Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2017 17:10

Sportvraagje

Hallo iedereen, ik weet dat mijn probleem helemaal niets voorstelt tegenover de echte problemen des levens, maar toch stoor ik mezelf eraan.
Ik speel volleybal op hoog niveau (2de nationale), maar sinds een jaar heb ik problemen met een bal technisch naar een ploegmaat te slaan tijdens de opwarming. Ik doe het al sinds mijn 8 jaar probleemloos, heb het al duizenden keren gedaan maar sinds een jaar is er iets in mijn gedachten gekropen, waardoor het me niet meer goed lukt. Doordat het niet meer lukt word ik er onzeker van en lukt het nog minder.
Hoe kan dat toch, ik weet dat ik het jaaaren probleemloos en zelfs zonder nadenken heb gekunnen, maar het laatste jaar is er zoveel twijfel in zoiets simpel gekropen. Ik ben de "feeling" kwijt en voor ik de bal raak denk ik er zoveel over na.

Heeft iemand tips voor dit soort problemen?

Ps. Voor de mensen die het zich afvroegen, tijdens een wedstrijd moet ik niet smashen, ik speel libero ;-) het is enkel op training en op opwarming dat ik me niet graag belachelijk maak.
Jane-doe
Berichten: 148
Lid geworden op: 15 apr 2017 18:03

Re: Sportvraagje

Kevin schreef: 28 jun 2017 17:21 Ik doe het al sinds mijn 8 jaar probleemloos, heb het al duizenden keren gedaan maar sinds een jaar is er iets in mijn gedachten gekropen, waardoor het me niet meer goed lukt. Doordat het niet meer lukt word ik er onzeker van en lukt het nog minder.
Kun je uitleggen wat dat 'iets' is?
Als het niet gaat zoals je zou willen, herinner jezelf er dan aan dat alles stroomt en niets blijft. In welke situatie je ook zit, het is tijdelijk. Ook dit zal weer veranderen. Het leven is soms imperfect.
Gebruikersavatar
FlowerPower2020
Berichten: 6775
Lid geworden op: 30 jun 2013 21:54
Locatie: Mentha Aquatica

Re: Sportvraagje

Hoi Kevin, welkom op het forum!