Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

alweer 2 jaar verder en zo trots op mezelf-:)

De laatste keer dat ik hier geschreven heb, was in juli en in die tussentijd is er veel gebeurd..
Ik heb de kracht in mij gevonden om door te gaan te vechten, om nu eindelijk weer het lichtpuntje in mijn leven te zien:

Ik weet het nog als de dag van gisteren, hoe het begon, toen ik mijn angststoornis kreeg. vanaf die dag is alles veranderd, ik voel me toen zo down en depri en had echt nergens zin in, op een gegeven moment kwam ik niet meer buiten, dat begon in november 2011. Al vrij snel therapie gehad, maar dat was niet echt op mijn angst gericht, maar voelde me er wel goed door, ik leerde meer naar mezelf kijken en van me houden, maar kwam wel weer buiten, heel af en toe... daarna naar een psycholoog geweest en toen ik daar kwam, heeft ze alles uit gelegd wat angst en gedachten met je doen, en toen ik daar vandaan kwam, dacht ik even dat het goed ging en het over was, omdat ik toen opeens weer buiten kwam en ook weer verder weg ging. Ma al gauw daalde ik neer, en kwam ik niet of nauwelijks nog buiten, bang voor wat ik in mijn lichaam voelde, maar kwam alleen buiten als ik mij ook goed voelde...en zat altijd erg over na te denken om wel of niet te gaan.

Vorig jaar kerst 2012 was het toch anders, heb wel een leuke kerst gehad en oud en nieuw, maar die angst was er nog en kwam ook niet altijd nog buiten, maar deed wel leuke dingen, en af en toe weer lekker te winkelen. tot januari 2013 dit jaar, ging ik weer naar mijn psycholoog en die zei je moet gewoon weg gaan, ongeacht hoe jij je voelt, er zal niks gebeuren, wat was die stap moeilijk, durfde niet, maar ik heb het toch gedaan, en steeds ging het beter.

Als ik mijn verhalen lees die ik hier ooit heb geschreven, kan ik nog steeds niet geloven waar ik al die tijd mee bezig was. EN dat ik zo ver ben gekomen.

Het leek wel alsof er een nieuwe wereld voor me open ging, en opeens deed ik meer en meer, ging zelfs weer daten, op vakantie met toen mijn vriend, naar drukke plaatsen en wat stond ik versteld dat ik dat opeens weer allemaal deed, ik dacht bij mijzelf, ik laat me dit keer niet meer tegenhouden, en ben vanaf toen elke dag weg gegaan, en nu inmiddels 2 jaar verder, voel ik me beter dan ooit.

Ik doe alles weer, ook al voel ik me een dagje minder goed, of heb ik een dagje soms nog wel last van down gevoel, dat ik dan nergens zin in heb en soms nog wel eens denk waarom voel ik mij zo? Maar ik weet wat ik daar tegen kan doen.

Maar voel me nu gewoon goed, en als ik fietst en dan voel ik toch een blijdschap op komen, dat ik gewoon hier buiten mag fietsen, dat ik blij ben met wie ik ben, en dat ik er mag zijn, in die jaren heb ik veel geleerd en ben ik mezelf erg tegengekomen, met wie ik ben, en daar ben ik verdomd trots op.

Ik heb het gevoel dat het allemaal nog beter wordt, dit jaar met kerst, vergeleken met vorig jaar.. Ik kan genieten van de kleine dingen, en dat probeer ik zoveel mogelijk te doen en heb me erg verdiept in de menselijke kennis, ik weet dat iedereen wel eens iets heeft, vals alarm, daarvoor zijn we mensen..

En tuurlijk heb ik nog wel eens dat angst gevoel, vooral vlak voor mijn menstruatie, maar daar weet ik mee om te gaan, ik vermijd niks meer en durf alles weer te doen.
en natuurlijk zoek ik nog wel eens een bevestiging, maar dat is veel minder geworden dan eerst, en weet ik ondertussen zelf wel beter.

En nu ik werk als schoonmaakster, doe vrijwilligerswerk, ben druk op zoek naar een fulltime baan, woon op mezelf, en ben weer aan het daten-:) En daarbij bezoek ik regelmatig de bioscoop en ook drukke plaatsen vermijd ik niet, alhoewel ik daar soms nog moeite mee heb, maar als ik er eenmaal een tijd ben, valt het mee.

Waarom ik dit hier schrijf? Het zit de hele tijd in mijn hoofd, pure blijdschap en wou dit met jullie delen-:) En op deze manier wil ik ook andere mensen een hart onder de riem te steken, die op dit moment ook kampen met angst, geloof me, iedereen kan hier uit komen met of zonder hulp, iedereen heeft die kracht in zich
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: alweer 2 jaar verder en zo trots op mezelf-:)

wat heerlijk om te lezen!!!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: alweer 2 jaar verder en zo trots op mezelf-:)

Je hebt groot gelijk dat je trots op jezelf bent, famke! [045] [applaus]
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Positieve verhalen en tips”