Gebruikersavatar
katje
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2015 20:20

ADD

Hallo iedereen,
zijn er hier mensen die ervaring hebben met ADD?
groetjes,
K.
Gebruikersavatar
Dameloes
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2015 21:37

Re: ADD

Hoi Katje

Ik heb al een aantal jaren ADD. Dat is nu zo'n 6 jaar geleden vast gesteld.

Groetjes Dameloes
Gebruikersavatar
tantejan
Berichten: 819
Lid geworden op: 28 nov 2014 17:28

Re: ADD

Hoi Katje,

Ook ik heb ADD. Dit is bij mij pas ontdekt op mijn 57ste nadat mijn zoon het bleek te hebben. Hij kreeg problemen met zijn studie.
Achteraf gezien heeft het veel invloed op mijn leven gehad.
ADD valt niet zo erg op als ADHD omdat we niet zo druk zijn maar eerder dromerig.

Ik gebruik momenteel ritalin maar er is een kans dat ik van medicijn moet wisselen.
AD(H)D medicijnen kunnen goed samen met antidepressiva gebruikt worden.

Heb jij op dit moment medicijnen?

Groet van tantejan :)
Gebruikersavatar
katje
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2015 20:20

Re: ADD

Dag Dameloes en tante Jan,
alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik val maar meteen met de deur in huis...
Ik ben "herstellende" van een depressie. Meer kan je lezen in mijn bericht onder de rubriek "depressiviteit, somber zijn".
Het viel mij deze week in dat mijn psychologe zei dat zij vermoedens heeft dat ik ADD heb. Ik krijg tijdens de gesprekken met haar heel veel informatie te verwerken en het valt mij pas later in wat er allemaal is gezegd. Einde deze maand moet ik naar de psychiater en zal het er met hem zeker over hebben, maar vroeg mij dus af hoe ze dit vaststellen...ik vermoed via een test met vragen, of heb ik het mis. Ik zocht al wat dingen op op 't internet en het klonk zeer vertrouwd, maar de testen op het net zijn natuurlijk niet steeds betrouwbaar.
Ik neem momenteel 2 soorten antidepressiva en af en toe een inslaper.
Voelen jullie, met de medicatie, echt een verbetering?
Groetjes,
K.
Gebruikersavatar
tantejan
Berichten: 819
Lid geworden op: 28 nov 2014 17:28

Re: ADD

De diagnose ADD wordt gesteld aan de hand van een vragenlijst.
Bij mij was dat de DIVA.

Ook een persoonlijkheidsonderzoek hoorde er bij maar ik weet natuurlijk niet of dit overal zo gaat.

Ik heb een tijd heel veel baat gehad bij de ritalin maar nu lijkt het wel alsof de werking minder wordt. Ik heb ook een depressieve stoornis en ik ben een beetje bipolair.
Ook heb ik jeugdtrauma's. Al met al nogal ingewikkeld.
Misschien ga ik overschakelen op dextro amfetamine maar dat is nog niet zeker. Ik gebruik ook venlafaxine en een inslaper. Voor overdag oxazepam.

Als je ADD hebt is de werking van stimulantia eigenlijk paradoxaal.
Terwijl een ander er een kick van krijgt, wordt iemand met ADD er juist rustig van: Rust in het hoofd, beter in staat om een gesprek te voeren en een beter concentratievermogen.

Sterkte in ieder geval Katje! [045]
Gebruikersavatar
katje
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 jun 2015 20:20

Re: ADD

Dank je wel tantejan...jij ook veel sterkte met de eventueel nieuwe medicatie!

Terug naar “Aandachtsproblemen (ADHD)”