Mickey~

leuke uitspraken en acties van kinderen!

Zelf heb ik vaak dat mijn jongere neefjes en nichtjes me heel erg aan het lachen kunnen maken of je de wereld even weer op een andere manier laten zien. Meestal echt superleuk en je voelt je dan toch altijd wel weer even goed. Daarom leek het mij leuk om er een topic van te maken > post hier de leuke uitspraken en acties van kinderen die je meemaakt!

om te beginnen:

het tweejarige nichtje van mijn vriend wilde pas niet wassen, maar door een beetje met haar te praten kreeg ik haar zover dat ze toch mee wilde gaan wassen en aankleden. Ze nam een knuffel van een kameleon mee naar de badkamer. Op een gegeven moment staat ze voor de spiegel en kijkt naar de kameleon zijn staart. haar blik gaat van de kameleon naar haarzelf en dan voelt ze voor de zekerheid maar even aan haar bibs, om vervolgens te zeggen: ik heb geen staart he!?
op zich niet zo heel bijzonder, maar ik moest zo lachen om hoe ze even voelde of ze echt niet stiekem ergens nog een staart had....
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Toen ik mijn neefje meenam naar de dierentuin keek hij aandachtig naar de bult op de rug van een dromedaris en vroeg toen: "Zit daar een babytje in?"
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

vorig jaar was ik met een klein jongetje van een jaar of zes aan het voetballen toen hij opeens vroeg:

"Heb jij ook een kind?"
-"Nee die heb ik niet."
"Waar is je vrouw dan?"
-"Eh... ik heb geen vrouw..."
"Oh... dus je moet nog trouwen... Of blijf je nog een paar jaar snoepen?"

Forum58
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Mickey~

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

JulianC schreef:vorig jaar was ik met een klein jongetje van een jaar of zes aan het voetballen toen hij opeens vroeg:

"Heb jij ook een kind?"
-"Nee die heb ik niet."
"Waar is je vrouw dan?"
-"Eh... ik heb geen vrouw..."
"Oh... dus je moet nog trouwen... Of blijf je nog een paar jaar snoepen?"

Forum58
:D mooi... :D
Mickey~

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Mijn neefje van tien geeft me spontaan een dikke knuffel (is de knuffelkont van zijn gezin, hoewel hij het vaak niet toe wil geven omdat hij natuurlijk tegelijkertijd nog een beetje stoer wil zijn) maar vertelt erbij: dat doe ik maar één keer hoor!
Mickey~

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Mijn neefje van veertien of vijftien (? weet t zelf niet eens precies :oops: ) en mijn neefje van tien slapen op dezelfde kamer, en praten beide in hun slaap.
hun broertje en zusje, die er qua leeftijd tussenin zitten, doen graag verslag op een verjaardagfeestje:

zus: J en R (ik schrijf de namen maar niet op) praten tegen elkaar in hun slaap! en r begint altijd met praten, zegt hij allemaal rare dingen enzo.
broer: Ja, en één keer riep J toen terug in zijn slaap: houd je mond joh, anders steek ik je kussen in de fik!
Melizzy

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Een tijdje geleden zat ik in de trein en naast me zat een jongetje van een jaar op 7 met zijn (ik denk) oma.
Jongetje had het heel druk, want hij was onderzoek aan het doen (er was op het tafeltje getekend)
Maar tussendoor had hij even pauze voor warme chocomelk.
Hij nam een slok van de chocomelk, die nu te heet was, en zegt:
"Mijn tong is gaar.. en de rapen ook!"

