paranoia68

Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

25 okt 2017 23:51

Mijn prioriteiten in mijn leven zijn: Eerste plaats alles op alle levensgebieden mezelf, daarna pas denk ik aan me eventuele partner, kinderen, (schoon)familie, vrienden (sommige voor familie), kennissen, buren (sommige voor kennissen, lotgenoten, (werk) collega's, begeleiders, en overige
Deze levenshouding heb ik ontwikkeld na een burn-out en vele crisisperioden waarin ik besefte als je op de bodem van de put ligt en in kreukels, (bijna niemand) je een ladder toereikt. Je zult het allemaal zelf moeten doem (empowerment, herstel, omdenken, positief blijven, gedrag veranderen, balans vinden, assertief zijn etc... :)
De afgelopen 20 jaar na mijn burn-out op 12 jarige snelle en wilde carrière in techniek (elektro/energie) bij een Ingenieurs adviesbureau. Zit ik weer tegen een nieuwe 2e burn-out aan! :X 8)7 | :-(

Ik moet compleet het roer omgooien en de 3R's (Rust, Reinheid en Regelmaat) inbouwen op mijn drukke, gepassioneerde en groeiende carrière op een herstelperiode van 20 jaar, de 'sluipende moordenaar' komt als een 'donderslag bij heldere hemel' in vorm van een burn-outtest war ik 100% op scoor met 25 controle vragen en wetenschappelijk internationaal onderbouwd (uit mijn MMT (Multi Modale Therapie).

Ik was me niet bewust dat ik lichamelijk en geestelijk in een negatieve spiraal zat, ik heb alle rode stoplichten/signalen genegeerd! En nu betaal ik de rekening als ik geen preventieve maatregelen neem!:
Dus nu actie op:
1. Ik ga gelijk aan de slag met een nieuwe ACT-psycholoog(oude is failliet), via verwijzing huisarts.
2. Ik pas het geleerde kennis & coping van mijn burn-out uit 1998 toe.
3. Ik zet een top op alle nieuwe projecten en afspraken.
4. Ik ga een balans vinden in werk en ontspanning.
5. Ik ga meer tijd in sport investeren, zodat ik geen tijd voor ziekte hoef te reserveren.
6. Ik ga prioriteiten op mijn agenda maken (Urgent&stress hoog, niet urgent&stress hoog, Urgent&stress laag, niet urgent&stress laag)
7. Meer wandelen in bos/park
8. Meer dansen
9. Meer naar mijn lichaam luisteren ivp geest met haptoterapeut
10. Discipine en de 3R(Rust, Reindheid + Regemaat) vasthouden.
11.Minder streng voor mezelf en meer mezelf verwennen.
12. Alerter op mijn allergie & valkuilen plus denkfouten.
13. Mijn gevoelens uiten/mentaliseren ipv binnenvetten.
14. Minder hooi op mijn vork
15. Niet meer 7 sloten gelijk lopen, maar in 1.
16. Aandacht voor verzorging lichaam
17. Gezonde voeding letten met diëtist en mesoloog
18. Meer aan mijn dag/weekplanning houden voor structuur
19. Agenda 50% vrij houden, momenteel 80-90%vol voorkomende 2 maanden! SPOED
20. Sneller mijn organisatieproject afronden met deadline naar voren.

Al die ervaringsverhalen....zo herkenbaar:
http://www.organizeyourbalance.com/referenties.html
Ook voor jullie?! _/-\o_

UPDATE: KISSLIJST (KEEP IT STUPIT SIMPLE) AANGEPAST! [045] occasion14

volhoudertje
Moderator

Re: Paranoia68 20jaar empoweren: status quo 55, 04% herstel (1,72%/jaar)

26 okt 2017 12:46

paranoia68 schreef:
UPDATE: KISSLIJST (KEEP IT STUPIT SIMPLE) AANGEPAST! [045]
Keep it stupit geschreven met een t in plaats van een d. Inderdaad, hoe stupid kun je zijn!! 011 011 011 011 011
* Liebe Macht Frei *

paranoia68

27 okt 2017 18:45

volhoudertje schreef:
26 okt 2017 12:46
paranoia68 schreef:
UPDATE: KISSLIJST (KEEP IT STUPIT SIMPLE) AANGEPAST! [045]
Keep it stupit geschreven met een t in plaats van een d. Inderdaad, hoe stupid kun je zijn!! 011 011 011 011 011
[applaus] Forum58

