Gebruikersavatar
Harimukti
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2018 23:18

In de war

Hallo,

Mijn partner en ik zijn 4 jaar samen. Na veel hobbels en botsingen las ik op,een gegeven moment een artikel over het asperger syndroom. Voor mij viel het kwartje er waren zoveel dingen die ik herken bij mijn partner.
Ik heb me er in verdiept. We kwamen, na een keuze van mijn partner terecht bij Willy B. Zij concludeerde binnen een half uur dat hij geen asperger of kenmerken daarvan heeft. Ik ben nu in de war. Kun je dat zo zonder onderzoek oud concluderen?
Iemand anders ervaring met deze mevrouw?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: In de war

Harimukti schreef: 19 jan 2018 23:32 Zij concludeerde binnen een half uur dat hij geen Asperger of kenmerken daarvan heeft. Ik ben nu in de war. Kun je dat zo zonder onderzoek oud concluderen? Iemand anders ervaring met deze mevrouw?
Ik deel je twijfel of je na een half uur summier 'onderzoek' al tot de conclusie kunt komen dat iemand geen Asperger heeft.
Over de kwaliteiten van mevrouw B. heb ik, als ik eerlijk ben, zo mijn twijfels. Het lijkt me nogal een zweverig type, die afgestudeerd is als klassiek 'homoeopathe'. 001_rolleyes Het zal waarschijnlijk een typefout zijn, maar zo staat het werkelijk op haar website. [027] Maar het betreft hier mijn mening, er zijn wellicht mensen die een heel ander oordeel hebben over deze mevrouw. Laten we het er op houden dat mevrouw B. er nogal aparte en eigenzinnige ideeën op nahoudt als het over mensen met Asperger gaat.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Harimukti
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2018 23:18

Re: In de war

Nou idd, ik ben er nog in wat verbaasd van.
Volgens mij is er idd " grondiger" onderzoek nodig. Ik ga er ook niet weer heen.
Gebruikersavatar
jazzauti
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 dec 2015 21:54

Re: In de war

wat was de reactie van je partner? staat hij open voor een wat professioneler onderzoek via de huisarts/ggz? zo ja, dan doen jullie dat toch? ik zie het probleem niet. maar ik ben autistisch, en ik zie er wel meerdere niet ; )
Gebruikersavatar
knoalster
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 mar 2018 14:34

Re: In de war

Tja een klassiek homeopaat?
Snap ook niet wat je daar nou bij moet om een diagnose te stellen voor eventueel autisme?
Sowieso is eerste keus lijkt mij gewoon moderne geneeskunde maar oke.

Lijkt mij zoals hierboven ook gesteld om gewoon naar de normale professionele doktoren te gaan.
Zeker als iemand in een half uur al zegt dat iemand geen Aspergers heeft. Iemand kan misschien al heel duidelijk
overkomen als iemand die het niet heeft, zou prima kunnen. Maar mensen met Aspergers zijn ook wel goede toneelspelers naar buiten toe.

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”