Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

omdat dit onderdeel ook bestaat uit tips.....

ik heb heel veel gehad aan het boek; Drama van het begaafde kind. Het is mij aangeraden om te lezen, zodat als ik ooit kinderen zou krijgen dat ik mijn angst niet door zou geven aan hun.
Het is een moeilijk boek om te lezen, maar veel kleine stukjes, maken ook een boek.
Zeker een aanrader en niet alleen als je kinderen wilt of hebt, maar ook om de opvoeding van je ouders beter te begrijpen.

Vanavond naar de bank...... Zo spannend .....

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Het positieve hoekje van Tins

en... hoe is het geweest bij de bank? komt een eigen huisje weer een stapje dichterbij?
ik hoop het voor je.
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

Het ging goed bij de bank. Morgen eerste huisje bekijken (2e keus) en vrijdag eindelijk het huis bekijken waar we al maanden van dromen. Ben zo blij. Het liefst ga ik direct. Moet me echt beheersen om niet al de boel hier in te pakken :) Ze hebben vrijdag nog een bezichtiging. Hopelijk vinden die mensen het niets ;)

Zo spannend allemaal. Goede oefening om rustig te blijven.

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Het positieve hoekje van Tins

Ja, spannend hé Tins :nod:
Ik hoop dat het droomhuis voor jullie is, veel succes [045]
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

Gisteren heb ik het moeilijkste in mijn leven tot nu toe gedaan. We hebben Guus laten inslapen. Ik vond dat het zo niet langer kon en man en dierenarts waren het eens.
We hebben eerst flink geknuffeld en vol gestopt met lekkers en toen was het tijd om te gaan.
Hij lag op mijn schoot zo rustig. Eerst hebben ze hem nog onderzocht en wilden ze misschien nog het een ander proberen, maar ik kon het niet meer aan. Hem telkens zien lijden en niet kunnen lopen, omvallen. Toen mocht ie weer op schoot en kwam de spuit. Ik wist dat het nodig was, maar wilde echt niet dat hij gegeven werd. Ik wilde schreeuwen. Hem naar me toe trekken en dan maar wachten.....en wachten....hij ging niet slapen. Het leek alsof hij niet wilde, na 10 min was hij nog bij bewustzijn. Op dat moment denk je dat je het niet had moeten doen. Hij wilde niet gaan, maar eens begonnen kan je niet meer stoppen. Spuit twee. Toen ging die slapen en was hij niet meer bij, Hij kreeg geen lucht meer en ging lucht happen en schokken. Uiteindelijk moesten ze hem een spuit geven rechtstreeks in zijn hartje, zijn lieve hartje. Toen was het snel gedaan. We zijn naar mijn ouders gegaan en hebben hem daar in hun grote, mooie tuin zijn laatste rustplaats gegeven. Toen naar huis, waar als zijn spulletjes nog stonden, direct alles opgeruimd kon er niet naar kijken. Later toch maar proberen te slapen, zo'n hoofdpijn en misselijk van het huilen. Heb nog half uur voor de wc gezeten. Wat doet dit een pijn. Het is de goede beslissing, maar waarom moest dit gebeuren. Zijn zieltje heeft de hele nacht tussen ons in gelegen, het was zo'n gevoel wat ik had. Vanochtend kwam ik beneden en die leegte......

Lieve Guus,
Ik heb gedaan wat het beste voor je was en hoop dat je me daarvoor kan vergeven.
Mijn hart doet pijn van dat je ons moest verlaten.
Ik hoop dat je een betere plek hebt tussen de worteltjes en andere konijntjes.
Daar in het paradijs.
We zullen je nooit vergeten,
Voor altijd in ons hartje.....
Lieve Guus
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Het positieve hoekje van Tins

lieve , lieve tins ,
ik leef heel erg met je mee. ik kan me het verdriet en leegte heel goed voorstellen. ten slotte hoort zo`n beestje gewoon bij het gezin.
geef jezelf dan ook de tijd om te treuren , te janken. dat mag heh.
en ook al weet je dat dit de enige juiste beslissing was , dat maakt het verdriet dat je nu voelt niet minder. het hoort nu eenmaal bij `de taak` als goed baasje , maar het is en blijft iets verschrikkelijk moeilijk om te doen.
een warme knuffel is het enige wat ik je kan geven.
:knuffel:
veel sterkte meid.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het positieve hoekje van Tins

Veel sterkte! [AAI]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Kim1

Re: Het positieve hoekje van Tins

lieve Tins,

Heel veel sterkte!
Huil, jank, schreeuw,... zoveel je wilt en hoe hard je wilt! Want alleen zo zal je uw emoties kwijt kunnen en kan je gaan rouwen!