Radius

07 nov 2017 15:16

Welkom is voor sommige taalnaadzies een moeilijk woord om te spellen. Dus, welkom!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute

paranoia68

16 nov 2017 02:13

Mijn eigen theorie (hogere wiskunde) op basis van mijn kennis en ervaringsdeskundigheid van de oorzaak van mijn acht psychoses, dat "Mijn psychoses een vorm/staat van E= 'entropie' is, waarin ik telkens verval!" En ik ben bezig met de formule/concept om dat te berekenen en te voorkomen/copen:
Om het statistische begrip aanschouwelijk te maken kan men zich een brein met een scheidingsvlak voorstellen. In de linker(hersen)helft liggen alleen rode hersencellen en in de rechter(hersen)helft witte. Wanneer je het brein schudt bewegen de knikkers, maar de rode mengen niet met de witte. Er is maar één toestand of realisatie B=Balans. De entropie is dan volgens Ludwig Boltzmann, waarbij C=constante de Boltzmannconstante is:

E= C ln (B(v)) :P

gelijk aan 0 omdat B=1. Oftewel deze toestand heeft de laagste entropie('gezond'/'mooi'/rationeel). (Entropie kan immers niet negatief zijn omdat noch C noch B negatief zijn).
Deze toestand war van mijn geboorte tot mijn 20-22ste, toen verloor ik mijn grote liefde en brak met drugs, drank etc mijn scheidingsvlak. Wanneer er geen scheidingsplaat aanwezig is, dan zullen bij het schudden van de doos de knikkers telkens weer een andere rangschikking maken. Het schudden in dit voorbeeld is een metafoor voor de toevoer van energie. Van belang is dat door het schudden en het weghalen van het scheidingsvlak de rode (en ook de witte) meer ruimte hebben gekregen. Daardoor zijn er meer verschillende ordeningen van de witte en rode ballen in de doos mogelijk. Logisch toch?!
Iedere knikker heeft nu twee realisaties!: hij kan in de linker- of in de rechterhelft zitten. Als er evenveel witte als rode initieel in de doos waren, zeg N in totaal, dan zijn er in totaal W=2N realisaties. De entropie na het schudden is dan

E=N*C ln (2*B(vi)) B)

Deze waarde is groter dan de beginsituatie en dus zal het systeem van knikkers spontaan evolueren naar een toestand van gelijkmatige menging. Dit komt overeen met de klassieke waarneming dat in een geïsoleerd systeem de entropie de spontane neiging heeft zo groot mogelijk te worden. Dus dat resulteerde in een hoge entropie =psychosediagnose en depressie boven op een burn-out en irrationeel mindset. Ook logisch niet waar? Kan je het nog volgen?? :thump
Het model van hersencellen in een brein is van een eenvoudig soort. 'hersencellen' trekken elkaar niet (meetbaar) aan, alle ordeningen hebben een gelijke energie, en dus heeft een bepaalde ordening van rood en wit een gelijke kans om voor te komen. De weegfactor van alle realisaties is dan gelijk aan 1. Verder, als er in het geheel niet geschud wordt, dan is als het ware de absolute temperatuur gelijk aan nul. En dan is volgens de derde wet van de thermodynamica de absolute entropie gelijk aan nul wanneer de rode apart van de witte liggen en beide kleuren netjes gerangschikt zijn.
Het label 'psychose=chaos/wanorde/anarchie' kan ons een idee geven van wat we ons bij entropie moeten voorstellen en het voorbeeld met de hersencellen kan een nuttig hulpmiddel zijn om een en ander aanschouwelijk/praktisch te maken. In werkelijkheid is entropie niet hetzelfde als psychose=chaos/wanorde/anarchie omdat het aantal realisaties B ook in sterke mate afhangt van welke energietoestanden=mindset/gesteldheid ieder hersencel/molecuul/dna/etc heeft en niet alleen van de plaats waar het zich bevindt. En dus daarmee ook je toestand bepaald. Medicatie in vorm (risperdal/abilifi etc zorgt weer van herstellen van de scheidingswand en daarmee de lage toestand van lage entropie('gezond'/'mooi'/rationeel) Dus de cirkel is rond. Nu ik voor de 9e maal mijn medicatie aan afbouwen ben en met coping de 'scheidingsvlak' moet herstellen hoop ik deze toestand(mindset) van laagste entropie('gezond'/'mooi'/rationeel) te behouden! Erg technisch nietwaar? Begrijp je het nu??!

