Evert

Evert hier, op zoek naar het hoogste geluk

Hoi,

Mijn naam is Evert. Ik heb de neiging om hier mijn hele levensverhaal neer te plompen, maar het is misschien beter om dat in de daarvoor bestemde subfora te verdelen.

Ik ben 21 jaar, woon op kamers in Delft en studeer daar elektrotechniek aan zowel de Haagse Hogeschool als de TU Delft. Ja het is een beetje raar gelopen met mijn studie.

Ik heb de diagnose ADD (sinds een aantal weken), ondanks mijn bewegelijkheid vonden ze mij niet hyperactief. Ik heb een hele tijd getwijfeld of ik wel ADD heb, want zolang ik iets doe wat ik leuk vind heb ik helemaal geen last van een korte concentratieboog. Het lijkt namelijk vreselijk makkelijk om de diagnose te krijgen als je dat zou willen faken. Daarnaast ken ik mensen met AD(H)D die wel zó extreem zijn dat ik moeilijk voor kan stellen dat ik het ook heb. Ik kan mij echter wel heel erg herkennen in alle psychologische problemen die gepaard gaan met AD(H)D, zoals perfectionisme, faalangst, veel slaapproblemen, eetproblemen (moeite om 3 maaltijden per dag te halen) en meer van dat soort dingen, dus ik begin toch steeds meer te denken dat het misschien toch wel klopt.

Dit topic is om te vertellen over wie ik ben, dus dit vertelt volgens mij het meest over wat voor soort persoon ik ben:

Ik heb mega hoge ambities, maar ik heb er ook heel veel. Mijn hoogste ambitie is om de wereld te redden. Dat is nou niet bepaald SMART beschreven (specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch, tijdsgebonden), maar ik heb in mijn hoofd wel een enigszins concreet plan van aanpak zitten. Daarnaast heb ik nog iets kleinere ambities, zoals onsterfelijk worden, de beste vader ter wereld worden, kunstmatige intelligentie ontwikkelen die de mens kan evenaren, mensen in cyborgs veranderen, een wereldreis maken, dat soort dingen. Ik begrijp natuurlijk dat het ONMOGELIJK is om die allemaal te vervullen, tenzij het mij zou lukken om onsterfelijk te worden. De ambitie die mij echter het meest bezig houdt is de wereld redden.

Een andere bijzondere eigenschap van mijn persoonlijkheid is mijn naïviteit, zoals veel mensen het zouden noemen. Ik zie zo ontiegelijk veel potentie voor liefde in de wereld, die er nu weliswaar niet 100% uit komt, maar het is er volgens mij wel. Ik geloof niet dat mensen kwaad doen voor de lol, mensen doen dat volgens mij altijd uit wanhoop, uit woede, of omdat ze niet beter weten. Daardoor geloof ik dus ook dat het wel mogelijk is om een utopie te bereiken en dat de mens geen karaktereigenschappen heeft die er "van nature" in zitten, die er niet uit kunnen worden gehaald door de juiste opvoeding, waardoor een utopie onmogelijk is. Je begrijpt al dat ik aan de nurture kant sta van nature-vs-nurture. Daardoor noemen mensen mij naïef en daardoor val ik altijd buiten de boot.

Door mijn vele mega hoge ambities, mijn perfectionisme en het feit dat ik vaak buiten de boot val (oftewel, geen gelijkdenkenden kan vinden) zit ik vaak met mijzelf in de knoop en daarom ben ik lid geworden van dit forum.


Heel kort nog interesses:
Ik ben op dit moment bezig met een cursus meditatie en een cursus geweldloze communicatie (GC). GC omdat ik er hoop daarmee liefdevoller en effectiever kan leren communiceren, niet alleen met anderen, maar ook met mijzelf. Ook wil ik graag een vredig persoon worden die niet of nauwelijks oordeelt en geluk en liefde uit zichzelf kan halen en daarvoor minder afhankelijk te zijn van externe stimuli. Ik hoop dat meditatie daarbij kan helpen.


PS: Ik zie nu opeens dat ik de titel niet duidelijk genoeg heb laten terug komen in de inhoud, maar als je het tussen de regels door leest kun je het misschien wel vinden.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24428
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Evert hier, op zoek naar het hoogste geluk

Welkom op het forum, Evert. :)
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Leeuwtjuh

Re: Evert hier, op zoek naar het hoogste geluk

Ik leerde juist dat als je gaat zoeken naar geluk, je het nooit zal vinden... Geluk kun je deels zelf maken en het andere deel overkomt je, tenminste, als je ervoor kiest om het te zien love3
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Evert hier, op zoek naar het hoogste geluk

Welkom Evert :)

Hoge ambities inderdaad.
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”