johan799

het droomtopic

Ik ben benieuwd waren jullie van dromen (positief)? Hoeft niet realistisch te zijn.
Droom maar lekker weg.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: het droomtopic

Dromen heb ik niet zo veel, fantasieën des te meer, maar dat is een ander onderwerp. ;-) Wensdromen heb ik hoofdzakelijk op het materiële vlak, het immateriële boeit me eerlijk gezegd niet zo. En eigenlijk ben ik eerder ervaringsgericht dan dat ik een echte een materialist ben.
Een woning met een schitterend kookeiland, tientallen LeCreuset pannen van een paar honderd Euro per stuk, ach … ik zou er elke dag plezier van hebben, maar het gaat ook prima zonder. Koken en lekker eten doe ik toch wel en die pan van de Blokker fungeert net zo goed.
Ik sta een keer in de week in een semi professionele keuken mijn kunsten te vertonen en daar kan ik eigenlijk al voldoende mijn hart aan ophalen.

Een dagje een hele dure auto huren was voor mij ook voldoende om te weten dat het leuk luxe speelgoed is, maar dat ik er weinig praktisch nut van zou hebben om er daadwerkelijk eentje te bezitten. Maar wel leuk om een keer gedaan te hebben.

Ik heb een paar gitaren van ruim 1500 Euro per stuk, het kopen was een kick, maar ik speel het liefste op een Japanse imitatie Martin gitaar die ik ooit op mijn 18de kocht in de uitverkoop en al vierendertig jaar in mijn bezit heb . Ik bedoel maar …

Het blijft, om met Peggy Lee te spreken “Is that all there is? If that's all there is, my friends, then let's keep dancing. Let's break out the booze and have a ball.”
Nou ja, over booze gesproken, wat ik wel een keer zou willen meemaken is echte oude wijn drinken en vooral uit het legendarische jaar 1947. Het oudste wat ik weggeklokt heb is een Don PX uit 1960 die ik mezelf op mijn vijftigste cadeau heb gedaan, en dat was al een fles van 150 Euro. Een 1947-er kost ruim het tien voudige, dan droom ik toch liever dat ik een vriendelijke wijnboer tegenkom die tijdens een rondleiding in zijn wijnkelder spontaan een flesje opentrekt …

* Liebe Macht Frei *
Bowie22

Re: het droomtopic

Ik droom heel uitbundig! dromen lopen door elkaar heen en de raarste dingen gebeuren. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd niet veel meer droom volgens mij. Of ik kan ze gewoon niet herinneren. Ik heb soms echt van die drugs dromen dan lijkt het 1 grote trip.

Soms echt van die lach dromen dat ik gewoon als ik slaap lig te schateren. maar ook wel eens van die rot dromen die bloedje echt lijken.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: het droomtopic

Ik droom van een eigen praktijk als counselor :D

's Nachts droom ik van alles maar ik weet meestal 's ochtends niet zo goed meer wat ik heb gedroomd.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: het droomtopic

Mystica schreef:'s Nachts droom ik van alles maar ik weet meestal 's ochtends niet zo goed meer wat ik heb gedroomd.
Dat is iets wat ik me in een ander topic heb afgevraagd, waarom zommige mensen zich hun dromen wel,
en anderen hun dromen totaal niet kunnen onthouden.
Zo gauw ik wakker ben kan ik me ook niks meer herinneren van wat ik gedroomd heb, terwijl ik wel weet dat ik het doe.
Vroeger dacht ik dat er wel iets mis met mij zou zijn, omdat 'normale' mensen hun dromen wel kunnen onthouden. [027]
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: het droomtopic

Hmmm, ik droom altijd heel levendig... Soms word ik wakker en vind ik het vreemd dat ik in mijn eigen bed lig of moet ik even kijken in wélk bed ik waar lig. Ik vroeg eergister nog aan mn vriendje welk jaar het was, 2013 of 2012, omdat ik ook door tijd ga. Mijn dromen zijn vaak heel overtuigend en realistisch, waardoor het soms wel eens voorkomt dat ik drie keer zo moe ben als voordat ik naar bed gegaan ben. Ik kan gelukkig wel elke droom herinneren. Ik heb het lucide dromen vrijwel geheel onder controle, behalve als ik te (over)vermoeid ben. Slaapwandelen doe ik nauwelijks meer, alleen bij teveel stress en innerlijke onrust. Ik vind het wel leuk, ook al zijn er soms vervelende dromen.

Maar ik denk dat dit topic bedoelt is om je wensen/doelen en hoop neer te zetten. In dat geval heb ik mijn toekomstbeeld al uitgestippeld. Ik zie mezelf over een jaar of tien in het werkveld waar mijn hart ligt (dus 2 afgeronde studies en een rijbewijs verder), de uiterlijke onzekerheden waar ik momenteel aan werk zijn weg, dus daar hoef ik me niet langer druk om te maken. Ik kom na een zware lange werkdag afgepeigerd thuis na het onderzoeken van de lopende TGO's, in mijn eigen privewereld, mijn huis met een wit hek, waar er een stuk of drie kinderen enthousiast zijn om mij te zien en op me af komen rennen terwijl ze 'mama mama mama' roepen en ik praktisch word bedolven onder mijn eigen kroost. Ik weet al precies hoe ze eruit komen te zien, they will be so sweet :D Met uiteraard een leuke vent erbij (ik hoop dat het deze vent is ;) want deze is wel heel erg onwijs leuk; beauty brains beast best love3 ) als liefhebbende echtgenoot. Een golden retriever die dolblij is om mij te zien en het enige waar ik me druk om hoef te maken zullen dan huishoudelijke perikelen zijn en of de kinderen hun kamer wel hebben opgeruimd en dergelijke. Dat ik thuis kom en in de keuken mag gaan staan koken voor mijn gezinnetje, en we heerlijk achterthuis in de tuin gaan zitten eten. Dat er geen geldzorgen zijn. We hoeven niet rijk te zijn, zonder problemen rondkomen in goede gezondheid is voldoende.

