Gebruikersavatar
olivs
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2017 13:18

Geschikte psycholoog vinden

Hey allemaal,
Ik voel me al een lange tijd echt verschrikkelijk slecht en ik heb vandaag eindelijk de stap genomen om naar de huisarts te gaan. Ik heb een doorverwijzing gekregen voor een psycholoog. Mijn huisarts zit in N*, maar ik woon zelf ondertussen in A* en wil dus ook graag daar naar een psycholoog, maar mijn huisarts kan me daar dus verder niet bij helpen omdat het buiten Nijmegen is.
Het enige dat ik weet is dat ik een doorverwijzing heb voor een eerstelijns (?) psycholoog en dat ik er het beste eentje kan zoeken waarmee mijn zorgverzekering een contract heeft ivm vergoeding etc.
Mijn vraag is dus hoe ik dit in hemelsnaam moet aanpakken? Er zitten veeeeeel psychologen in A* en ik heb echt geen flauw idee hoe ik er eentje moet uitzoeken. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? En is het als student normaal om naar een gewone psycholoog te gaan, of beter naar eentje voor studenten?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik kom er zelf niet echt uit :unsure:
Heel erg bedankt alvast!
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 25 mar 2017 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: plaatsnamen afgekort
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15133
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Geschikte psycholoog vinden

olivs schreef: 25 mar 2017 13:22 En is het als student normaal om naar een gewone psycholoog te gaan, of beter naar eentje voor studenten?
Tuurlijk is dat gewoon. Of je wel of niet student bent maakt zelfs helemaal niet uit, als je behoefte hebt aan psychische hulp, dan is dat de doorslaggevende factor.

De meeste mensen die op zoek gaan naar een eerstelijns psycholoog doen dit door te zoeken op het internet, of via de telefoongids. (maar dat is denk ik een gedateerde zoekmethode geworden.) En als je er echt niet uit komt, zal je huisarts heus wel bereid zijn om je te helpen met het zoeken naar een geschikte eerstelijns psycholoog.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24449
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Geschikte psycholoog vinden

Warm welkom op het forum, Olivs. Ik hoop dat jij je hier gauw thuis voelt en ook hier wellicht (uiteindelijk) je verhalen durft te delen. Zoals je misschien al hebt gemerkt is hier genoeg ruimte voor serieuze en minder serieuze berichten. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Overige problemen en vragen”