Absolute entropie (katatone toestand/hyperpsychose)

Het is over het algemeen in de reële wereld vrij moeilijk om de absolute entropie van een systeem te bepalen. Daartoe zou het systeem eerst naar het absolute nulpunt moeten worden afgebouwd/afgekoeld, zodat de hersencellen/moleculen niet meer bewegen, en bovendien moeten de hersencellen/moleculen in de meest stabiele toestand zijn. In dat specifieke geval is de absolute entropie gelijk aan nul (derde wet van de thermodynamica). De verandering van deze stabiele toestand bij 0 graden/Kelvin naar het uitgangspunt geeft de absolute entropie. Gelukkig is het voor de praktische toepassing van de entropie meestal voldoende om met entropie-verschillen te rekenen. En dat is experimenteel vrij goed mogelijk. Entropieveranderingen als gevolg van omkeerbare hoeveelheid-volume-/temperatuurverandering berekent men met behulp van de hoeveelheid-/volume-/warmtecapaciteit: de integraal van het quotiënt van hoeveelheid/volume/warmtecapaciteit en hoeveelheid/volume/temperatuur over het hoeveelheid-/volume-/temperatuurveranderingsgebied. :lol

Mijn inspiratie heb ik hier gevonden: :cheer
https://nl.wikipedia.org/wiki/Entropie

Als je entropie begrijpt zie je ook dat 'het systeem(de wereldmaatschappij)' naar een hoge staat van entropie aan gaan is of zelfs in terugvalt (crisis etc) of flipfloppen is! Maar dat is een andere perceptie van me....;)

Ik geloof sterk dat mijn entropie gelinkt is met die van het systeem een soort van symbiose, maar dat ben ik nog aan onderzoeken....::S

paranoia68

16 nov 2017 02:52

Het antwoord is dat het waarschijnlijk met de burn-out(+drugspsychose+depressie) te maken heeft. Ervoor was het 'ordelijk' en de burn-out+drugspsychose+depressie) heel die orde vernietigd. Sinds dien is de entropie acht maal in mijn leven aan het werk gegaan...
Nu zoek ik nog factoren/manieren/coping buiten medicatie om die entropie tegen te gaan! HELP! _/-\o_

