twitter


Aanbieding

Advertentie

Mensen die vaker eten hebben minder LDL-cholesterol in hun bloed dan mensen die één of twee keer per dag eten, zelfs als ze in totaal meer eten. Dat blijkt uit een onderzoek in Norfolk in Engeland. De voordelen van vaker eten kunnen mensen helpen om langer te leven, menen de onderzoekers.



Dit is vastgesteld in een onderzoek onder 14.000 mannen en vrouwen van 45 tot 75 jaar oud. Deze mensen is gevraagd hoeveel keer per dag ze aten, inclusief maaltijden, snacks en koekjes. Hun concentratie van vetten in het bloed werd gemeten. Deze resultaten werden gecorrigeerd voor de factoren lichaamsvet, bloeddruk en roken.

De onderzoekers stellen dat er een significante daling van het aantal hartaanvallen kan plaatsvinden, als het principe van vaker eten door iedereen wordt toegepast.

Hun conclusie: “We hoeven niet te letten op wat we eten, maar alleen op hoe vaak”. Een en ander heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat vaker eten schommelingen in de bloedsuikerspiegel en daarmee ook hormonale inbalans voorkomt.

Het beste dat je kunt doen is: verdeel alles wat je normaal gesproken eet in kleinere porties en eet dat om de twee uur.

(Bron: British Medical Journal, December 2001, vol 323, p 1286)

De link voor dit artikel: http://www.psycholoog.net/vaker-eten-verlaagt-cholesterol/trackback


Comments are closed.