Gebruikersavatar
Wilhelmus88
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2019 21:07

Studie in Brazilië

Hallo,

Zoals het onderwerp al aangeeft ben ik de studie Psychologie op Bachelor niveau in Brazilië aan het volgen.
De studie duurt 5 jaar waarna ik de plannen heb om en post-grad (1-2 jaar) en masters (1-2 jaar) te volgen om zo als erkend psycholoog gezien te worden. Daarmede hoop ik dus in Nederland aan de slag te kunnen gaan als gz-psycholoog (althans daar gaat mijn interesse naar uit en Google geeft me wel de indruk dat er wel een baan te vinden is op dit gebied).

Via het DUO heb ik al te horen gekregen dat mijn diploma gratis gelegaliseerd zal worden mits ik mijn Master in Nederland zal volgen.
Kort gezegd zal dit niet gaan aangezien ik samen met mijn Braziliaanse vrouw naar Nederland wil komen. Ik heb 26 jaar in Nederland gewoond en ik mis mijn land toch wel een beetje!

Kan iemand mij zijn of haar ervaringen delen omtrent diploma, registratie etc.
Ik weet dat dit een vrij complex onderwerp is dus zodoende wil ik ieder hartelijk bedanken voor je tijd en moeite.
Uiteraard sta ik open voor vragen die tot dus toe onbeantwoord zijn gebleven van jullie kant.

Nogmaals hartelijk bedankt voor de tijd, moeite, zweet en tranen (of dit van het lachen of aankomende existiniële crisis is dat laat ik aan ieder voor zich over).

Terug naar “Psychologen en studenten”