paranoia68

16 sep 2019 23:29

Waarden & normen evaluatie / reflectie op psychose 15aug 2018 t/m maart 2019

In mijn intieme relatie heb ik een tekort van 20% aandacht voor mijn kwaliteit veiligheid, ik kreeg feedback van mijn vrienden dat zij zich op sommige momenten niet veilig bij me voelen: wanneer ik te emotioneel reageer in conflicten en discussies met name kan ik soms te hard praten waardoor zij zicht geïntimideerd en agressief aangevallen voelen.
In de relatie tot me moeder schiet mijn mijn liefde 50% tekort qua aandacht, ik blijf vaak niet lang op bezoek, omdat ik niet goed met haar demente situatie kan omgaan hoewel ik heel veel van haar hou, maar ze word een totaal andere depressieve persoonlijkheid die soms niet te genieten is. Mijn vroeger gezellige moeder kwijnt langzaam weg, dat kan ik niet hebben. Moeite deze gevoelens te mentaliseren of met anderen over te praten. Soms bel ik de luisterlijn zij zijn een steun.:$
Familieverhoudingen schiet ik 20% tekort op aandacht, delen, gunnen, luisteren, geld. Ik ben nog steeds beetje egocentrisch. Ik kom alleen naar verjaardagen en we hebben tussentijds
appcontact. Maar mijn broer mijd ik omdat hij een alcoholprobleem heeft en niet erkend. Me zussen hebben zich al van hem verwijderd en spelen alleen mooi weer.
Met mijn werk en studie heb ik vaak geen energie waardoor mijn gezondheid in de problemen komt. Met name ben ik te streng voor mezelf en discipline ontbreekt vaak.
wel heb ik preventief onderzoeken laten doen naar mijn hart en schildklier als gevolg van bijwerkingen ik score hier ook -50% op.
Op persoonlijke groei en ontwikkeling mis ik ook 50% aandacht op kwaliteit leren. Ik loop nu bijna 7 maanden achter op mijn studie en examens, maar heb tot 2021 de tijd om 11 resterende modules te doen.
Vooral vindt ik het moeilijk de theorie in praktijk te brengen in vorm van opdrachten en examens. Dat transformeren en vertaalslag heb ik nog niet in mijn system zitten wat de studie moeilijker maakt.
Met salsa, schake, fietsen, DJing en schilderen mis ik 80% van waardeaandacht. Ik geniet onvoldoende, omdat ik laatste maanden hard gestudeerd heb en gewerkt.
Ben pas twee weken geleden weer uit geweest naar twee festivals en dit weekend naar sweet sixteen plus salsafeest. Schilderen, DJing heb ik al maanden niet gedaan. Wel vanmiddag met goede vriend
geschaakt en gezellig bijgekletst.
Mijn spiritualiteit is ook het ondergeschoven kindje met 80% verlies op inzet en aandacht, met name door te veel op studie en werk gefocust.
Burgerschap vrijwilligerswerk is stijgende 20% van 0% ik werk elke vrijdagochtend van 9-12 voor begeleiding van 12 stagiaires en vergt ook veel voorbereiding
Mijn gezondheid en welzijn zijn ook niet optimaal -50% aandachtstekort met name bijwerkingen en WRAP geen aandacht geven, nu ben ik met mijn FACT team bezig mijn zelfbindingsverklaring rond te krijgen.
Ik was al in 15 augustus 2018 begonnen maar dat is al verlopen en we moeten opnieuw beginnen met procedures die een jaar duren.:(

Zoals je leest is de balans zoek met het boek van Marco van Munchhausen 'Je leven in balans'probeer ik komende weken mijn leven weer op orde te krijgen::thump
Samenvatting
Gestresst, overwerkt, opgebrand? Niet genoeg tijd voor uw partner, vrienden, kinderen? Gezondheidsproblemen omdat u te weinig sport of te ongezond eet? Als u dit herkent, dan kent u vast ook wel de oplossing: U moet zich minder druk maken, minder werken,meer sporten, gezonder eten... Maar ja, het komt er toch steeds maar niet van. Want 'zonder u redden ze het echt niet op de zaak', en dat beetje stress 'hoort er nu eenmaal bij'. En gezond eten, 'dat is zo'n gedoe'. Trouwens, 'tv-kijken is toch ook ontspanning'?
Marco von Münchhausen maakt hier korte metten mee en legt uit waarom het steeds maar niet lukt die omslag in uw leven te maken. Hij biedt een realistisch plan om uw leven beter in balans te brengen, met veel haalbare adviezen en concrete tips om stap voor stap duurzame veranderingen aan te brengen. Zodat u er eindelijk in zal slagen meer uit uw leven te halen.
Recensie(s)
Balans in het leven is voor iedereen belangrijk voor een goede levensvervulling. Dit boek geeft allerlei handreikingen om je leven in balans te krijgen en te houden. Begonnen wordt met de beschrijving van het levensbalansmodel. Dit model bestaat uit vier even belangrijke pijlers, namelijk werk en financien, familie en sociale contacten, gezondheid en conditie en bewustzijn en cultuur, die achtereenvolgens worden besproken. Tot slot wordt de vertaalslag beschreven die nodig is om de voornemens om te bouwen tot realiteit. Een helder geschreven boek voor een breed publiek, met vele herkenbare praktijksituaties en allerlei tips en opdrachten om je leven beter in balans te krijgen.

Drs. P.C.B. de Jager

Terug naar “Ervaringen met en 'reclame' voor hulpverlening”