Gebruikersavatar
Frin64
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mar 2016 17:37

niet kunnen beheersen in gesprekken

voorgeschiedenis : door banken en verzekeringen al vaak teleurgesteld
- banken : laten misleiden om spaargeld op fondsen te plaatsen (resultaat verlies van 80 000 €), gevolg zware depressie
- verzekeringen : grote waterschade maar 10 jaar aansprakelijkheid aannemer voorbij (huis niet conform WTCB gebouwd, geen dekking), niet kunnen beheersen
en zo verder ....

gisteren nogmaals :

nieuwe wagen (1 jaar oud) van 33 000 €, lichte aanrijding langs achter (in ons recht), bumper vervangen, maar fel kleurverschil plus sensors werken niet goed meer

zowel garagist als onze expert houden hun been stijf, dat is normaal, het zal niet meer als nieuw worden

vooraf heb ik me zo voorgenomen dat ik me moet beheersen en zwijgen, maar na enkele minuten begin ik te beven en verlies ik mijn controle

uit veiligheid nam mijn echtgenote verlof, deze is nu weer eens in verlegenheid gebracht

IMG_20190927_1316093.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: niet kunnen beheersen in gesprekken

Frin64 schreef: 08 okt 2019 08:04 Vooraf heb ik me zo voorgenomen dat ik me moet beheersen en zwijgen, maar na enkele minuten begin ik te beven en verlies ik mijn controle
Uit veiligheid nam mijn echtgenote verlof, deze is nu weer eens in verlegenheid gebracht.
Jullie zijn financieel een paar keer behoorlijk het schip in gegaan, dat is erg vervelend.
Kennelijk kan jouw echtgenote goed inschatten dat je niet in staat bent gesprekken te voeren als het om de afwikkeling van financiële zaken gaat. Ze weet uit ervaring dat ze het dan moet overnemen. Je mag heel erg blij zijn met zo'n echtgenote.

Je forumuleert geen vraagstelling in dit topic, wat wil je met dit verhaal?
Je ervaart duidelijk stress in bepaalde situaties. De oplossing lijkt me heel eenvoudig. Aangezien je echtgenote beter in staat is financiële zaken te bespreken is het misschien raadzaam om dit in de toekomst geheel aan haar over te laten. Wat vindt je van die suggestie?
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Frin64
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mar 2016 17:37

Re: niet kunnen beheersen in gesprekken

volhoudertje schreef: 08 okt 2019 12:10
Frin64 schreef: 08 okt 2019 08:04 Vooraf heb ik me zo voorgenomen dat ik me moet beheersen en zwijgen, maar na enkele minuten begin ik te beven en verlies ik mijn controle
Uit veiligheid nam mijn echtgenote verlof, deze is nu weer eens in verlegenheid gebracht.
Jullie zijn financieel een paar keer behoorlijk het schip in gegaan, dat is erg vervelend.
Kennelijk kan jouw echtgenote goed inschatten dat je niet in staat bent gesprekken te voeren als het om de afwikkeling van financiële zaken gaat. Ze weet uit ervaring dat ze het dan moet overnemen. Je mag heel erg blij zijn met zo'n echtgenote.

Je forumuleert geen vraagstelling in dit topic, wat wil je met dit verhaal?
Je ervaart duidelijk stress in bepaalde situaties. De oplossing lijkt me heel eenvoudig. Aangezien je echtgenote beter in staat is financiële zaken te bespreken is het misschien raadzaam om dit in de toekomst geheel aan haar over te laten. Wat vindt je van die suggestie?
Ik ben zeker blij met mijn echtgenote en ook dankbaar.
Om de 3 maanden ga ik ook langs bij de psychiater. Hij vermoedt dat ik autisme heb. Tevens zegt hij wel dat ik vermijdingsgedrag moet voorkomen, positief conditioneren.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: niet kunnen beheersen in gesprekken

Frin64 schreef: 08 okt 2019 12:47 Tevens zegt hij wel dat ik vermijdingsgedrag moet voorkomen, positief conditioneren.
Dat lijkt me een goed advies. Ik zou daar bij de kanttekening willen plaatsen dat vermijdingsgedrag voorkomen niet betekent dat je uitdagingen moet aan gaan die je niet, of nog niet aan kunt. Positief conditioneren houdt naar mijn idee ook indat je er niet mee moet zitten dat jij je echtgenote 'weer eens in verlegenheid hebt gebracht'.Dat is een vrij negatieve omschrijving. Je hebt het geprobeerd en je echtgenote heefthet bijtijds overgenomen omdat je er nog niet aan toe was om het gesprek met de garagisttot een goed einde te brengen. Oordeel niet te hard over jezelf als blijkt dat je sommige dingen (nog) niet kunt.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”