rlucas

Franstalige psycholoog, werk in NL?

Hallo,

Allereerst mezelf misschien even kort voorstellen; allereerst ben ik zelf niet in de psychologie werkzaam of studerend. Ik heb enige tijd geleden een franse dame leren kenen. Nou zijn we al enige tijd bij elkaar en denkt zij er over om naar Nederland te komen. In Frankrijk is zij werkzaam als psycholoog; specifiek werkt zij op dit moment met autistische kinderen in groeps- en individuele therapie.

Mijn vraag (vragen eigenlijk) liggen dus eigenlijk al een beetje voor de hand; wat zou een goed aanknopingspunt zijn om te beginnen? Ik heb geprobeerd ook voor haar wat te kijken wat betreft vacatures en dergelijke. Uiteraard is taal al een behoorlijke probleem; ze spreekt op het moment basis Nederlands. Wel spreekt ze vloeiend Engels en behoorlijk Duits (en natuurlijk Frans). Het ligt dus meer voor de hand om zeker in eerste instantie proberen iets te vinden wat daar bij aansluit. Maar wat is nou de weg om hierbij te bewandelen? Waar vind je bijvoorbeeld specifiek voor psychologie vacatures verzameld? Zou het de moeite waard zijn om bepaalde instanties of organisaties te benaderen? Kan het frans spreken een voordeel zijn in bv. het werken met bijvoorbeeld Fransen die in NL werken of bijvoorbeeld franstalige asielzoekers? Ik woon op dit moment in de regio Nijmegen, maar elders in het land zou ook prima kunnen. Wie oh wie heeft misschien een aanknopingspunt?

Alvast bedankt!

Terug naar “Psychologen en studenten”