Overigens, de conclusie van het onderzoek was dat een crimineel het had gedaan, want:
"Normale mensen zoals wij (hij en zijn oma) en zij (ik) doen dat niet"
Yeaaah, was ik opeens nog normaal ook!
Mickey~

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

lol, die was wijs voor zijn leeftijd... met die rapen... ;)

het nichtje van mijn vriend kwam mij gisteravond rond etenstijd enthousiast vertellen dat zij kleine billen had en iedereen verder in huis grote... (is bezig met groot en klein blijkbaar, ook met allerlei andere dingen): 'papa heeft grote billen, mama heeft grote billen, oom heeft grote billen, jij hebt grote billen, en ik heb kleine billen!'.

nog leuker de reactie van mijn vriend, die wat overgewicht heeft: 'ja, oom heeft heeeele grote billen'.
Mickey~

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

er schieten me zo nog meer te binnen:

buurmeisje tegen buurman: 'papa, waarom ben jij eigenlijk geen miljonair?'
buurman: 'ja, sorry!'

En een keer in een kleedhokje naast mij bij het zwembad, klein jongetje tegen zijn vader:
'waarom ben jij geen superman? ik wil later superman worden.... [stilte]
maar eigenlijk, kan dat wel papa?'
papa legt uit dat dat eigenlijk niet zomaar kan.....
kindje: 'dan wil ik boef worden!'
vader: 'dat is toch helemaal niet lief?'
kindje: 'oke...politieman dan maar...'

Mijn neefje toen hij een jaar of vier was:
mijn oom heeft een eigen zaak en besprak achter even iets met een medewerker van hem, wat niet helemaal goed was gegaan.
op een vriendelijke manier, er was verder niets aan de hand.
mijn neefje hoorde het bovenaan de trap en was nogal weg van een uitspraak die hij in een reclamefilmpje of ander filmpje had gehoord, en wat hij kennelijk wel toepasselijk vond om te roepen. Dus klonk er van bovenaan de trap: 'je vliegt eruit flapdrol!'

Mijn jongste zusje was helemaal erg toen ze nog heel klein was, mijn moeder deed soms verwoedde pogingen haar op een vriendelijke manier de mond te snoeren, omdat ze wel erg genante dingen kon zeggen...
zo was er bij een supermarkt buiten een keer een vrouw uit Afrika een of ander product aan het aanprijzen, dat mensen ter plekke konden proberen. Ze heeft een behoorlijk buitenlands accent. Mijn zusje keek even toe en zei plots tegen de vrouw: 'waarom praat jij zo raar?' De vrouw schoot in de lach en legde aan mijn zusje uit dat ze uit een ander land komt. Mijn zusje dacht een seconde na en zei: 'nou, dan hoef je toch nog niet zo raar te praten?'
Mijn moeder schaamde zich behoorlijk... en probeerde mijn zusje zover te krijgen dat ze het niet nog erger maakte door maar snel een snoepje toe te stoppen... hield ze tenminste verder d'r mond... De vrouw tegen wie ze het zei echter, vond het alleen maar grappig... gelukkig.... :D
Melizzy

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Vanavond mijn neefje van 11 gesproken op msn, ik vroeg hem hoe het ging en hij vertelde dat school niet leuk was. Daarna vroeg hij hoe het met mij ging, dus ik antwoordde dat het wel goed ging (leugentje om bestwil, dat mag wel) en dat ik alleen een beetje buikpijn had. Krijg ik als antwoord: Dan moet je stoppen met ongesteld zijn!
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15132
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Tellen uitspraken van mensen met een verstandelijk beperking ook mee?
Een verstandelijk beperkte man zei laatst het volgende:

"Mensen met zonder handicap zijn gehandicpater dan mensen met."
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

volhoudertje schreef:Tellen uitspraken van mensen met een verstandelijk beperking ook mee?
Een verstandelijk beperkte man zei laatst het volgende:

"Mensen met zonder handicap zijn gehandicpater dan mensen met."
Heel wijs. ;)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Magneet

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Toen onze oudste 2,5 jaar was, gesprek tussen hem en mijn moeder.

Moeder : Welke taal spreekt je mama ?
Zoon : Français.
Moeder : En wat spreekt je papa ?
Zoon : Nederlands.
Moeder : En wat spreek je in de crèche ?
Zoon : Appelsien laat je zien.
(versje : appelsien, laat je zien ! Pas maar op of ik eet je op !)

