Rakana

Vader slaat vaak op me in

Hallo,

Ik ben nu erg overstruur, ik wil dit eerst allemaal even uitleggen ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik zit hier al een tijd mee..


Mijn vader is 4 jaar geleden ziek geworden. Hij kon niet meer werken en zit nu hele dagen thuis, Hij is erg agresief al een tijd en slaat snel. Mijn moeder werkt nu full time..

Als mijn moeder eris doet die heel aardig tegen me.. maar zodra me moeder weg is en of hij heeft een paar biertjes op. Brand de hel los. Ik hoef maar iets fouts te doen, een bord laten vallen of iets en hij scheld me al helemaal kaal. Ook gaan mijn broertjes en susjes er dan mee bemoeien en schelden me ook uit.. Als mijn moeder thuis komt en ik vertel het verhaal ontkent me vader alles. Mijn broertjes en susje ontkennen dan meestal ook.

Hij maakt zich ook vaak snel druk over iets of word er echt super boos over iets wat heel klein is. Zoals een bord vallen of een glas om vallen. Dan word die zo kwaad en dan scheld die me kaal en dan zeg ik stop! Zo scheld je niet tegen een kind.. Dan begint die gelijk nee JULLIE maken ons KAPOT en maakt een vuist en slaat meerdere keren op me in. Dit is al meerdere keren gebeurd maar hij liegt tegen mijn moeder daarover...

Mijn moeder gelooft me niet. Maar ik weet echt niet wat ik moet doen en voel me echt heel rot,

Ik hoop dat jullie me wat tips of iets kunnen geven..


Alvast heel erg bedankt,

Rakana :notworthy:
Siddartha

Re: Vader slaat vaak op me in

Kan je het een keer opnemen met een camera of een geluidrecorder? Hij is strafbaar als hij je fysiek mishandelt!
inactieve gebruiker

Re: Vader slaat vaak op me in

het ergst is misschien nog wel dat je moeder je niet gelooft...is dat niet zo Rakana?

gruwelijk.

Een tip, tja....heb je familie waar je beter mee kunt praten hierover, beter dan dat klaarblijkelijk met je moeder het geval is (doordat ze jou dus niet geloven wil)?

Er zal bemiddeld moeten worden in jullie gezin. Het mag niet 1 keer meer gebeueren dat je vader slaat. En schelden is natuurlijk OOK mishandeling.
Het is letterlijk 'misdadig' en dit moet meteen gestopt worden. Desnoods dreig je maar de politie te bellen. Of je verwijst naar dit forum, dat je hiermee naar buiten getreden bent omdat het zo echt niet langer gaat.

Heel erg goed van je dat je dit topic geopend hebt. Voortreffelijk!


Sterkte, Klaas
Rakana

Re: Vader slaat vaak op me in

Me moeder gelooft me inderdaad meestal niet..


Dat komt omdat mijn broertjes soms met me vader mee praten tegenover me moeder..

Ik vind het rot dat ik niet geloofd word maar ja,

Ik moet zeggen dat ik ook grote mond tegen me ouders hebt. Dat is meestal pas waneer die me slaat ofzo. Net ook riep ik LUL tegen hem omdat die me sloeg. Dan gaat die naar me moeder met; Ja hij noemde me lul daarom sloeg ik hem wat zacht, Hij stelt zich aan.. zegt die dan..

Maar hij zegt dat wij HUN juist kapot maken omdat wij zo vervelend zijn..
inactieve gebruiker

Re: Vader slaat vaak op me in

jij bent de oudste thuis begrijp ik?

Ik denk dat je moeder je best wel gelooft maar dat ze het makkelijk vind om met de angstige ontkenning van je jongere broertjes en zusjes mee te gaan. Wellicht is ze zelf ook bang voor je vader? En heeft ze in ieder geval hgeen zin in een confrontatie met hem.
Buitengewoon lafhartig van je moeder.

Tuurlijk mag je je vader wat dan ook noemen wanneer hij zo tegen jullie uitvalt, en wanneer hij een kind van hem slaat dan is het ergste schledwoord nog niet erg genoeg om hem correct mee te typeren.

