twitter


Superfoods

Advertentie

Als je een puber ertoe dwingt om bepaalde televisieprogramma’s uit te zetten, is de kans groot dat hij ze ergens anders kijkt. Uit een nieuw Amerikaans onderzoek blijkt dat pubers die zeggen dat hun ouders bepaalde tv-programma’s verbieden dat wat verboden werd bij hun vrienden thuis kijken. Dezelfde groep pubers beoordeelt hun relatie met de ouders als minder positief.


Het onderzoek betrof 159 studenten. Hen werd gevraagd naar hun kijkgedrag tijdens de puberteit. Er werd gevraagd naar hun mening over geweld en seks op tv. Ook werd gevraagd hoe vaak ze naar hun vrienden gingen om tv-programma’s waarin veel seks en geweld voorkwamen tòch te zien en naar hun houding tegenover hun ouders.

Hetzelfde onderzoek vroeg ook 138 ouders van deze studenten op welke manier ze proberen om het kijkgedrag van hun kinderen te beïnvloeden.

Uit dit onderzoek komt naar voren dat studenten die veel beperkingen opgelegd kregen, een beduidend minder positief oordeel over een ouders hadden dan andere adolescenten en vaker naar seks en geweld keken dan gemiddeld. De opgelegde beperkingen, hoe goed bedoeld dan ook, werken dus averechts.

(Ohio State University)


Spirulina & Chlorella

Comments are closed.