Knoflook eten lijkt de kans op maag- en endeldarmkanker te verkleinen, zo blijkt uit een Amerikaans onderzoek.
Dr. Lenore Arab analyseerde in totaal 18 studies naar knoflookconsumptie. In 4 ervan bleek de kans op maagkanker 50% kleiner in de groep met de hoogste knoflookconsumptie. Hoge consumptie van rauwe en gekookte knoflook leidt òòk tot een 10 tot 50% kleinere kans op endeldarmkanker.
Hoeveel knoflook is genoeg? Gemiddeld aten de mensen in de groep met de hoogste knoflookconsumptie 6 teentjes per week.
Over het onderzoek werd gepubliceerd in de American Journal of Clinical Nutrition.