Goede moed!
Dikke knuffel!!
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

Bedankt voor de lieve reacties. Het begint te wennen, zo alleen, zonder Guus. Vond het heel lastig om hem los te laten en te accepteren, maar uiteindelijk toch maar gedaan. Er teveel in blijven hangen is niet goed, voor ons beiden niet. Het gemis wordt er niet minder om. Zou er alles voor geven om hem nog eens vast te houden. Maar in mijn hart blijft ie bij me.

Momenteel is er veel in mijn leven gaande, maar heb ik er niet daadwerkelijke actie van. Veel gaande in mijn hoofd.

We zijn bij 'ons' huis gaan kijken en denk dat we de knoop aardig doorgehakt hebben, gaan maandag nog twee bekijken, maar denk eigenlijk niet dat het veel uitmaakt, tis eerder kijken om zeker te weten :) De bank heeft onze hypotheek verhoogd, dus hebben nu wel meer mogelijkheden. Ook om te verbouwen, altijd leuk lijkt me :)

Ik heb gesolliciteerd op een baan bij schoonmaakbedrijf, leidinggevende functie, hoor ik volgende week meer van. Voor 18-20 uur per week, perfecte baan, veel onderweg, maar in de buurt, geen zwaar belastend werk. *duim* *duim*

Onze asbestzaak word afgehandeld door een jurist, dit geeft me wel wat rust, eindelijk iemand die snapt hoeveel onze spullen voor ons betekenen en 1 die er flink achteraan zit. Horen we eind deze week/ volgende week meer van.

Samen met mijn homeophaat ben ik mijn hormonen op orde aan het brengen ivm een eventuele zwangerschap. Voor dit zelfde ben ik flink aan de lijn, begonnen met 'sporten' en probeer ik te stoppen met roken en mijn angst voor ziekenhuizen te overwinnen.

Erg druk momenteel zeg maar, maar vind het over het algemeen fijn. Zoveel spannende dingen en dat ik me dan kan ontspannen, dat had ik maanden geleden niet voor kunnen stellen.

Vanmiddag naar de chiro, aangezien de emoties vanwege guus de boel lekker vast hebben gezet.N
Na zo'n tijd niets doen....
Druk.......Heerlijk :)


:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Het positieve hoekje van Tins

tins meid ...
wat ben je toch een sterke positieve vrouw!!!
ik hoop dat de vele spannende dingen goed zullen uitdraaien en dat we over x aantal maanden/jaren kunnen vragen hoe het gegaan is met de verbouwing van je huis en hoe het met de kleine `tinske` gaat.
ik denk dat jij hier een voorbeeld bent van hoe je op wilskracht enorm veel kan bereiken.
ik vind het echt super!!!
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Het positieve hoekje van Tins

Kan me inbeelden dat dit een pijnlijk moment moet geweest zijn bij het laten inslapen van Guus, sterkte [AAI]

Probeer je vooral op te trekken aan alle mooie momenten & herinneringen die je ermee gedeeld hebt.
De eerste maanden valt buiten het verdriet de afwezigheid van een huisdier ook erg op, maar het slijt wel...

Verder lees ik toch ook spannende maar leuke zaken die jullie te wachten staan, da's fijn [045]
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

Zo een poosje niets geschreven. Het was erg druk in mijn hoofd en kon met niet motiveren om het te doen.

Om te beginnen met het belangrijkste nieuws; we hebben een huis gekocht. cheerqd5
Maar gelijk naar de blijdschap begonnen de zorgen (financieel) in mijn hoofd te komen. Kunnen we dat wel redden? Mijn baan is helaas niet doorgegaan. Zou perfect voor me zijn geweest, maar helaas. Nu weer solliciteren. Gek word ik er van, elke keer die afwijzing, je niet goed genoeg voor iets voelen. Poeh ze moesten eens weten wat ze missen :lol:
Vandaag voor het eerst in maanden een vreselijke dag. Mijn nek werkt niet mee, ben aardig duizelig en vreselijk moe, krijg ook niet genoeg bloed naar mijn hoofd. Wat een akelig gevoel. Morgen naar chiropractor dat is dan wel weer fijn.
Normaal op deze dagen was ik in paniek geraakt, Gelukkig dat tegenwoordig niet meer.
Al met al gaat het de goede kant op, maar helaas weer niet over een gladde weg, maar vol met hobbels en gaten :(

