MickeyD

tips gevraagd om eenzaamheid te doorbreken

Hello,

Ik heb een vraag voor tips om eenzaamheid aan te pakken. Ik “voel” mij dikwijls eenzaam en dit wil ik “aanpakken”.

Ik heb een paar echte vrienden die ik al sinds de basisschool ken. Doordat wij elkaar al lang kennen en iedereen midden twintig is, is iedereen met zijn eigen leven bezig. Sommige wonen net pas samen of krijgen kinderen. Heel leuk allemaal.
Ik heb altijd meer aandacht besteed aan een kleine groep echte vrienden dan een grote kennissenkring. Ik vond en vind dat nog steeds belangrijk.
Nu, mijn vorige relatie al een tijdje voorbij is, wil ik juist meer kennissen en vrienden.
Ik wil meer kennissen om luchtige gesprekken/dingen te ondernemen. En meer vrienden waar ik over mijn emoties kan praten. Over mijn emoties praten deed ik voornamelijk tegen mijn ex en wij trokken natuurlijk vaak met elkaar op.
Doordat ik een kleine vriendengroep heb is het “gat” dat mijn ex achterliet erg groot. Ik wil dit nu opvullen.

Ik heb de laatste tijd dus last gehad van sociale en emotionele eenzaamheid [crying] . Ik ben inmiddels begonnen met (groep geen team) sport en vrijwilligerswerk. Ik hoop hiermee meer kennissen op te doen. En met dit forum hoop ik “lotgenoten” te vinden en mijn emoties te uitten.

Ik wil nog geen (liefdes)relatie maar wel diepere emotionele binding met anderen. De vrienden met wie ik nu een emotionele band heb, ken ik al decennia`s :) . Ze zijn net mijn broers. En de mensen (lees vrouwen) met wie ik later een emotionele band kreeg, werden mijn vriendinnen (en zijn nu dus mijn exen glare ). Ik heb dus geen emotionele band met “nieuwe mensen” en ik heb geen emotionele vriendschappelijke band met vrouwen. Toch wil ik wel gewone vriendschappen met vrouwen. Van alle kennissen die ik heb, ken ik maar 2 jongens die een vriendschappelijke relatie hebben met vrouwen. Zij zeggen dat het voordelen heeft om met beiden vriendschappelijk om te gaan.
Ik vraag mij af hoe ik dit moet aanpakken.. confused5

Hopelijk is dit niet een te vaag verhaal…..

Hebben jullie soms tips en/of hoe hebben jullie een soortgelijk probleem opgelost. Misschien kan ik iets leren van jouw oplossing! [applaus]

Groeten,

MickeyD

Terug naar “Positieve verhalen en tips”