kelvinvdh98

Aandacht geven/aandacht krijgen

Hoi,

Ik vraag me eigenlijk een paar dingen af over het aandacht geven aan bepaalde mensen en hun aandacht terug krijgen etc. Als voorbeeld: je vind een meisje/jongen leuk en komt met hem/haar in contact. Vervolgens ga je hem/haar whatsappen (je eigen initiatief) dus geef jij de aandacht aan hem/haar. Omdat jij interesse toont zou later de tegenpartij (meisje/jongen die je aandacht hebt gegeven) als het goed is ook het initiatief moeten nemen om een gesprek te starten, klopt dit?

Kunnen jullie me wat meer vertellen over hoe dit eigenlijk in elkaar zit, of wat een goeie manier zou zijn van contact hebben (dus bijvoorbeeld niet teveel aandacht geven), of vertellen over jullie ervaringen met dit onderwerp?

thanks alvast!
Reffy

Re: Aandacht geven/aandacht krijgen

Ik zit vaak thuis vanwege mijn medische problemen. Dus ik heb veel contact via het internet. Dat patroon van nooit initiatief nemen zie ik vaker.

Ik denk dat het verschilt per mens, hoe zij omgaan met contacten. Niet alleen via het internet.
Je zou kunnen vragen waarom die persoon alleen maar terug praat, maar nooit zelf iets begint. Misschien heeft die persoon het erg druk, of zit in de problemen. Wees wel beleefd als je zoiets vraagt natuurlijk. :)
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: Aandacht geven/aandacht krijgen

Ik ben het met Reffy eens, het verschilt van persoon tot persoon, er is niet echt één richtlijn. Belangrijk is dat het contact met de ander goed voor je voelt, dat het makkelijk en prettig is.
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.
kelvinvdh98

Re: Aandacht geven/aandacht krijgen

Maar daar zit het hem soms juist bij mij in: dat het contact goed voelt. Als voorbeeld vind ik nu een meisje leuk van school, tenminste, ik denk dat ik soms wel iets voor haar voel en ik zou openstaan voor een relatie met haar.

Ik heb non-verbaal contact met haar op school (o.a. als we elkaar in de gangen tegenkomen dat we naar elkaar lachen, maar niks zeggen). Thuis heb ik af en toe videogesprekken met haar via Skype en de eerste keer vonden we helemaal geweldig! Ik dacht dat ze misschien mij ook leuk zou vinden aan haar lichaamshouding etc. Maar nu even over het onderwerp:

Ze vind me hartstikke lief en aardig enzo en ze wilt best contact met me via whatsapp en dat heb ik ook regelmatig. Ook voel ik me over het algemeen goed tijdens het contact alleen soms ook niet. Wanneer ze me bijv. negeert en niks zegt krijg ik het gevoel dat ik misschien wel te vaak contact met haar zoek, terwijl het ook gewoon kan zijn dat ze druk bezig is...

Op sommige momenten lijkt het voor mij alsof ze geen zin meer heeft in het contact met me, terwijl dit misschien helemaal niet zo is...
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: Aandacht geven/aandacht krijgen

Ik heb een hele simpele, maar ook enge, oplossing voor je: Vraag het aan haar. De enige die je kan vertellen wat zij denkt/voelt is zij zelf.
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.
kelvinvdh98

Re: Aandacht geven/aandacht krijgen

Gedaan! Had haar al zonder je reactie te lezen al een berichtje gestuurd. Had er ook bij gezet wat ik erbij voelde en wat mij gedachtes waren (zulke dingen zet ik er gewoon altijd bij zodat ze weet dat ik open ben). Na enige tijd heb ik dus een reactie gehad waarin duidelijk werd dat ze best naar me verhalen/problemen wilt luisteren of gewoon contact hebben, maar omdat ze soms met zoveel mensen tegelijk leuke gesprekken op haar mobiel heeft dat ze "geen tijd heeft".

Zoals het in haar reactie stond, las ik het gewoon alsof de leuke gesprekken voor haar belangrijker waren dan een vriend die haar hulp vraagt (en ze zegt zelf me altijd te willen helpen en dat ze er voor me is)...

Sommige dingen zetten me zo aan het denken...
Gebruikersavatar
Psycholoog Dea
Berichten: 191
Lid geworden op: 27 nov 2013 16:59

Re: Aandacht geven/aandacht krijgen

Wat goed dat je het gevraagd hebt! Het lijkt me daarnaast ook verstandig om het face-to-face met haar erover te hebben, je kunt een berichtje altijd anders interpreteren dan bedoeld is. Veel succes!
Psycholoog Dea van de online Psychologenpraktijk Boom.

Terug naar “Overige problemen en vragen”