Gebruikersavatar
blemb
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 dec 2009 21:56

HBO opleiding kiezen, wat zou ik doen? (ik twijfel)

Hoi allemaal,

Ik zit nu in mijn laatste jaar van de MBO opleiding (Onderwijsassistent). Het komende jaar mag ik gaan kiezen, wat ik ga doen na deze opleiding. Al 4 jaar dat ik op deze opleiding zit, denk ik aan wat ik toch moet kiezen en kijk ik er erg na uit om nar het HBO te gaan.

Waar mijn twijfels liggen:
- HBO Toegepaste Psychologie: ik vind het interessant om te weten wat in iemands hoofdje omgaat? En hoe wij hier samen mee aan de slag kunnen gaan!? Welke begeleiding hij nodig heeft en hoe wij samen naar een betere toekomst kunnen kijken. Ik kan altijd eindeloos over bepaalde dingen nadenken. (Over de stomste dingen) In mijn omgeving wordt over alle opleiding die ik graag wil verteld dat er geen werk in te vinden is. Tenzij ik kies voor HBO V maar dan ga ik net iets buiten mijn boekje. Ik zou het wel willen, maar pas als er echt geen mogelijkheden zijn in wat ik zelf graag wil. Ook zegt men dat het een zware studie is, maar dat zijn toch ook alle opleidingen? Het ligt je of het ligt je niet..

- HBO Counseling (Waarom is die maar eenjarig, of heb ik niet ver genoeg gekeken?): omdat ik graag mensen (kinderen/pubers/adolescenten) help met hun problemen en moeilijke vragen waar zij zelf niet mee om kunnen gaan waar zij zelf bij vastlopen. Ja, omdat die eenjarig is.. Kom ik niet ver, voor het geval ik door wil leren voor Universiteit Psychologie. Ik weet nog niet tot hoever en hoelang ik nog wil doorleren. Tot nu toe, leer ik nog zeker 10 jaar!?

- HBO Social Work
Omdat het zo breed is. Maar ook niet omdat er kans is dat je onder niveau gaat werken. Weinig werk..

-HBO Creatieve Therapie: ik ben graag creatief bezig. Vooral schilderen, knutselen, tekenen. En dan bedoel ik niet anime maar echt portretten en stille levens etc. Wel werkelijke dingen, geen fantasie (draken, anime, kabouters etc.) Ik doe gedragingen van de kinderen op mijn stage geregeld na om hen te confronteren met hun eigen. Ik spiegel graag het gedrag, zodat zij zien dat ik hen begrijp maar ook andersom zij begrijpen ook mij. Men zegt/mijn omgeving zegt: weinig werk en je loop met een goedkope HBO titel rond? [zucht]

Ik kom er zoals je leest, niet meer verder! [zucht] [zucht] [zucht]
Zolang ik al op dit forum ben is mijn eerste optie: Psychologie.

Nu aan jullie, 001_tongue

Bedankt alvast!

Gr.
Een geheim is evenveel waard, als degene voor wie we het moeten bewaren.
Liefde is warmte geven maar niemand verbranden, vuur zijn maar niemand verteren.
Gebruikersavatar
blemb
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 dec 2009 21:56

Re: HBO opleiding kiezen, wat zou ik doen? (ik twijfel)

20

Ik heb een gesprek gehad.
Hij zei: 1 jaar propedeuse HBO TP en dan Uni cheerqd5
Dat is toch perfect??

\o/
Een geheim is evenveel waard, als degene voor wie we het moeten bewaren.
Liefde is warmte geven maar niemand verbranden, vuur zijn maar niemand verteren.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: HBO opleiding kiezen, wat zou ik doen? (ik twijfel)

Dat lijkt me een verstandige keuze. Ik wens je veel succes, blemb.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: HBO opleiding kiezen, wat zou ik doen? (ik twijfel)

Ha die Blemb! Leuk om weer eens wat van je te lezen.

Het gesprek dat er is geweest heeft inzichten gebracht. Mooi zo! Succes!! [045]
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Terug naar “Psychologen en studenten”