf pijltje en de twee banen in het midden met het rondje zijn dus enkel voor rechtdoor. Dat kan je zien aan de pijlen op het wegdek.
En ik klets nog wat educatief verantwoord verder over de opbouw van een groot kruispunt.

Het is even stil....

Zegt ie met een tevreden diepe zucht: ... wat heeft God dat toch maar weer mooi gemaakt he...


....


:lol: :lol: :lol:




Ik snapte het even niet meer.. totdat ik besefte dat hij er vanuit ging dat omdat God de wereld had geschapen, Hij vast ook meteen grote kruispunten met geasfalteerde wegen en pijlen en verkeerslichten heeft geschapen.

Het verwonderde me dat hij geen onderscheid maakte tussen God die de wereld had geschapen en de mens die de wereld verandert naar zijn idee (huizen bouwt, wegen maakt, winkels opent etc.) Hij weet dat heus wel.. dat mensen wegen maken (heeft ie wel eens gezien onderweg). En toch redeneerde hij met het wegdek en de verkeerslichten anders. Hij ziet God en de mens kennelijk als eenheid dan ?

Dat zie je volwassenen ook vaak doen als ze zeggen dat God de schuld is van alle ellende in de wereld trouwens..dus op zich was het nog niet zo gek gedacht van mijn zoontje, als je die redenatie doortrekt. In dit geval kreeg God de credits voor een mooi en slim uitgevoerd kruispunt :D
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Ik moest lachen omdat een stagiair aan mij vroeg, ten midden van een hele groep, of hij op Femke Halsema van de PVV moest stemmen, of dat een goeie keuze was.

Ik geloof dat de reacties zo gingen:

Afbeelding
rose

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Ik moest werken bij een cliënt en ik heb net een nieuwe tas.. En ik was vergeten om de sleutel van mijn extra slot in mijn nieuwe tas te doen..
En het is niet zo'n betrouwbare buurt waar ik moest werken, dus ik kom boven bij mijn cliënt en zeg 'pffff ben ik toch zo mijn sleutel vergeten van mijn slot, dus nu staat die niet vast aan de paal'..

Waarop mijn client vervolgens 3 uur lang bij het raam is gaan zitten om mijn fiets in de gaten te houden.. :lol:

Ik moest er wel om lachen, en vind het aandoenlijk ook, lieve man is het.. love3

xxx
Rose
Mickey~

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

wel lief ;)

ik heb net zelf iets doms gedaan, of gedacht eigenlijk meer.
er ligt een krant op de keukentafel en mijn oog valt op een artikeltje met de kop:
'europa wil aantal armen verminderen'

en ik met mijn vermoeide suffe hoofd dacht: huh, armen verminderen?
omdat ik in eerste instantie dacht aan ledematen ipv mensen met vrijwel geen geld.
goedemorgen ehm... middag... zeggen we dan! :D :oops:
Pokemonk

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Lol dat overkomt mij ook weleens dat ik teksten te letterlijk neem :)
Leeuwtjuh

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

Ik zet ze hier zo aan het werk, en ze moeten bedrijven bellen en de juiste contactpersoon te pakken krijgen voor iets etc. en er was een nummer waarbij de persoon in kwestie al tot 2x niet aanwezig was. Dus hij belt voor de derde keer terug, en ze zaten tijdens het wachten op verbinding te klieren met hun voeten onder de tafel, ik keek het al een tijdje aan en ik zeg vervolgens: ja jongens, nu is het afgelopen, kan me niet schelen wie het doet, maar hou ermee op. En juist op dát moment krijgt mn collega de juiste persoon aan de telefoon en zegt heel chagarijnig bitcherig: Hallo meneer *, éindelijk heeft u tijd. Ik ben * van * en ik wil *. En hij regelt zo een afspraak :lol:

Wij liggen hier compleet dubbel om zijn onbewuste assertiviteit.
Hij was zó onbeschoft. We liggen het komend half uur in de slappe lach.
Leeuwtjuh

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

"Hoe vraag je een OV aan?"
- Bel het duo
"Wat is een duo?"
- 2 mensen die iets samen doen
"Huh?"
- Heb je wel eens gehoord van de ibgroep, van wie je geld krijgt enzo?
"Owja, hun..."
- Hun heten nu het duo en daar vraag je je ov aan, kijk maar even op de website.

Hij pakt de telefoon en zegt heel resoluut met een bepaald medelands accent: IK WIL OV. En wij allemaal lachen; niet je naam zeggen, niet je naam zeggen. En we noemen de naam van een leerling die we regelmatig in de maling nemen. Die leerling had een buitenlandse naam, en mn turkse collega zegt: Waarom Mohammed? Waarom niet gewoon Jan ofzo? Dus ik pak de telefoon over en zeg: Met Jan el ben Said, ik wil OV. OMG, te melig hier, tranen over mn wangen van het lachen. Must end it.

"Leeuwtjuh, je bent verantwoordelijk, hou ermee op :angry: Foei Leeuw, foei! "
Mickey~

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

:D DAt doet me een beetje denken aan de keer dat ik als bovenbouwer meehielp met het taaldorp engels voor leerlingen uit de onderbouw. Ze moesten spreekvaardigheid oefenen in verschillende situaties. Ik werkte zogenaamd in het restaurant en hij moest aangeven iets te eten te willen bestellen.
en wat zei hij? heel resoluut: 'I WANT FOOD!' :D
Mickey~

Re: Heb jij vandaag iets grappigs meegemaakt?

floepte er zelf ook weer eens iets te snel uit vorige week bij een gesprek met die psy voor tijdelijk:

'Ik geloof er geen f... ik bedoel...

hij: ja, je gelooft er geen flikker van....

ik: nee, ik geloof er niet zoveel van wat ze daar zeggen.... 006

:D :D die man moest lachen... :D :D

Terug naar “Positieve verhalen en tips”