Tweede zoon had het heel lang moeilijk met het uitspreken van bepaalde woorden.
Zo had hij problemen met het woordje "zonne" in combinatie met een achtervoegsel.
Er was een "zonderbloem", een "zonderbril", ...
En een potlood was een "potklood"

Ons dochtertje zegt nog steeds (7 jaar intussen) "voor altijd en aardig" ipv "voor eeuwig en altijd". Zou niet weten waar ze het vandaan heeft ?
Mickey~

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

moeders kunnen er ook wat van hoor, tegen hun kinderen...

een tienerneefje van mij loopt op voetbalschoenen waarvan 1 een gat onderin de zool heeft.
Mijn oom, mijn vader, moeder, een tante en ik kijken allemaal tegelijk en zeggen tegen hem dat hij een gat in zijn schoen heeft, of hij dat niet gemerkt heeft met lopen.

zijn moeder komt de kamer in en merkt op: loop je nu op je nieuwe sokken in die schoenen?!
alsof die sokken die dan kapot gingen belangrijker waren dan het feit dat er gewoon een gat in die schoen zat....

wij lagen in een deuk....

Mijn neefje heeft een ander paar schoenen opgezocht... hoewel hij eigenlijk nonchalant nog wel even zo door wilde lopen,
want de schoenen zaten zo lekker... ondanks het gat...
wij konden het ons niet voorstellen, maar goed...

:D
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Mijn zoontje stapt vanavond zonder jas in de auto.. het was al donker en wat koud. Zegt hij: brrr ik heb het zo koud .. mag de airco aan ??

023 [027]
Inzicht als Uitweg..
noekiej2

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Mijn oppaskindje vroeg om een lolly, ik zei nee omdat ze net al iets had gekregen. Ze was natuurlijk boos, en dan komt ze met de geweldige opmerking; en waarom mag ik geen lolly?

Ze is drie :eek:
Mickey~

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Mijn vader vertelde mij gisteren een paar leuke van mij en mijn zusjes:

mijn jongste zusje toen ze niet wilde leren en mijn vader opmerkte dat ze dan later nergens zou mogen werken omdat ze dan dom zou worden: 'Dan kom ik toch bij jouw baas werken?'

mijn middelste zusje toen ze een jaar of vier was: 'mama, als ik later groot ben, waar gaan jullie dan eigenlijk wonen?'

ik toen ik een jaar of drie, vier was en geen snoepje mocht. mijn moeder zei je: 'je hebt pech gehad'
ik antwoorde: 'niet! ik heb helemaal niets gehad!'

Een kindje bij de efteling toen ik met mijn vriend daar een bootje met een stelletje met een jong zoontje deelde:
'mama, er zitten helemaal geen poppetjes in die waterlelies daar!'
Mickey~

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

mijn neefjes waren toen we op bezoek waren bij mijn opa en oma in de tuin aan het spelen. Ik zat binnen aan de tafel even iets te lezen en mijn oma kwam binnen met een dienblad en zei: 'wat zijn de jongens toch lief aan het spelen buiten!
precies daarna hoorden we een van hen heel hard roepen: 'en toen hakte ik zijn kop eraf!!!!'


tja, lief.... :P
ze waren riddertje of zoiets aan t spelen...
Magneet

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Toen ik 2 was, vlak voordat we naar Afrika vertrokken voor een paar jaren, stond ik onderaan de trap in het huis van mijn neef toen ik naar boven riep "B, gaan we later trouwen ???"
Om het antwoord "Ja hoor, kom je nu spelen ?" te krijgen. Dat heeft geduurd tot we 13 waren en onze ouders ons tot treurens toe hadden uitgelegd dat neef en nicht niet konden trouwen.

Dochtertje eergisteren in de wagen, het ging over iets minder leuks maar ik weet niet meer exact wat toen ze laconiek antwoordde :
"Ach ja, zo is het leven ..."

Mijn zoon van 12 die woensdag in de wagen heel lastig was en klaagde "Mijn leven is zò ingewikkeld !" (naast naar school gaan, huiswerk maken en zich verder eigenlijk geen zorgen om niks hoeven maken, vraag ik me af wat er zo ingewikkeld kan zijn 011 Volgens mij gaat hij beginnen puberen of is hij verliefd).

