Gunan

eerste bericht (gunan)

Hallo iedereen,
Ik heb me pas ingeschreven op deze site nadat mijn man te horen heeft gekregen dat hij lijdt aan het syndroom van Asperger. Ik (en blijkbaar hijzelf ook) wist al langer dat er "iets" scheelde met hem aangezien mijn stiefkinderen ook ofwel ASS ofwel ADHD hebben. Het ging heel moeilijk tussen ons omdat hij met zichzelf geen blijf wist en de sfeer in ons gezin enkel maar naar de vaantjes hielp : nors rondlopen, afstandelijkheid, zich enkel richten op zijn kinderen... maw een eigen wereldje gecreëerd in onze wereld. De eerste twee weken na de vaststelling waren een hel (hij wou scheiden, alleen gaan wonen, want dan zou hij niemand meer tot last zijn) maar daarna kwam hij tot de vaststelling dat hij fout bezig was. Hij wil nu in therapie gaan (of coaching zoals men dat noemt) en we hebben er allebei al heel veel over gelezen en blijbaar heeft hij zichzelf leren kennen door die boeken. Dit is écht een enorme opluchting voor hem, hij kan eindelijk dat "rare" gedrag een plaatsje geven en probeert er nu op te letten. We hebben nog een heel lange weg te gaan en ik weet niet of we nog lang en gelukkig zullen leven, maar het is een begin. Zijn hier nog mensen die dit herkennen? Groetjes

Hawk L.

Re: eerste bericht (gunan)

Welkom Gunan. Heeft je man een milde of een zwaardere vorm van Asperger?

Gunan

Een redelijk milde vorm. De mensen zien hem als een stille en een beetje een "speciale" maar ze zouden nooit zeggen : "d'r scheelt iets mee". Heb jij hier ervaring mee?

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

Welkom Gunan :)
Inzicht als Uitweg..

Hawk L.

Gunan schreef:Een redelijk milde vorm. De mensen zien hem als een stille en een beetje een "speciale" maar ze zouden nooit zeggen : "d'r scheelt iets mee". Heb jij hier ervaring mee?
Mijn vriend wel. De bovenstaande beschrijving klopt!
Afstandelijk zou ik hem nu niet noemen... Eerder aanhankelijk.

Terug naar “Voorstellen (2007-2011)”