Karolijne

Zoek naar positieve dingen in een negatieve ervaring

Elke vervelende ervaring is een kans om te groeien. Verdriet en pijn horen bij het leven vecht er niet tegen. Ga er in mee en probeer het in controle te krijgen. Ik probeer het positieve eruit te halen. Er zit altijd wel iets positiefs in. Als je dit geloofd zal je het vinden ook.

Mijn partner heeft een affaire gehad. Ik kwam hier vorige week achter.
Eergister ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet meer boos wil zijn en heb het hem vergeven. Dit was een overwinning op mezelf aangezien ik in een soortgelijke situatie heb meegemaakt welke niet goed is afgelopen. Ik kan mezelf niet zo martelen en richt me weer op de toekomst. Het gaat met vallen en opstaan, boosheid sijpelt er nog wel doorheen maar het overheerst me niet meer. Het vergeven was zo'n enorm verlichting voor mij het doet je echt goed als je het wilt.

Er is weer een lichtpuntje ontstaan, hoe pril dit ook mag zijn.
Ik wil dit graag delen met jullie.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Zoek naar positieve dingen in een negatieve ervaring

Wat fijn dat je het zo kan ervaren en dat je in staat bent om te vergeven. Vergeven doe je doorgaans niet voor een ander maar juist voor jezelf om zoals je zelf al opmerkt, de situatie te verlichten, los te laten en een opening of ruimte te maken voor groei.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Positieve verhalen en tips”