Zijn er mensen die in deze verschrikkelijke situatie voor jullie (jij en je broers en zusjes) bemiddelen kunnne, bij wie je tercht kunt, iemand die je vertrouwen kunt?
Rakana

Re: Vader slaat vaak op me in

Hallo,

Ik spreek er soms wel over met een goede vriend van me..


Wat me ook opvalt is ; Als ik het uitlegt en gaat me vader zeggen; JULLIE MAKEN ONS KAPOT.. we doen alles voor jullie je krijgt dit en dat..


Ik weet anders ook niet waar ik er mee naartoe moet.. Maar bedankt igg voor jullie hulp, doet me goed
inactieve gebruiker

Re: Vader slaat vaak op me in

misschien kun je hier vaker komen. Schrijf het allemaal op wat je dwars zit, en waar je je niet goed raad mee weet. We luisteren hier graag naar je, en misschien kunnen we je een heel klein beetje helpen.

Er veel sterkte gewenst
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vader slaat vaak op me in

Je vader probeert zijn gedrag "goed te praten" door de schuld bij jou te leggen door te zeggen Jullie maken me kapot. Dit is een zwaktebod van je vader omdat hij echt wel weet dat zijn gedrag niet kan !

Mensen die veel drinken verliezen hun remmingen maar ook hun verantwoordelijkheden uit het oog. Ze zien de wereld door een vertekende bril van de effecten van alcohol in hun hersenen.

Dit is een hele slechte situatie en ik vind dat je hulp moet gaan zoeken. Hoe sneller dit huiselijk geweld stopt, hoe beter. Voor iedereen...met name voor jou maar ook voor de hele gezinssituatie. Hier kan nooit iets goeds uit voort komen enkel een hoop ellende ..voor nu en later.

Ik vind het heel moedig dat je deze stap genomen hebt. Dit is de eerste stap naar een einde maken aan deze situatie. Je hebt nu een aantal opties:

Naar de politie stappen en aangifte doen van kindermishandeling. Hierdoor wordt de zaak bekend en zal het AMK ingeschakeld worden. Er zullen hulpverleningstrajecten opgezet worden om het geweld te stoppen en je vader ook te bewegen om hulp te aanvaarden (GGZ of anderzins). De wijkagent kan dan ook een oogje in het zeil gaan houden en men kan adequaat reageren als je in gevaar komt en je 112 moet bellen (immers je situatie is bekend in het politiesysteem).

Je kan deze stap overslaan en rechtstreeks naar het AMK gaan. Zodat er een hulpverleningstraject op gang komt. Wel duidelijk de ernst van de situatie uitleggen.

Je kan ook naar je huisarts gaan maar ik weet niet in hoeverre die je zal helpen in dit traject. Hier heb ik geen ervaring mee.

Doe alsjeblieft iets....vooral voor jezelf [troest]
Inzicht als Uitweg..
inactieve gebruiker

Re: Vader slaat vaak op me in

en dat domme verwijt dat jullie door druk of vervelend gedrag je ouders of je vader kapot zouden maken, dat is uiteraard volkomen onzin he?

Waarom je vader dat roept soms...tja....het zou best kunnen dat hij zich in zijn hart erg schuldig voelt, en best wel inziet dat hij geen goede vader voor jullie kan zijn. Het is mogelijk dat dat schuldgevoel hem kapot maakt. En als hij dan een glaasje teveel op heeft, dan reageert hij zich dus op deze domme manier af. Als het echt heel erg aan hem knaagt dat hij niet in staat is een goede ouder te zijn, dan mag hij dat natuurlijk NOOIT JULLIE verwijten. Maar kan hij zich alleen maar zelf verwijten jullie op de wereld gezet te hebben.

Kun je vertellen met welke problemen hij zoal zit Rakana? Zijn het misschien ook materïele zorgen (het huis, kleding, voedsel enz) , of zorgen die met zijn werk, zijn baan te maken hebben?
Rakana

Re: Vader slaat vaak op me in

Hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden..


Na kijk hij is ziek geworden. Toen moest die gaan stoppen met werken. Daardoor is die heel erg veranderd. En kwaad maar dat reageert die dus schijnbaar op ons af.

