Gebruikersavatar
SD93
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2019 09:48

Buren en parkeren

Al langere tijd is er een punt van irritatie bij mijn woning wegens parkeren. Wij wonen in een woonwijk met vrij ruime huizen (bungalows). Toch is het aantal parkeerplaatsen maar zeer beperkt. Er is een aantal parkeervakken, waarbij je recht moet parkeren vlak naast elkaar, jaren '70-bouw.
De gemeente heeft niks uitgebreid o.i.d. Naast deze vakken, die het einde van het woonerf markeren, begint een straat waar vrijwel iedereen een oprit heeft, waar één of meerdere auto's passen. Tijdens de avond en het hele weekend is het voor de bewoners hier vrij lastig om nog een parkeerplaats te vinden. Zo zetten van vrijdag tot maandag de zoon van een bewoner zijn bedrijfsbus en de buurman zijn SUV meestal schuin ergens in de vakken, zonder van de plaats te komen. :doubt:

Bij ons in de buurt is sinds een aantal jaren iemand komen wonen die dit als tweede huis aanhoudt.
Slechts enkele uren per week komen de bewoners hier. Nu is er een beetje discussie ontstaan over het feit dat ik vaak in een parkeervak tegenover hun huis parkeer, overigens netjes tussen de lijnen. De meeste bewoners aan het woonerf hebben min of meer vaste parkeerplaatsen (informeel) en ik wil hier graag rekening mee houden, ook al gaat het om openbare parkeerplaatsen.
Als ik een andere plek vind, ga ik meestal daar parkeren, maar als het vol is sta ik inderdaad -de laatste tijd vaker- aan de overkant. Dus als het niet anders kan, omdat alles vol is, dan sta ik tegenover zijn en mijn huis. 023

Ik vraag mij af wat ik het beste kan doen richting de weliswaar aardige, maar laatste tijd geïrriteerde buurman, die vindt dat ik op zijn plek sta en óf ergens anders moet parkeren óf in de gaten moet houden of er een andere plek vrijkomt, zodat ik mijn auto tussentijds kan verplaatsen. confused5
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Buren en parkeren

Hoi SD93,

Welkom op het forum.
. Zo zetten van vrijdag tot maandag de zoon van een bewoner zijn bedrijfsbus en de buurman zijn SUV meestal schuin ergens in de vakken, zonder van de plaats te komen. :doubt:
Ik vraag mij af wat ik het beste kan doen richting de weliswaar aardige, maar laatste tijd geïrriteerde buurman, die vindt dat ik op zijn plek sta en óf ergens anders moet parkeren óf in de gaten moet houden of er een andere plek vrijkomt, zodat ik mijn auto tussentijds kan verplaatsen. confused5
Overleg lijkt mij. Als eerste met de zoon van een bewoner met die SUV en daarna met de andere. Want volgens mij kan je dan alleen een oplossing bereiken of duidelijkheid krijgen. Het is kwalijk dat die zoon van een bewonder met die SUV schuin parkeert. Als die dan recht parkeert, is er dan wel genoeg ruimte?

En als je daar geen zin in hebt in die discussie en gecommuniceer, dan kan je ook je auto parkeren ergens anders en de boel loslaten. Dan maar even wat lopen tot je thuis bent. Jij hebt de keuze. Of pak de fiets, net zoals ik :)
Understand: you been understood
Gebruikersavatar
Azaroth
Berichten: 259
Lid geworden op: 07 jan 2019 22:24
Locatie: Thuis.

Re: Buren en parkeren

ook al gaat het om openbare parkeerplaatsen.
Hier komt het uiteindelijk op neer. Jij hebt net zo veel recht als ieder ander om je auto daar neer te zetten. Wie het eerst komt, die het eerst maalt, zullen we maar zeggen.
Het is zeker netjes om rekening te houden met elkaar en wanneer het kan een plekje over te houden voor de buurman. Zoals Koen al aangaf zou je kunnen aangeven bij de SUV-eigenaren dat het storend en onpraktisch is wanneer er een auto scheef/dubbel in de vakken staat. Heel zwart/wit kan je naar ik meen hier zelfs een klacht bij de politie voor neerleggen, maar dat eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn.
Andersom kan je het net zo stellen. De eigenaren van het vakantiehuisje zouden ook kunnen zeggen dat zij even een metertje verder lopen omdat ze zo weinig aanwezig zijn.
Je kan niet zeggen hoe een kattenmens zich moet voelen als je zelf een hondenmens bent.
Een leven is geen leven wanneer men leeft volgens de regels van een ander.

Terug naar “Overige problemen en vragen”