Gebruikersavatar
Antares
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2017 10:55

Klacht over psycholoog

Beste leden,

Ik ben nieuw hier en wil graag jullie advies over een probleem. Hopelijk mag het hier geplaatst worden.

Ik was vorig jaar in oktober ergens naar een psycholoog gegaan voor een intake. Ik wilde graag im behandeling maar mijn financiële situatie liet dat vorig jaar niet toe (ivm eigen risico betalen). Dus ik had toen besloten om tijdelijk geen vervolgafspraak te maken tot ik weer in staat was om eigen risico weer te kunnen betalen.
Nu blijkt dus dat psychologen standaard een behandeltraject openen? En ook als je geen vervolgafspraak maakt dat ze de kosten het gehele traject in rekening brengen?
Deze psycholoog heeft dus zonder mij te verwittigen het behandeltraject gesloten (omdat ik geen vervolgafspraak had gemaakt) en mij kosten in rekening gebracht. Ze had me twee keer gemaild en gevraagd of ik een vervolgafspraak wilde maken, zonder maar iets over een behandeltraject te zeggen.
Ik heb haar hier vragen over gesteld maar ze wilde er niet inhoudelijk op ingaan.

Nu is mijn vraag of dit normaal is, en zo niet, waar ik terecht kan?

Mvg
Antares
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15130
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Klacht over psycholoog

Het lijkt me vrij eigenaardig dat een patiënt die aangeeft nog geen verdere afspraken te willen maken met een psycholoog alsnog voor het hele traject zou moeten betalen. Voor klachten over psychologen kun je beste contact opnemen met het Nederlands Instituut van Psycholgen afgekort NIP.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
tengeltje
Berichten: 81
Lid geworden op: 23 feb 2016 14:18

Re: Klacht over psycholoog

was dit in be of in nl?

Terug naar “Overige problemen en vragen”