Nu doet hij vrijwillig iets met voetbal. Daar steekt die heel veel tijd in. Me moeder zegt wel eens dat die meer tijd voor voetbal heeft dan voor ons. Me moeder vind hem de laatste paar jaren ook steeds meer een .... gaan vinden. Dat zegt ze ook. Maar hij ontkent het gewoon
inactieve gebruiker

Re: Vader slaat vaak op me in

hij is TE ziek om als vader met jullie om te kunnen gaan Rakana

denk je zelf ook niet?
inactieve gebruiker

Re: Vader slaat vaak op me in

en daar moet hulp/bemiddeling voor gezocht worden, voor jullie, de kinderen, alswel ten behoeve van de man die nu ten onrechte een vaderrol vervult
Rakana

Re: Vader slaat vaak op me in

Hallo,

Er is daarnet weer iets gebeurd. Ben helemaal over stuur.. ik wil weg hier, naar een andere familie niet meer bij deze mensen..

Ik kwam net drinken halen ( ik ben nu heel erg druk met me stageverslag ) kom ik beneden en ik pak een groot glas ( dan kan ik wat langer boven blijven hoef ik niet elke keer naar beneden ) gaat me broertje tegen me tekeer; Ja jij word dik zo alleen maar grote glazen vies kut kind. Ik zo je moet je mond houden Wisselkind ( school waarop die zat ) hij ging me ineens slaan ik sloeg hem 1 x terug. Toen dacht laat maar zitten en liep ik naar boven.

Word ik daarnet door me Moeder geroepen die Thuis kwam. Heeft me broertje hele andere dingen verteld.. En schelt me helemaal verrot. Ook me vader ging ermee bemoeien en gooie een spatel met scherme rand kei hard tegen me aan. Toen sloeg hij me met een schoen en een paar keer met zijn vuist.

Ik weet niet wat ik moet doen. Politie klinkt simpel maar in werkelijkheid is het heel anders..

Ik zou graag naar andere familie willen of internternaat is dit mogelijk?

Alvast heel erg bedankt! :(
lostsoul

Re: Vader slaat vaak op me in

ah meissie toch [troest] Je moet dit echt aangeven hoor bij de politie. Dit is niet normaal zo mag niemand je behandelen!!! Heb je al bij de instanties van mystica gekeken? Ik zou hier zeker contact mee opnemen en je situatie voorleggen. Als je er niet mee naar buiten treedt houdt het geweld aan. Je moeder stopt het duidelijk niet en kiest ervoor om je niet te geloven. Ik weet niet of ze zelf ook bang is ? Je zegt dat hij heel lief doet als je moeder thuis is hierdoor houdt hij het in stand. Je moeder komt op die manier niets te weten en ontkent. Dit maakt de situatie ondragelijk. Hoe komt je broertje trouwens aan dat taalgebruik. Dat is toch niet normaal zo spreek je niet tegen elkaar en lichamelijk geweld erbij doe je al helemaal niet. Het zal waarschijnlijk met de omstandigheden thuis te maken hebben maar echt meis probeer jezelf te redden hoor. Neem contact op met instanties die je kunnen helpen zo ga je kapot anders...
Drake

Re: Vader slaat vaak op me in

Jeetje vreselijk wat je allemaal doormaakt! :(
Probeer anders een soort instantie op de hoogte te stellen van de situatie thuis, dit kan en mag niet langer zo!
Heel veel sterkte, weet dat je er niet alleen voor staat! :knuffel: :knuffel: :knuffel:
Weet dat wij er ook voorje zijn! :knuffel:

Groetjes, kisses&hugs,

:knuffel: :knuffel:

Drake
Jive1

Re: Vader slaat vaak op me in

Hey! Rakana,

Ik sluit me aan bij wat Lostsoul zei: je moet alleszins iemand buiten de huiskring op de hoogte brengen.Als politie niet evident is, als je dat niet aankan of druft, vertel dan alles aan je vriend(in) of gebuur, maar als je het niet vertelt aan anderen, dan kan je het zeker niet doen stoppen.

Hoe oud ben je, Rakana? Je bent nog vrij jong zou ik denken. Als je misschien een van je leerkrachten op school kan vertellen wat er gebeurt, en uitleggen wat jou aangedaan wordt, want iemand moet jou kunnen steunen daar ter plaatse.

Ik begrijp dat je bang bent voor je vader, maar je moet de moed opbrengen om je daartegen toch te verzetten. Het is te belangrijk voor je, dat moet gestopt worden...

