Gebruikersavatar
Itinerant
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jul 2013 21:13

De grote vraag

Dag iedereen,

Ik heb me gisteren hier ingeschreven omdat ik op zoek ga naar mezelf.
Daarbij hoort ook dit onderwerp. Al weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken.

Ben eerder bij een psycholoog in behandeling geweest en die gaf aan sterk in mij te zien dat ik ADHD of ADD zou hebben. Hij wilde echter dit eerst op een alternatieve manier aanpakken voordat we een echte diagnose zouden gaan stellen. Typisch kenmerkend natuurlijk, heb ik deze therapie uiteindelijk niet hervat en ben ik weer doorgegaan met het dagelijks leven.

Nu heb ik eindelijk een echte doorverwijzing gekregen om mijzelf te laten testen maar dat gaat lang duren wegens de wachttijden hiervoor. Ik zit nu in spanning want ik ben benieuwd naar het antwoord. Niet omdat ik graag een stempel zoek, maar het zoveel zou verklaren.

Natuurlijk heb ik in de loop der jaren internet tests gedaan, van simpele van 4 á 5 vragen tot uitgebreide van zo'n 100+ vragen. Daar kwam ook altijd uit dat er een sterke kans op ADHD is. Heeft er iemand ervaring met de betrouwbaarheid van deze testen?
-= Just because you're right doesn't mean you're not wrong. =-
GabrielCY10

Re: De grote vraag

Internet tests moet je nooit vertrouwen, want dan zou je geen psychologen/psychiaters of huisartsen nodig hebben.

Ik vind het zelf ook moeilijk, want de psycholoog en psychiater die ik heb, doen zo oppervlakkig tegen mij. Ik krijg medicijnen voor adhd, maar ze zijn gewoon oppervlakkig... Ik hoorde dat ik wel recht heb om duidelijkheid, dus jij ook.

Terug naar “Aandachtsproblemen (ADHD)”