Anoniem1919

Truffels bad trip, nog last van

Anoniem

Hallo, (Lt:22)

Ik heb ongeveer 2 maanden geleden voor het eerst truffels gebruikt met wat vrienden (halve dosis, van de sterkste soort. Dragons dynamite). In eerste instantie ging de trip goed, voelde me erg goed en alles ging top. Tot ongeveer op de helft van de trip ik genoeg kreeg van het effect. Toen sloeg de trip opeens om naar een bad trip.
Ik was de trip zat en wou graag dat het ophield. Het werd naar mijn idee te druk in de woonkamer en besloot naar boven toe te gaan, naar de slaapkamer.
Dit was een slecht idee want eenmaal in bed werd het een hel.
Het was donker en het maanlicht scheen naar binnen, ik kreeg een verlaten en heel angstig gevoel. Ik keek op mijn mobiel en voor mijn gevoel stond de tijd stil.

Ik voor mijn gevoel om het kwartier op mijn mobiel maar het bleef maar 19:54. Dit maakte mij enorm angstig en ik kreeg het gevoel dat die narigheid nooit meer weg zou gaan, en dat ik mijn nuchterheid voor altijd verloren zou zijn.
Ook had ik het gevoel dat ik daardoor alles wat mij erg waardevol was daardoor verloren had, in de zin dat ik nooit meer nuchter zou zijn. Tijdens de bad trip had ik ook erg het gevoel opgesloten te zijn en wilde graag naar buiten of alleen zijn. Het angstgevoel was werkelijk te erg.

Ik ben 3 keer naar de wc gegaan, en 3 keer leek ik het stukje dat ik de trap af ging gemist te hebben. Ik stond 3 keer plots in de badkamer, en was plots weer boven.
Beetje op het einde van de trip werd ik weer nuchter en ging het al weer beter.
Ik merkte wel dat de bad trip een enorme impact op me had gemaakt en dat ik wel opgelucht was dat het over was.

Toen ging ik eten en laat in de avond weer naar huis. Alles ging toen 2 a 3 weken gewoon normaal en goed. Na die 2 a 3 weken begon ik opeens een lichte opbouw aan angst te krijgen om niks. Dit bouwde een ongeveer in drie dagen op en na die drie dagen werd ik weer erg angstig. Ik werd angstig om niks. Ik ben van nature gewoon nuchter en mentaal sterk en wist dat dit te maken moest hebben met de bad trip. Naast dat ik die 3 dagen heel angstig was had ik ook heel erg het gevoel dat het leven een soort film was, alsof ik mijn leven zag vanuit iemand die naar een film keek. Ik ging angstig denken over het leven en me afvragen of het leven wel echt kon zijn en was bang voor complottheorieën dat het leven misschien iets was om mij te testen of zo.
Ook heb ik twee weken last van een soort licht gevoel in mijn hoofd (raar gevoel). ik vermoed dat het komt omdat ik zo onrustig denk.
Ook werd namelijk de gedachtegang in mijn hoofd heel erg warrig en druk.
Ik slaap ook slecht de laatste tijd, en als ik slaap lijk ik ook heel onrustig te zijn in mijn gedachte en heb ik soms onsamenhangende gedachte, waarbij ik na het denken van iets opeens denk: Wat heeft dit er mee te maken. Overdag had ik hier nooit last van.

Ook had ik deze dagen heel erg het gevoel dat ik gek zou worden, en was daar ook bang voor, daarnaast had ik ook het gevoel erg in mezelf gekeerd te zijn en continu over dit alles na te denken. Enkel heb ik van mijn omgeving nooit gehoord dat ik anders ben geworden of zo (en ze zouden het zeggen als dat wel zo was).
Dit gevoel maakte wel dat ik de omgeving en mezelf continu ging controleren of echt nog wel klopte en of het wel normaal was. Erg vermoeiend :P.
Nogmaals, ik wist dat dit waarschijnlijk door die bad trip kwam, dus ik probeerde al deze commotie onder controle te krijgen, des al niet te min voelde ik me deze periode heel onprettig. Ik besloot voor mezelf 2 weken heel rustig aan te gaan doen (gezond eten, op tijd naar bed etc.)
Als afleiding ben ik 3x per week gaan sporten, en ben ik naar massagesalon geweest voor een ontspannen massage en ben op tijd naar bed gegaan.
Ik merkte dat het langzaamaan beter ging, en dat mijn oude leven weer op de rails kwam. Alleen nu zit ik op een punt waar ik het idee heb dat ik geen vooruitgang meer merk.

Nog steeds heb ik af en toe angstige gevoelens om kleine onbelangrijke dingen of om niks, maar dit schommelt behoorlijk op een dag. Ik merk dat als ik iets actiefs doe, wat ik leuk vind dat ik er geen last van heb. Maar het is juist als ik niks te doen heb (bijvoorbeeld een treinreis) dat ik er dan over ga denken. Ik kan natuurlijk niet continu iets actiefs doen dus ik ontkom er ook niet aan.
Ik slaap al iets beter maar het is nu vaak zo dat als ik begin met slapen ik me heel druk in mijn hoofd voel en dat ik dan om 03:00 zo vermoeid ben van het denken dat ik dan pas in slaap val. Soms slaap ik ook gewoon wel goed.
Nog steeds is het een beetje alsof ik leef alsof ik naar een film kijk, maar dit is al afgenomen.

