crypt0read

Tips om goede dingen te doen voor de wereld

Als kind hielp ik al graag mensen, omdat mij dit een goed gevoel gaf. Nu wil ik dit weer gaan oppakken. Heeft iemand ideeën?
Drake

Re: Tips om goede dingen te doen voor de wereld

Zelf doe ik ook altijd mijn uiterste best om er voor mijn medemens & dier te zijn.
Je zou bijvoorbeeld vrijwilligerswerk kunnen gaan doen, of (kleine) donaties kunnen doen naar goede doelen.
Spoiler:
Zelf ben ik lid/donateur van WNF, IFAW, Wakker Dier, Vogelbescherming Nederland, Partij voor de dieren en Leger des Heils
Of je zou positieve teksten en "spreuken" kunnen opschrijven en doorsturen naar mensen, een soort "charity list" kunnen maken met goede daden die je zou kunnen en willen doen.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15119
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Tips om goede dingen te doen voor de wereld

Drake schreef:Of je zou positieve teksten en "spreuken" kunnen opschrijven en doorsturen naar mensen.
Nou, wat mij betreft liever niet. Als ik ergens een bloedhekel aan heb is als je ongevraagd mailtjes of pbtjes krijgt met van die kleffe ‘betekenisvolle’ raadgevingen of spreuken.
Dan denk ik altijd: “moet je wat van me?” 011
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: Tips om goede dingen te doen voor de wereld

Vrijwilligerswerk, de oude buurvrouw van verderop die slecht ter been is helpen met haar huisje poetsen/onderhouden, boodschappen doen, als je handig bent; klussen bij iemand die het hard nodig heeft, raad geven aan anderen als je denkt dat het zin heeft, de stoep vegen (nu misschien onnodig, maar wacht maar totdat de bladeren van de bomen vallen) etc. :D

Het begint al bij de kleine dingetjes zoals de deur voor iemand open houden, iemand met weinig boodschappen voor laten gaan in de supermarkt en iemand attenderen op dat hij/zij iets heeft laten vallen of gewoon iets oppakken en weggooien in de prullenbak wat niet van jou is. De paraplu toereiken die iemand achterlaat... Het kan ook in de kleine dingetjes van het leven zitten, waardoor je een fijn gevoel krijgt.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24429
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Tips om goede dingen te doen voor de wereld

Je kan een bloemetje gaan sturen naar iemand waarvan je weet of vermoedt dat hij / zij zoiets nodig heeft of gewoon zomaar. Een vriendelijk woord naar mensen op straat. Regelmatig complimenteren of opbeuren. Een vriendelijke groet naar onbekenden. Vrijwilligerswerk.
Een presentje geven. Iemand bij staan met een luisterend oor. Positiviteit uit de mens halen.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Tips om goede dingen te doen voor de wereld

LIEF ZIJN VOOR DE VERANDERING

011
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Tips om goede dingen te doen voor de wereld

mensen benaderen en behandelen zoals je zelf benaderd en behandeld wil worden.
patricia22

Re: Tips om goede dingen te doen voor de wereld

Geen geld doen naar goede doelen de meeste gaan niet eens naar degene die de hulp het hardste nodig hrbben.



Vrijwilligerswerk is leuk!!!
Ik heb de 9e gesprek ervoor :)
Maar doe wel zovaak mogelijk eten geven aan de voedselbank....zodat ik ook zie dat het besteed wordt aan de goeden.



Succes

Terug naar “Positieve verhalen en tips”