Doe het voor jezelf! Je moet jezelf op die manier beschermen

Greetz
Jive1
Rakana

Re: Vader slaat vaak op me in

Hallo,

Bedankt voor deze reacities..

We zijn hier met groot gezin ik heb onder me nog een drieling zitten. Maar er is daarom ook vaak ruzie onderling..

Ik ben pas 16

Ja, maar ik kan het uitleggen aan me moeder zoals net dat verhaal. Maar dan gaat mijn broertje janken beneden en zielig lopen doen. Dan verzint die er een heel stuk bij en niet zoals het werkelijk is gegaan. Dan zeg ik vertel ook eens waarom het begon en wie er nou schuldig is. Dan Zegt me moeder weer ja gaat er niet om.. Gaat om hoe jij tekeer tegen hem ging..

Ik kan daar niet met me hoofd bij. Ik sta gewoon machteloos en ze gelooft me gewoon niet. Mijn broertje doet dat vaker, dan loopt die langs me en slaat die me even of express en duw. Vertel je dat tegen je moeder en me moeder zegt; Is dat echt waar? dan zegt die NEE! Hij liegt..
En dan is het; OKE

Een vriend van me weet het.

bedankt..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Vader slaat vaak op me in

Rakana..dit kan zo niet langer. Niet alleen voor jou maar ook voor je broer/zusjes kan dit zo niet langer.

Neem a.u.b. contact op met een instantie als politie, AMK of Jeugdzorg...

Als je je verhaal kwijt wilt kan je ook nog bellen naar de Kindertelefoon
Inzicht als Uitweg..
Sarah Bellino

Re: Vader slaat vaak op me in

Hey, als je wilt praten als er weer iets ergs is gebeurt, ik ben er altijd. Ik zal je in een pbtje mijn msn adres geven (sorry moderators, dat ik er nu pas achterkom dat het niet verstandig is je email zomaar te laten slingeren :oops: ). Ik ben 's avonds altijd online, vanaf half acht. Ik vind de situatie echt klote voor je, als ik dat woord mag gebruiken, volg het advies op om naar de politie o.i.d. te gaan.

Sterkte,

Sarah Bellino
Hopeless

Re: Vader slaat vaak op me in

ik hoop echt dat het goed komt 3some
Geef het niet op! x
Arcadia

Re: Vader slaat vaak op me in

Stap alsjeblieft naar de jeugdzorg, daar kun je eerst praten
en zij hebeen geheimhoudingsplicht , dat is je eerste stap...kom op...


doen!...dit is echt niet goed en wordt in geen
enkele cultuur geaccepteerd.. ;wat men ook ervan tracht te maken in de media

het is een kwestie van dominantie..
en het zijn z'n eigen frutraties die hij afreageert
en zo jullie als kids een verkeerd voorbeeld geeft.
Laat maar een folder over huiselijk geweld rondslingeren in huis,
houdt hem een spiegel voor..
Paris

Re: Vader slaat vaak op me in

Hey Rakana,

Ik leef met je mee, tis inderdaad heel belangrijk dat je het nu oplost, ik heb hetzelfde meegemaakt, alleen was mijn vader nooit thuis en liet mn moeder me alle hoeken van de kamer zien zonder enige genade.. De mishandleing is bij mij gestopt toen ik na de middelbareschool ging, ik ben nu 20.. En ik heb het nu pas verteld tegen mn vader en hij en mijn moeder gingen samen praten en mijn moeder ontkende het gewoon zo hard! en toen begon mijn vader mij een leugenaar te noemen.. Ik weet hoe het voelt, het voelt alsof je breekt vanbinnen, diegene die het meest van je zouden moeten onthouden hebben je gewoon veraden.. Ik kon terplekke neerstorte toen mijn vader me een leugenaar noemde, na al die pijn.

DUS MIJN TIP: zorg voor bewijs, laat je moeder of een leraar die je vertrouwd de blauwe plekken zien, verberg ze niet, schaam je er niet voor. ik wilde dat ik dat gedaan had, nu hebk niks en ben ik maar een "leugenaar" En dat doet egt pijn..

Heel veel sterkte

xx paris

Terug naar “Jongerenforum”