Mijn vraag is of iemand dezelfde ervaringen heeft meegemaakt en wat jouw erg geholpen heeft?
Helpt het om naar een psycholoog te gaan?
Verder heb ik dit nog niemand verteld omdat ik het zo stom vindt dat ik dit nu allemaal mee maak omdat ik 1 keer truffels gebuikt heb.

Laatste ding, ben al eens naar de dokter gegaan maar heb daar allen verteld dat ik me soms angstig voel en dat ik een raar gevoel in mijn hoofd had. De dokter heeft wat vragen gesteld en paar kleine testjes gedaan en gezegd dat er niks aan de hand was en dat het iets met de holtes van mijn hoofd te maken zou hebben wat vanzelf weer over zou gaan.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15127
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Truffels bad trip, nog last van

Anoniem1919 schreef:Verder heb ik dit nog niemand verteld omdat ik het zo stom vindt dat ik dit nu allemaal mee maak omdat ik 1 keer truffels gebuikt heb.

Laatste ding, ben al eens naar de dokter gegaan maar heb daar allen verteld dat ik me soms angstig voel en dat ik een raar gevoel in mijn hoofd had. De dokter heeft wat vragen gesteld en paar kleine testjes gedaan en gezegd dat er niks aan de hand was en dat het iets met de holtes van mijn hoofd te maken zou hebben wat vanzelf weer over zou gaan.
Allereerst, welkom op ’t forum!
Ten tweede: het blijkt maar weer eens dat het verstandig is om niet met drugs te experimenteren en dat het beter is om van die rotzooi af te blijven.

Returns, of Flasbacks zijn bekende nawerkingen van drugsgebruik. Een bad trip is niets anders dan een angst ervaring die je moet leren verwerken.
Het is helemaal niet ‘stom’ dat je bij jouw eerste (en hopelijk laatste!) experiment met drugs geconfronteerd werd met een bad trip.
Het is juist stom om er met niemand over te praten.
Nog stommer is het om voor je huisarts te verzwijgen dat je angstaanvallen te maken hebben met een ervaring met drugs.
Het is inderdaad te hopen dat dit soort holtes in je hoofd vanzelf over gaan.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Truffels bad trip, nog last van

Truffels ik vermoed dat je niet die hele dure bedoeld die je in het eten kan gebruiken?

Het kan zijn dat er iets getriggerd is door die bad trip en dat sommige dingen die zelfde angsten nu oproepen. Met een beetje geluk sterft het langzaam uit, misschien nog een enkele keer een lichte flash back. Zou maar niet meer aan dat spul beginnen bij jou lijkt het slecht te vallen.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Anoniem1919

Wat heb ik?

Haai mensen,

Ik heb 5 maanden terug truffels gebruikt. daar kreeg ik een bad trip. tot twee weken na de bad trip ging alles goed.
(maand na trip) Toen kreeg ik opeens de angst om gek te worden, daarbij kreeg ik een raar gevoel in mijn hoofd. Ik was heel erg bang gek te worden zonder dat ik dan zelf door zou hebben..Ook had ik last van derealisatie, waarschijnlijk als gevolg van de angst om gek te worden.
Daarnaast kreeg ik steeds dat ik ging nadenken over waanideeën, terwijl ik wist dat het onzin was. Ik ging bijvoorbeeld in bepaalde situaties denken; wat als dit deel van het complot tegen mij is etc.
Maar tegelijk wist ik dat deze gedachte onzin waren. Maar het baart me wel zorgen dat ik het überhaupt in me opkomt zulke rare dingen te denken.
ik heb toen een week in een soort trans geleefd van somberheid en de angst gek te worden. ik ging met de gedachtes naar bed en ik stond er mee op.
Daarnaast slaap ik grotendeels behoorlijk slecht. Dit komt omdat als ik wil gaan slapen ik onsamenhangende gedachtes heb en mijn gedachtes met een treinvaart tekeer gaan.
Toen heb ik besloten twee weken volledig te ontspannen:
sporten, massagesalon, optijd naar bed en goed eten.
Nu heb ik alleen nog last van momenten van een raar(angst denk ik) gevoel met derealisatie. Dan krijg ik de gedachtes dat het zo onwaarschijnlijk is dat het leven bestaat dat ik er gewoon bang van wordt en derealisatie ervaar.
ik hoor graag van mensen die de ervaring delen of mensen die tips hebben voor wat ik kan doen als oplossing. ik zit er zelf aan te denken naar de psycholoog te gaan.

Heb heel het internet al afgezocht.
is het mogelijk dat ik een psychose had of schizofreen ben? of
die hebben als kenmerk waanideen, die ik dan een week had maar zelf wel wist dat ze onzin waren.
Groetjes,
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Wat heb ik?

Dat heb je in je 1e post toch al gevraagd?
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat heb ik?

Drugs veranderen je hersenen en als je daar gevoelig voor bent dan kan je psychotisch worden en waanideeën krijgen. Drugs kunnen een psychose triggeren en als ik lees wat je hebt meegemaakt, dan denk ik dat dit bij jou gebeurd is. Normaliter horen psychosen vaak bij schizofrenie, daar zitten dan ook waanideeën bij over achtervolgingen of andere paranoïde (angst) wanen. Als je er last van blijft houden is een bezoek aan psycholoog of psychiater wel aan te bevelen.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Overige problemen en vragen”