aussie

vraagje over werken als freelance psycholoog

Beste lezers,

Graag zou ik willen gaan werken als freelance psycholoog, maar zou willen weten of dit mag of dat ik er problemen mee ga krijgen. En of ik de bevoegdheid heb als ik opleidingen van de nti heb gedaan ?

Alvast bedankt voor de uitleg/antwoord

Groetjes
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vraagje over werken als freelance psycholoog

Volgens mij is "psycholoog" een beschermd beroep wat je alleen mag uitoefenen als je de universitaire studie psychologie met goed gevolg hebt afgelegd. De HBO opleiding toegepaste psychologie leidt niet op tot psycholoog maar tot beroepen als welzijnswerker, jeugdhulpverlener etc.

Als afgestudeerde psycholoog kan je verbonden aan een GGZ instelling werken of je kan als vrijgevestigd psycholoog aan de slag. Vaak sluiten psychologen zich aan via hun vakvereniging het NIP.
Inzicht als Uitweg..
tommy9119

Re: vraagje over werken als freelance psycholoog

Freelance therapeut is ook een mogelijkheid, die term is voor zover ik weet niet beschermd en als je het goed doet zou het niet veel uitmaken of mensen je nu therapeut of psycholoog noemen.

Echter denk ik dat het pad van de psycholoog wel aan te raden is, aangezien je dan ook meer kennis krijgt op dat vlak en uiteindelijk beter mensen zou kunnen helpen.

Terug naar “Psychologen en studenten”