Alle stress in mijn priveomgeving is vrijwel nihil/te verwaarlozen en ik zou me dolgelukkig voelen en lachen als het enige irritatiepunt is dat de was zich opgestapeld heeft of dat de kat weer eens in de keuken heeft lopen kotsen. Dat ik gewoon blij met mezelf en mijn omgeving kan zijn en dat alles even 'normaal' verloopt, zoals bij iedereen in het dagelijks leven. Met muziek van Bob Sinclair op de achtergrond. Dat ik straal, oplicht en mijn omgeving blij is om bij mij te zijn, en dat gewoon alles heel even vanzelf gaat. Dat ik dat yes-gevoel heb, en blij ben dat ik besta. Dat de emotie-rollercoaster heel lang 'up' blijft om de balans in mijn leven te bewaren. Dat de depressies voorgoed weg blijven en dat ik blij ben met het leven dat ik opgebouwd heb en dit ook kan delen met veel vrienden en (zijn) familie, zonder dat iemand ontevreden of boos is, of achterblijft. Niemand uit mijn omgeving zal meer gekwetst worden of pijn ervaren. Dat er gewoon ruimte voor iedereen is en geen ruzies meer zijn, enkel discussies waarbij je elkaar in de waarde laat. Eigenlijk zit ik nu al bijna praktisch op dat punt, en ben ik hard op weg om dit beeld werkelijkheid te laten worden. Oh and no smoking. Haha. Aan het eind van deze studie, hoop ik er nog 30 kilo af te hebben en gestopt te zijn met roken. Mijn utopia :tongue: Dát moet gewoon wel haalbaar zijn, vind ik. Heb ik verdiend!
elgebak

Re: het droomtopic

Ik droom er van om zoveel energie te hebben als ik nodig vind. Dat ik niet bang hoef te zijn dat het niet meer terug komt als ik een slecht moment heb (zoals vandaag).

Ik droom ervan om de baas te zijn over het weer (het hoefde niet realistisch toch 001_tongue ). Ik heb dan ook gezegd "als ik later dood ben, wil ik weergodin worden". Mijn moeder ziet dat ook wel zitten, dus nemen we beide een gebied voor onze rekening. Snikhete zomers van 7 maanden per jaar, met heerlijke tropische regenbuien. Ook wat vaker onweersbuien, want ik voel me altijd rustig worden van dat stilte-voor-de-storm-gevoel dat eraan vooraf gaat. De lente en herfst krijgen elk 2 maanden om volop te schitteren, daar kan ik ook een fijn gevoel van krijgen. De winter krijgt hooguit 4 weken, niet te heftig. Precies lang genoeg om daarna het positieve weer extra te waarderen (je moet het soms even slecht hebben om gelukkiger te zijn met het goede).

Ik droom van een eigen zelfreinigend huis met grote tuin. Een tuin die er ook echt uitziet als tuin, en niet als extreem keurig opgemaakt terras (gelukkig kost dat niet zoveel moeite). Met klimop en mos begroeide schuttingen, boompje, tuinhuisje als een klein woonkamertje (zoals we nu ook hebben, maar dan niet als rookhok), vijver, plantjes en geldboom. Deze wil ik dan wel onderhouden en oogsten.

Ik wil ook wel een privézwembad, ergens achter mijn grote tuin. Eentje die zichzelf reinigt. Met wildwaterbaan :D

Ik wil gespierde armen en benen, en sterke buikspieren. Ik wil dat me dat relatief weinig moeite kost. Ik wil een sterke uitstraling hebben, gewoon omdat me dat een goed gevoel geeft. Een krachtig gevoel en een gevoel van onafhankelijkheid.

Ik wil dat de wereld veilig is. Mensen doen elkaar niets slechts meer aan en conflicten kunnen op een volwassen manier worden opgelost. Mensen moeten respect voor elkaar hebben in de wereld waarvan ik droom.

Mijn dromen zijn dus allesbehalve realistisch, maar dat mocht 8)
Bowie22

Re: het droomtopic

Ik droom ervan dat ik eerst goed kan lezen voor ik reageer op een topic :lol:

Ik heb maar 1 droom om gelukkig te worden. Klinkt misschien afgezaagd maar ja het is mijn droom.
johan799

Re: het droomtopic

met een zeilboot op tropische oorden met mijn vriendin (die ik nu niet heb..) , af en toe een aantal dagen wat vrienden met ons mee..
MickeyD

Re: het droomtopic

Kick!

Ik droom van een leven waarbij het financiële aspect niet mee telt. Ik zou dan altijd onderweg zijn, van plaats naar plaats. Gewoon lekker spontaan, niks plannen. Blijf in het ene plaatsje wat langer dan de andere. Buurtkroegen bezoeken, altijd nieuwe mensen leren kennen. :nod:

Terug naar “Positieve verhalen en tips”