Gebruikersavatar
ev_lp123
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2021 20:49

Autisme en overprikkeling in de puberteit.

Hallo,

Ik heb in 2008 (toen ik 6 was) de diagnose PDD-NOS gekregen, en heb daar eigenlijk niets van gemerkt tot op een latere leeftijd. Toen ik de 10 was gepasseerd begonnen er iedere winter lichamelijke problemen op te doen. De ene winter waren het nachtmerries, de andere winter waren het ademhalingsproblemen. Mij werd later verteld dat dit een combinatie was van overprikkeling en het hele "R in de maand" fenomeen. Toen ik rond de 14 was, begonnen de winter problemen elk jaar een beetje erger te worden. In 2018/2019 waren deze problemen het ergst. We waren in de zomer van 2018 verhuisd een paar maanden later kreeg ik ineens uit het niets last van paniek aanvallen. daarnaast begon ik ook steeds meer vermoeid te raken. In Januari 2019 bereikte het t punt dat ik gewoon niet meer naar school kon door de paniek aanvallen en de vermoeidheid. Ik had uiteindelijk hulp gekregen en het bleek dat ik door de verhuizing in een soort chronische overprikkeling terecht was gekomen.

In Maart ging het wel weer beter, maar het rare is dat de paniekaanvallen en de vermoeidheid mij sindsdien nooit echt met rust hebben gelaten. In 2020 was ik vooral vermoeid en had ik last van slapeloosheid, daarnaast kreeg ik last van enorme stemmingswisselingen en voelde ik mij negen van de tien keer leeg van binnen. Het enige goede eraan was dat de paniekaanvallen me met rust lieten. nou ja, tot een paar weken terug dan. De laatste weken zijn ze weer terug gekomen en heb ik ook nog eens last gekregen van intense dromen en nachtmerries.

Ik voel me heel erg radeloos want ik weet gewoon niet waar dit allemaal door komt en of het ooit allemaal rustiger wordt. Weet een van jullie heel misschien of dit toevallig met de puberteit en de hormonen te maken heeft? en of dit na de puberteit wat rustiger wordt? of heeft een van jullie een soort gelijke ervaring? laat het me weten, ik wil heel graag weten wat hier aan de hand is.

Alvast bedankt.

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”