Gebruikersavatar
zwakbegaafd
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2015 20:55

zwakbegaafd? autisme? iets anders?

Hallo,
Ik ben 27 jaar en denk zwakbegaafd en misschien autistisch te zijn..
Sociale contacten gaan mij erg moeilijk af en heb in het verleden 2 keer een mbo 2 opleiding gedaan, maar ben hier helaas niet voor geslaagd, tevens heb ik een rijbewijs proberen te halen, maar na velen lessen en dit bij verschillende rijscholen te hebben geprobeerd is het mij niet gelukt een rijbewijs te halen en ik zie het mij niet lukken in de toekomst dit te halen. In de tussentijd heb ik een tijd gewerkt en ik kwam telkens in dezelfde problemen, ik maakte veel fouten tijdens het werk en leek het allemaal niet te begrijpen en het lukt mij niet mijn hoofd bij het werk te houden, dit zorgde er voor dat ik nooit lang een baan heb gehad.. Desondanks dat het vrij simpel werk was zoals data-entry of zelfs productiemedewerker.. In het dagelijks leven merk ik dat ik vergelijkbare fouten maak en erg veel moeite heb met simpele dingen die weinig problemen geven voor andere (denk aan het opvouwen van was bijvoorbeeld, na vele malen geprobeerd te hebben lukt mij dit nog steeds niet..). Sociale situaties geven mij tevens erg veel problemen en kom wat vreemd op andere over, de meeste zien me als niet al te slim.. Ik heb erg veel moeite met een gesprek op gang te houden etc.
Nu komt echter het vreemde waardoor ik niet zeker weet als ik zwakbegaafd ben.. Na een tijd werkeloos te zijn geweest had ik besloten alsnog een opleiding te proberen.. Dit was echter een universitaire opleiding en had hier een vwo natuur & gezondheid vooropleiding voor nodig.. deze had ik echter niet en had hier dus een colloquium doctum voor moeten afleggen. besloot het te proberen al was ik er niet van uit gegaan te kunnen slagen. na wat thuisstudie was dit gelukt.. Ik zit nu in het tweede jaar van mijn opleiding en tot nu toe verloopt het goed..
Ik ben hierdoor echter erg in de war wat het probleem nu precies met mij is?
Ik heb een tijd bij een sociaal werker rond gelopen, maar heb hier weinig aan gehad en weet het probleem nog steeds niet precies.. dus dacht, misschien dat hier iemand enig idee heeft waar de situatie iets op lijkt.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: zwakbegaafd? autisme? iets anders?

zwakbegaafd schreef:Ik zit nu in het tweede jaar van mijn opleiding en tot nu toe verloopt het goed..


Het lijkt me dat je in ieder geval niet zwakbegaafd bent. Of je autistisch bent kan ik op grond van wat je beschreven hebt niet beoordelen.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Overige problemen en vragen”