Gebruikersavatar
Roosanne01
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2014 10:55

uit elkaar

Hallo allemaal,

Mijn vader heeft mogelijk asperger, het is (nog) niet vastgesteld. In ieder geval lijkt hij vaak in zijn eigen wereld te leven, toont hij bijna geen verantwoordelijkheid en kan zich niet inleven in andere mensen.

Nou vertelde mijn moeder een paar weken geleden dat ze eraan denkt om bij hem weg te gaan. Ik zie alleen erg op tegen de mogelijke gevolgen daarvan. Mijn vader zal ws volledig in paniek in gaan raken, want hij is erg afhankelijk van mn moeder en heeft geen vrienden of sociaal netwerk. Ik ben de laatste tijd aan het nadenken hoe we deze boodschap (dat mn moeder weg gaat) op een goede manier over kunnen brengen, zonder dat dus alle stoppen door zullen slaan. Heeft iemand misschien tips, ideeën of ervaringen daar mee? Ik hoor het heel graag!

Bedankt!

Groeten,
Rosanne
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: uit elkaar

Het is eigenlijk een beetje eigenaardig dat jij als dochter er over na moet denken hoe je het bericht over de naderende scheiding het beste aan je vader kunt overbrengen. Dat is een positie die een kind niet zou moeten hebben. Strikt genomen is het de verantwoordelijkheid van de partners om dit soort zaken te regelen.

Maar omdat je moeder je over deze zaak al in vertrouwen heeft genomen lijkt het me het beste om eens een keer met zijn drietjes aan tafel te zitten en alles rustig te bespreken. Jullie zouden ook kunnen overwegen om hulp kunnen inschakelen in de vorm van relatietherapie of counseling.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”