Gebruikersavatar
parsie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2015 17:33

blij met diagnose partner

Het kwartje is gevallen, mijn partner heeft Asperger. En daarmee vallen alle puzzelstukjes op z'n plek. Niet alleen voor mij. Opeens heeft ze veel minder moeite te accepteren dat ze dingen niet zo goed kan en mag ik helpen met structuur aanbrengen. Wat een verademing is. De dingen gaan nu weer in liefde. Ik help met liefde waar nodig en zij zet zich niet meer tegen me af omdat ze haar onmacht niet kan accepteren. Want ja, we hebben allemaal dingen waar we minder goed in zijn, zoals we allemaal onze talenten hebben. Ik zie haar niet (meer) als iemand met een handicap. Alleen omdat zij zichzelf accepteert als iemand met Asperger. Beide heeeeel erg opgelucht nu. En emotioneel stroomt het ook weer.
Dus voor alle mensen die nog worstelen met de diagnose of met wel/niet laten diagnosticeren. Zo kan het dus ook. We zijn beide minder eenzaam, mooi toch?

Dus ja, benieuwd naar de reacties hierop, maar verder is de grote noodzaak van dit forum voor mij voorbij. Dank iedereen voor het meelezen, meedenken, herkennen, begrijpen. Dat was erg waardevol. Ik sta weer stevig op mijn pootjes.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: blij met diagnose partner

Wat fijn dat het nu weer de goede kant op gaat. Je kan altijd gebruik blijven maken van het forum als je dat zou willen. Aangezien ik je ook weleens ergens anders zag posten naast dit gedeelte.

Heel fijn dat jullie nu met elkaar deze weg in zijn geslagen en er iets positiefs is uitgekomen. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: blij met diagnose partner

parsie schreef:Dus ja, benieuwd naar de reacties hierop, maar verder is de grote noodzaak van dit forum voor mij voorbij. Dank iedereen voor het meelezen, meedenken, herkennen, begrijpen. Dat was erg waardevol. Ik sta weer stevig op mijn pootjes.
Dat is fijn en mooi om te lezen, daar doen we het tenslotte allemaal voor. cheerqd5
Ik wens jullie veel geluk en liefde.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: blij met diagnose partner

Fijn bericht!

Goed dat je de diagnose gebruikt om haalbare oplossingen te zoeken samen!
Dikwijls zie je dat het wordt gebruikt als excuus of men zich erachter verstopt ipv de uitdaging aan te gaan en outside the box te gaan denken.

Dus het is zeer positief om te lezen dat het ook anders kan
occasion14 [045]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Gebruikersavatar
Julie266
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 nov 2015 11:09

Re: blij met diagnose partner

Fijn om te horen dat het goed gaat na de diagnose.

Bij ons loopt het anders. Mijn partner probeerd veel te compenseren maar het gebrek aan emotioneel aanvoelen en steunen zit er niet in. Hier veranderd een diagnose weinig aan.

Hoe dan ook zou ik iedereen aanraden bij vermoeden toch een traject op te starten. Het geeft vooral veel rust omdat je ook weet dat bepaalde dingen niet aan jou liggen.
Gebruikersavatar
parsie
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 apr 2015 17:33

Re: blij met diagnose partner

In middels is bij ons de aanvankelijke opluchting ook weer vervangen door de miscommunicatie en het wantrouwen van alledag.Dus hier ben ik weer.
Julie, hebben jullie ook als paar psychoeducatie gekregen? Bij ons is daar nu het wachten op, aanvankelijk was er helemaal geen vervolg mogelijk, omdat de ziektekostenvergoeding niet meewerkte. Het regionaal autismecentrum heeft hier gelukkig wat aan gedaan. Ik wil graag een beeld krijgen van wat ik wel en niet kan verwachten, vragen, opeisen. Zij mag wel wat meer inzicht krijgen in haar functioneren...En antwoorden op de vraag hoe we het contact wat steeds weer instort ook steeds weer neer kunnen zetten.
wantrouwen is ook een dingetje, kan ze daarin nog leren? Ik snap inmiddels wat het betekent, maar ik trek het niet steeds zo negatief gelabeld te worden. Het is ook het grootste obstakel in ons contact.
Hoe is het contact bij jullie en hoe houden jullie dat levend? In ieder geval klink je nu wat minder vermoeid, zij het wel nog behoorlijk emotioneel behoeftig. Niet zo gek natuurlijk.

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”