twitter


Aanbieding

Advertentie

Het eten van vette vis is goed voor de hersenen, stellen onderzoekers van het Rush University Medical Center in het Amerikaanse Chicago in een studie die afgelopen maandag is gepubliceerd.



We wisten dat eigenlijk al uit eerder onderzoek, maar het is aardig om dit weer eens bevestigd te zien.

Bij ouderen die minstens één keer per week vis op het menu hebben staan, komt minder verval van cognitieve functies voor in vergelijking met hun leeftijdgenoten die minder of helemaal geen vis consumeren. In leeftijdsverschil uitgedrukt, zijn de regelmatige viseters geestelijk drie tot vier jaar jonger.

De werkzame stof in vis bestaat uit omega-3 vetzuren, die de hersenfuncties stimuleren en de kans op een beroerte, dementie en de ziekte van Alzheimer verkleinen.

(ANP)

De link voor dit artikel: http://www.psycholoog.net/vette-vis-goed-voor-hersens/trackback


Comments are closed.