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Het positieve hoekje van Tins

tins schreef:Al met al gaat het de goede kant op, maar helaas weer niet over een gladde weg, maar vol met hobbels en gaten :(
tja , zo gaat dat jammer genoeg op die weg die `het leven` wordt genoemd : fijne , makkelijke stappen worden afgewisseld met moeizame wankele passen.
en een huis kopen geeft stress : er komt zoveel bij kijken en is inderdaad financieel een serieuze beslissing.
en solliciteren en afgewezen worden : daar word je ook niet vrolijker van en doet je zelfvertrouwen geen goed.
en die dingen samen zullen er ook wel toe bijdragen bij die spanningen in je lichaam met verkramping en pijn als gevolg.
en ja , dat is rot en dat is kl.te!! en daar mag je gerust van balen tins.
maar , en dat is mooi om lezen , je gaat er nu toch wel anders mee om. en dat is door jouw gewonnen kracht en positiviteit!!
ik hoop dat morgen de chiropractor je nek weer in `balans` kan brengen en dat je verdere weg dan weer mooi geplaveid is in plaats van zo`n miezerig zandpaadje.
:knuffel:
Gebruikersavatar
Black Rose
Berichten: 1711
Lid geworden op: 27 mei 2011 23:53

Re: Het positieve hoekje van Tins

Proficiat met jullie huis cheerqd5

Verder sluit ik me aan bij wat Katleen schreef : er komen andere zorgen in de plaats maar gelukkig leidt het niet tot paniekaanvallen.
Dat is [045]

Ik hoop dat de chiropractor je snel van de pijn kan verlossen :knuffel:
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

Vandaag is het zover, het koopcontract ondertekenen. cheerqd5 cheerqd
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Het positieve hoekje van Tins

tins schreef:Vandaag is het zover, het koopcontract ondertekenen. cheerqd5 cheerqd
Wat goed! Gefeliciteerd! 043
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
katleen
Berichten: 2662
Lid geworden op: 01 apr 2012 22:43

Re: Het positieve hoekje van Tins

joepie!!!
wat fijn meid!
ik ben echt superblij voor je (en voor je man ook natuurlijk).
[applaus] :D occasion14 cheerqd5 \o/ [045]
... zo fijn vind ik het !!
johan799

Re: Het positieve hoekje van Tins

en?? gister de bank geplunderd? :)

hoe ging het?
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

@memo en katleen : dank jullie wel

@ johan, nee das vanmiddag :) dus de plundering moet nog plaats vinden :)

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
johan799

Re: Het positieve hoekje van Tins

oke, dan ga ik nog snel even pinnen...


succes! en veel plezier :)
johan799

Re: Het positieve hoekje van Tins

hoe gaat het nu met je tins?
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

hoi johan,
hoe het gaat.pffff moeilijke vraag :P

Mijn eerste reactie zou zijn goed. Het lijkt erop dat we de tweede week van januari gaan verhuizen. Feestdagen voor de deur. Alles gaat van een leien dakje tot dusver.

Met mijn homeophaat ben ik nieuwe middelen aan het uitproberen. We zijn aan het proberen mijn hormonen onder controle te krijgen, dus mijn humeur wisselt nogal. Kan soms erg geirriteerd zijn, Alvast mijn excusses als ik daar soms in de chat last van heb.

Over het algemeen gaat het best goed. Mijn lichaam werkt nog niet mee zoals het moet gaan, maar ja zo blijft er altijd wel wat :)

hoe gaat het met jou?

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: Het positieve hoekje van Tins

helaas ook even een niet zo positief bericht van mij

Ik ga een tijdje stoppen met het forum. Kan er even niet meer tegen. De verhalen, de mensen die hun hoofd steeds tegen dezelfde muur blijven stoten.....Ik kom hier heel vrolijk, proberen mensen te helpen, maar tegen de tijd dat ik klaar ben blijkt dat ik niemand heb geholpen en zelf vreselijk gefrustreerd ben. Ik wens iedereen een heel fijn 2013 toe en veel geluk en gezondheid, misschien kom ik terug, misschien niet, we zullen zien......


Bedankt voor alle leuke gesprekken en goede adviezen die ik heb gehad....

Dankbaar ben ik jullie voor je steun......

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren

Terug naar “Positieve verhalen en tips”