Gebruikersavatar
tinev
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2017 09:19

Onvermogen om voor ouders te zorgen.

Vooraf :

Ben enig kind. 8 jaar geleden diagnose autisme, na meerdere zware depressies, vooral op 't werk,
werk sindsdien verloren en in behandeling bij psychiater. Hij heeft me vooral cognitief geleerd niet op te gaan in problemen en tijdig los te laten of afstand te houden. Sindsdien gaat het vrij goed in mijn fantasiewereld, van de echte wereld krijg ik angst. Heb ook mijn dag- en weekorde, van extra prikkels krijg ik dan ook hartkloppingen.

Ook mijn ouders (78 jaar) hebben hetzelfde probleem, vooral mijn moeder, zij maakt vaak paniekaanvallen met hyperventilatie en heeft een zeer enge comfortzone. Ik kan het ook niet aan om mijn ouders vaak te bezoeken, 1 uur per week, dat is een limiet. Ik krijg daar te veel prikkels, hun gesprekken, de verwaarlozing van het huis, hun gebrekkige hygiëne ... De psychiater zegt dan ook, loslaten en parallel leven, zij hebben hun eigen leven.

Nu :
De laatste weken gaat mijn vader zienderogen achteruit, de laatste dagen kan hij niet meer eten, braakt erop. Gisteren nogmaals gevallen, kan bijna niet meer op eigen kracht lopen. Dokter heeft nu een zware ontsteking in zijn bloedanalyse gezien,waarschijnlijk hospitalisatie. Mijn moeder is nu in alle staten, zij kan en wil niet alleen blijven in huis, de dokter zegt dat het aan mij is om nu 24 op 24 over mijn moeder te waken. Ik weet dat dit voor mij dan ook de afgrond wordt, ben zelf zo bang om terug in een depressie te hervallen, destijds wekenlang in leven gehouden met Fortimel. (vloeibaar voedsel)

Wie kan mij helpen?
Dit is nog maar het begin
Laatst gewijzigd door volhoudertje op 01 nov 2017 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Interpunctie gewijzigd en hoofdletters toegevoegd.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Onvermogen om voor ouders te zorgen.

tinev schreef: 01 nov 2017 11:54 Mijn moeder is nu in alle staten, zij kan en wil niet alleen blijven in huis, de dokter zegt dat het aan mij is om nu 24 op 24 over mijn moeder te waken.
Ik maak uit je verhaal op dat je emotioneel niet in staat bent deze taak op je te nemen. Het is ook een zware taak, niet iedereen kan die aan. Ik denk dat het in deze situatie verstandig is om via de wijkverpleging thuiszorg of een bepaalde vorm van opvang voor je moeder te regelen.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
tinev
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2017 09:19

Re: Onvermogen om voor ouders te zorgen.

Gisteren hebben we nieuws van de huisarts gekregen. Niet goed.
Veel te hoge witte bloedcellen en een CRP waarde van bijna 300.
Ernstige ontsteking. De dokter vreesde voor erger.
Maandag wordt hij samen met mijn moeder (niet zelfredzaam) opgenomen in het ziekenhuis. Verdere beeldvorming, enz.. noodzakelijk.

Heb gisteren dan ook een angstaanval gekregen.
Ben nu verlamd van de angst, ook en vooral nog voor mezelf. Teveel slechte prikkels.
Neem 1 1/2 sipralexa (al 20 jaar).
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Onvermogen om voor ouders te zorgen.

tinev schreef: 04 nov 2017 11:12 Gisteren hebben we nieuws van de huisarts gekregen. Niet goed.
Veel te hoge witte bloedcellen en een CRP waarde van bijna 300.
Ernstige ontsteking. De dokter vreesde voor erger.
Maandag wordt hij samen met mijn moeder (niet zelfredzaam) opgenomen in het ziekenhuis. Verdere beeldvorming, enz.. noodzakelijk.

Heb gisteren dan ook een angstaanval gekregen.
Ben nu verlamd van de angst, ook en vooral nog voor mezelf. Teveel slechte prikkels.
Neem 1 1/2 sipralexa (al 20 jaar).
Veel sterkte met de situatie, denk ondanks alles goed om jezelf! [AAI]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”