L0ner123

Dramaking of Asperger?

Hallo

Ik ben begin twintig en heb al voor zolang ik me kan herinneren weinig behoefte aan sociaal contact. Ik hoop dat iemand de tijd neemt om dit te lezen om vervolgstappen te kunnen adviseren. Ik zal proberen uit te leggen hoe mijn 'loner' eigenschappen naar boven komen:

1. Geen interesse in leeftijdsgenoten en ook niet in andere mensen met een ook maar iets afwijkende interessegebied. (ook familieleden niet)
2. Kan geen oppervlakkige 'cafepraat' met mensen voeren.(hallo,hoe gaatie?,mooi weer buiten he?!,hoe gaat het op school? blabla)
Ik spreek alleen formeel... dus als ik iets moet weten voor huiswerk bijvoorbeeld. (andere zouden zeggen dat ik saai praat/ geen sfeerverteller)
3. Er gaan dagen voorbij op school/werk/thuis dat ik over de hele dag maar 2 korte oppervlakkige gesprekken of minder (<1minuut) aanga maar dat ik me sociaal wel 'voldaan' voel (ben niet eenzaam oid)
4. Weinig vrienden (1 spreek ik dagelijks de rest is oppervlakkig en kan zo maand overheen gaan tussen gesprekken)
5. Ik ga nooit uit (nooit gedaan) totaal geen behoefte aan; Vervelend om naar verjaardagen/feestjes te gaan. Zodra er meer dan 4-5 mensen zijn voel ik me heel ongemakkelijk.
6. Obsessief gedrag: Als ik een tv serie kijk doe ik dat letterlijk de hele dag door(seizoen per dag bijv), Sinds ik ben begonnen met sporten doe ik dat bijna dagelijks, misschien rare voorbeelden maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel
7. (over)gevoelig voor fictie (films,series,boeken kunnen dagenlang mijn gedachte beheersen)

Waarschijnlijk nietszeggend maar ik heb verschillende online tests gedaan voor syndroom van asperger en met positief resultaat.

Vraag:Heb ik een vorm van autisme? zoja moet ik hier actie op ondernemen. zo nee wat dan wel?
TheEmperor85

Re: Dramaking of Asperger?

L0ner123 schreef: Vraag:Heb ik een vorm van autisme? zoja moet ik hier actie op ondernemen. zo nee wat dan wel?
Zoals je in vorige posts misschien al wel gelezen had: online testjes zeggen precies niets. Wil je hier duidelijkheid over hebben: afspraak bij huisarts of psycholoog. Succes!

Terug naar “Autisme Spectrum Stoornissen”