nameless

achtervolgd, stemmen, piep, help!!

hey,

help,help,help!!!!! :crybaby:
ik word gek van de stemmen en de achtervolgingen!! :cry: :cry:
en dat gepiep ben ik schijtzat :(
k ben zo bang! wat als ik weer ''niks merk'' en wegloop of watdanook!

wat moet ik toch!! wat kan ik doen om rustig te worden, of mezelf kan stoppen als het verkeerd gaat!? :crybaby:
nameless

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

helemaal niemand? :crybaby:
inactieve gebruiker

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

je moet méér hulp krijgen Daphne. Intensiever, dus vaker en diepgaander kunnen praten over alles wat er speelt in je leven, met een psychotherapeut en ook met een psychiater om de juiste medicatie te kunnen krijgen. Zelf denk ik, maar ik ben en blijf een leek, dat je hard aan een opname toe bent.

Heel veel sterkte lieve Daphne
Epi

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

Daphne, ik zie je nu niet meer op het forum, hoop dat je wat rustiger bent wanneer je dit leest.
Die onrust in je hoofd daar kun je flink gek van worden he?
Moeilijk, zeker als er niemand is die je begrijpt en je rustig kan praten/troosten.
Heb je ook dingen waar je jezelf rustig mee kan maken voor als er niemand is die je kan helpen op de tijden dat je zo onrustig bent?
Dingen die niet zo destructief zijn, zoals muziek luisteren of iets anders te doen?
nameless

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

klaasP; over een paar weken, weten ze pas wat ik ''mankeer'' en dan pas kunnen ze me helpen.. zeggen ze..

epi; ik kan mezelf niet rustig krijgen.
wat ik ook doe, niks werkt..
en als ik iets probeer en het lukt niet, word het alleen maar erger :cry:
Epi

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

Daphne, het is wel belangrijk dat je dat leert, want je zal nog wel vaker dit soort heftige momenten tegemoetgaan.
Ik heb zelf op therapie een crisispreventieplan op moeten stellen voor dit soort momenten.
Kun je eens bij Meerkanten dit bespreken; dat je soms avonden hebt dat je het echt niet meer weet; enorm bang, verdrietig, onrustig bent en je de meest gekke dingen in je hoofd haalt en je manieren wil leren om daar mee om te gaan zodat je die gekke dingen niet gaat doen?
nameless

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

ok, dat ga ik doen :)

heel stom, pas toen ik ben weggelopen midden in de nacht..
voelde ik me heel rustig.
ik moest al een paar dagen 's avonds weggaan, maar dat deed ik niet, toen was ik vreselijk gestresd, maar toen ik buiten liep voelde ik me heel goed..

wat wel minder is.. dat ik zelf amper meekrijg wat ik op zo'n moment doe..
nameless

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

ik heb pillen gekregen, waardoor ik beter slaap.
die werken heerlijk, moet ze een uur van te voren innemen..
en ik voel me nu zo rustig!

k moet er van de psychiater/arts 's avonds 10 nemen, maar ik neem er nu eerst 5.
als 10 niet werkt moet ik er 20..
volwassenen nemen meestal 6 pillen! :shock:

iik heb nu eigenlijk slappere pillen, dan die ik eerst zou krijgen.
en daar moest ik er ook 10/20 van.

dus ik denk dat ik vanacht goed slaap :lol:
Faker

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

Wat zijn dat voor pillen, hoe heten die?
nameless

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

melatonine :) is gewoon bij de drigist te koop.
ik zou ze eerst bij de apotheek moeten halen, omdat die sterker waren, maar die waren ook veeel duurder.
inactieve gebruiker

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

heb ik zelf en veel anderen die ik ken ook erg goeie ervaringen mee. geen 'slaapmiddel' maar een hulpje om in slaap te komen, zonder de bijwerkingen van de echte slaapmiddelen. Prijzen lopen idd enorm uiteen.
Ben blij dat jij hier ook baat bij hebt Daphne. :)
nameless

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

ze werken niet meer... :|
ja, ze zorgen alleen nog voor een mega klote gevoel en heel veel koppijn.. :(
k nam er eerst 5, nou 10.. dat werkt niet, dus moet ik binnenkort 20.

als ik over een week weer naar mk moet, om te bespreken of ze werken, zeg ik dat ik ze niet langer gebruiken wil.
takke dingen..
Faker

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

Werkt melatonine echt zo goed?
Het antwoord hierop is simpel : ja. De uitleg waarom is echter wat complexer. Uit een vergelijking tussen een placebo (een schijngeneesmiddel ; een pil dat geen werkzame stof bevat) en melatonine, waarbij de tijd tot het in slaap vallen werd vergeleken, kwamen de volgende resultaten (zia onderstaande tabel).
http://www.melatonine.nl/melatonine/content.php3?id=3
Faker

Re: achtervolgd, stemmen, piep, help!!

Is melatonine verslavend

Melatonine is geen slaapmiddel en heeft daardoor ook niet een bijwerkingenprofiel dat bij bepaalde slaapgeneesmiddelen gevonden wordt. Het is echter altijd goed om na langere tijd van melatonine-gebruik eens een aantal nachten zonder te proberen. Het kan zijn dat je vanuit jezelf weer beter kunt slapen.
http://www.melatonine.nl/

Na die paar dagen kan er dus geen gewenning zijn aan de Melatonine.
Een slechte nacht betekend niet meteen dat ze niet werken.
Ik sliep weken niet en ik heb échte slaappillen maar nu slaap ik weer goed hoor.
Vanavond beter zal ik maar zeggen dan he?

Terug naar “Jongerenforum”