Zoontje toen hij 9 was en een regenboog zag "Oh mama ! Vandaag wordt de wereld mooi ..."

Oudste toen hij 4 was en huilend in bed lag : "Mama, ik ben al 4!!!! jaar oud, ik heb nog niks opgegraven en niks in een museum geplaatst !"

Onze tweede de dag van Valentijn enkele jaren geleden, huilend in bed ('t is wat met naar bed gaan precies) "Vanaf morgen kan ik je Valentijntje niet meer zijn !" (ik heb uiteraard bevestigd dat kindjes élke dag Valentijntjes van de mama's zijn).
viooltje

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

vorige week
dochtertje haar knuffel flappie zoek :shock:
dat is een ramp, zonder slaap ze niet,
kijk naar broer, geen kik, hij die flappie soms verstopt,
overal zoeken, in kasten, onder bed, nergens te vinden,
het kind huild, verdrietig, ik doe zo mijn best hem te zoeken,
nergens, en ver kan het niet zijn,
s'avonds, zegt ze, "het geeft niets mama, want nu ben jij mijn flappie" [crying] love3

de andere dag vond ik hem opgerold in een dekkentje aan haar voeten :)
Leeuwtjuh

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Haha herkenbaar :D

Ik was je reinste hel zonder mijn knuffel vroeger. Ik was er extreem aan gehecht en ontzettend paranoide, als je er al naar wees krabte ik je ogen al uit. Schreeuwde hysterisch moord en brand net zolang mijn knuffel weer tevoorschijn kwam. Heb mn vader in zn totaal 600 km laten rijden omdat hij bleef liggen op visite bij familie. Gelderland, zuid holland, duitsland etc. Mn vader keek me dan aan en ik kan me die blik in zn ogen nog herinneren. Dan sprong hij maar weer in de auto met de woorden: ga maar vast slapen, ik leg hem 'straks' wel bij je. He always did, tot grote ergernis van mn moeder. Toen hij een keer 3 weken spoorloos was, heb ik de eerste 4 dagen onophoudelijk gegild alsof me een vreselijk misdrijf overkomen was. Voor de rest van de tijd ging ik in hongerstaking. (mn familie was hem kwijtgeraakt omdat ze het leuk vonden om ermee over te gooien op een 'melige' verjaardag, toen ik even naar de wc ging). Dat hebben ze geweten :D Mn vader was pissed.

"Gaat dat blaag weer over de zeik, heb jullie nu je zin?"

:lol:
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Heb ik nu nog met mijn knuffels, diegene die mee in bed gaan dan ;)
Ik slaap nooit zonder.

Als ze gewassen moeten worden is het drama, moeten ze samen in kussenslopen en blijf ik erbij zitten tot ze klaar zijn :confused:
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Mickey~

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Mijn vader probeerde ooit te stoppen met roken en had daarvoor nicotinekauwgom gekocht. Hij had dat boven op zijn nachtkastje liggen.
Wij mochten daar natuurlijk niet aankomen, we mochten sowieso niet op mijn ouders hun kamer als zij daar niet waren.

Op een dag komt mijn zusje (toen nog heel klein) naar beneden en zegt tegen mijn vader:
'Papa die kauwgom op het nachtkastje, is die van jou?'
mijn vader: 'ja, hoezo?'
mijn zusje: 'vies hé!'

(hoezo verraden dat je iets gedaan hebt dat niet mag...)
viooltje

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

ik tegen mijn zoon "wouw wat ben jij cool"

hij " 8) cool is niet belangrijk, vrienden hebben is veel belangrijker"

love3 en zo cool dat hij dat zegt :D
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: leuke uitspraken en acties van kinderen!

Mijn zoon zei vroeger als hij het koud en hij wilde een vest of jasje: mamma ik heb kouwe kleertjes.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Positieve verhalen en tips”