katje2604

wellbutrin

hallo iedereen
mijn vriend is al jaren depressief en hij nam al 8 jaar seroxat nu voelde hij zich de laatste tijd alsmaar slechter en slechter en heeft de huisarts hem ongeveer een maand geleden efexor voorgeschreven maar daar kreeg hij zweetaanvallen van en dus is hij vorige week woensdag gestopt met efexor en is hij op aanraden van de huisarts met wellbutrin begonnen dat was op donderdag, hij is er onmiddelijk ziek van geworden, hij moest braken en kreeg koorts.
Vrijdag heeft hij geen wellbutrin meer genomen was hij niet meer misselijk en zijn we naar zee geweest maar hij kreeg last van bevingen, trillingen in de uiteinden van de vingers, hoofdpijn, hartkloppingen en black-outs, verder was ook zijn reactievermogen vertraagd.
Hij heeft het nu nog steeds en hij heeft ook steeds het gevoel dat hij zou neervallen
Is er iemand die ervaring heeft met dit medicijn? En is dit normaal?
miek

Re: wellbutrin

Hallo Katje

Volgens mij is het de overgang van efexor naar wellbutrin die hem zo ziek maakt.
Ik ben overgegaan van sipralexa (lexapro) naar wellbutrin. De eerste 10 dagen waren verschrikkelijk.
Ik was zo duizelig en misselijk. Voor de misselijkheid heb ik een 14-tal dagen motilium moeten nemen. Daarna was dat beter.
Verder vind ik Wellbutrin wel een heel goed ad. Ik werd er zienderoge beter van. In het begin enkel opvallend voor mijn omgeving. Maar al vlug had ik ook zelf het gevoel dat het de goede richting uitging en nog steeds uitgaat. Ik ben het beginnen nemen eind januari van dit jaar.

Spreek er eens over met de arts, maar ik zou toch proberen om door te zetten, als het enigszins te doen is.

Sterkte
Miek
katje2604

Re: wellbutrin

bedankt Miek voor de reactie,
mijn vriend is inmiddels naar de huisarts, heb die daar straks nog gebeld en hij ging een bloedname doen.
allé er is dus weer hoop.

Terug naar “Medicatie”