Gebruikersavatar
Watermelon
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2021 10:24

Vraag over diagnose

Hoi iedereen,

In 2011 (11 jaar) heb ik een persoonlijkheid onderzoek gehad bij bureau jeugdzorg. Hier uit is toen gekomen een reactieve hechtingsstoornis. Ik ben nu 22 en vraag me af of deze diagnose nou is vervallen? Zie er niks over terug bij mijn huis arts enkel een depressie. Is dit dan nu weg en heb ik geen hechtingsstoornis meer? Vervalt dit na je 18e of hoe zit dat.. alvast bedankt

Groetjes
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Vraag over diagnose

Je hebt op je 22ste in ieder geval niets meer met bureau Jeugdzorg te maken, Een diagnose die op je 11de is gesteld, is wat dat betreft niet meer actueel. Er valt op afstand weinig te zeggen over de ontwikkeling van een hechtingsstoornisen en welke rol die speelt in je volwassen leven.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Vraag over diagnose

Een hechtingsstoornis is een risicofactor. Dat kan betekenen dat je er een hele leven lang af en toe last van kan hebben. Omdat je, in je vroege jeugd, niet veilig bent gehecht, zal dit naar mijn inzicht nooit geheel verdwijnen. Je kan in het dagelijks leven er wel mee om leren gaan, het verbeteren, of op zo'n manier leven dat je er mogelijk weinig tot geen last meer van hebt. Maar het blijft naar mijn inzicht een stukje van jou.
Helpend om ermee om te gaan zijn positieve ervaringen en als het nodig is, een behandeling.

En als jij vind dat het over is, als het er niet meer staat, dan is het toch ook oke?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Overige problemen en vragen”