sneeuwtje

Re: vertel je droom (of dromen)

Dat ik met de vriend van mijn vriendin ging vrijen :oops:
Ik schrok ervan.. :shock:
Lou

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik zat in een vage trein..in een donkere tunnel het leek wel een mijn..erg donker en grauw..ik stond helemaal voor
en zag de opening tussen de trein en de wagons en de weg voorbij schieten alles beweegde hevig..en toen werd ik wakker.wtf... :doubt:
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik was op een, ja het leek het meest op een glijbaan, ik roetsjte hard naar beneden maar ik lag er niet op maar een paar centimeter erboven dat was heel vreemd en toch was dat fijn ook, heel dubbel, ik ging heel snel en het naar beneden glijden duurde best heel lang maar er kwam abrupt een einde aan toen ik met een harde smak in het zand plofte, zo hard dat ik niet op het zand kwam maar echt gedeeltelijk onder het zand en m n mond zat vol ermee het zat in m n ogen en toen ik dat zand uit m n ogen aan het pulken was zat er wat glibberigs aan m n nagel, een heel vies beest het voelde zo koud en vies als een slak maar het had hele lange dunne poten met een soort grijphandjes en ik was druk bezig dat vieze beest terug in het zand te zetten maar wat ik ook deed ik kreeg hem niet van m n nagel af, ik had er zand overheen gedaan zodat het ruwer aanvoelde en ik het kon vastpakken maar dat werkte niet want telkens als ik het probeerde te pakken of een manier had bedacht om het beet te pakken werd het steeds glibberiger, op het laatst zat m n hele hand en een gedeelte van m n arm onder de glibber..
Na de zoveelste poging kronkelde dat beest ineens weg het zand in en ik dacht: zo die is weg en ik moest een manier gaan bedenken om die glibber van me arm af te krijgen want dat voelde echt heel smerig, ik probeerde het met m n mouw maar die kon ik niet uitrekken alsof die aan m n arm vastgelijmd was of zo, toen ik het weer probeerde hoorde ik dat vieze geluid zo n vies slurpend geluid, ik werd er beroerd van..
Ik heb m n arm helemaal in het zand geduwt, ik dacht dan gaat het er misschien wel vanaf maar alles wat er gebeurde was dat er eer dikke laag zand aan bleef kleven en ik door het gewicht m n arm zowat niet meer kon optillen..
En zo ineens was al dat zand in een bergje op de grond gevallen terwijl ik net met brute kracht m n arm probeerde op te tillen waardoor ik m n hand heel hard stootte en toen stortte de grot of waar ik was, het leek op een grot of een gang, helemaal in en ik werd bedolven onder een hele lading zand en rotzooi..

Toen werd ik wakker..
Ik zou heel graag willen weten wat dit betekent, ik vond het heel eng deze droom...
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vertel je droom (of dromen)

Cygne schreef:Pfoe, droom weer veel (en onrustig).

Enkele dagen geleden had ik een droom over vandaag. Vandaag was mijn eerste dag op de nieuwe studie...

Ik ging dus naar de stad, vast op tijd, want ik moest nog een bepaald boek in een winkel halen. Ik liep dus door de stad en daar zag ik ineens een grote dierenwinkel die "leegverkoop" hield. Ik kwam daar binnen en alles bleek gratis te zijn. Ik stouwde plastic tassen vol met spulletjes. Ik liep verder en liep een winkel in, waar klaarblijkelijk een voormalige vriendin werkte. Ik begroette haar vrolijk, met onbewust wel een raar gevoel, omdat ze niet echt een goede vriendin meer was, maar toch voelde het normaal. Ik diepte twee sloffen uit mijn plastic tas op en gaf die aan haar. Op dat moment keek ik op mijn horloge en zag ik dat het al half 3 was. Om 1 uur had ik op de studie moeten zijn. Het deed me niets, ik ging verder naar de boekwinkel. Daar kocht ik het boek. Ik liep de winkel weer uit en al mijn inkopen waren verdwenen, ineens stond ik naar een televisie te kijken.
Wat ik zag was een of andere ceremonie van het britse leger. Een of andere belangrijke piet was een missie aan het uitleggen. Op dat moment klonk er ineens een harde knal en bleek dat die man opgeblazen was. Hij vloog door de lucht en belande voor mijn voeten op de grond (tv was weg) en stond in de fik. Voornamelijk zijn baard vlogen vlammen vanaf. Op dat moment werd ik wakker...

Wat me opviel is dat ik dus regelmatig droom over dingen die opblazen, vervolgens gewoon helemaal 'heel' door de lucht vliegen en als ze dan op de grond komen dan branden ze ineens. Nu droom ik sowieso regelmatig (zo eens per maand, al zolang ik me kan herrinerne) dat er iets afbrand of gewoon brand (meestal gaat het om ons eigen huis), maar de laatste tijd komt daar dus af en toe dat 'opblazen' bij. Na zo'n droom ben ik dagenlang weer ontzettend moe. :doubt:
Gratis spulletjes in een dierenwinkel die later weer verdwenen zijn. Dan weer een vriendin die niet echt een vriendin meer is. Wat hier speelt zijn elke keer verleden versus heden. Het gaat om goederen en het gaat om relaties. Maar beiden ben je kwijt nadat je ze had. De vriendin heb je iets gegeven en daarna was het tijd om te vertrekken kennelijk. Een nieuwe fase.

Boeken staan voor kennis opdoen. Je koopt een boek. Toch staat dit in relatie met je studie want daar had je moeten zijn. Dan is het boek weer weg en dan komt de televisie er voor in de plaats. Beiden staan voor beelden, waarbij de een over tekst gaat en de tweede over plaatjes. Die Britse meneer op missie die opgeblazen wordt. Het lijkt te gaan over dingen die wel begonnen worden maar die door omstandigheden niet afgemaakt worden. Angst voor herhaling van negatieve ervaringen uit het verleden m.b.t. studies ?

Het opblazen en afbranden van dingen (met name je huis) lijkt met je manier van handelen en je levensenergie te maken. Het kan zijn dat je ergens enthousiast aan begint maar dat het te zwaar blijkt te zijn en dat je het daarom niet volhoudt (afgebrand zijn). Het kan zijn dat je dingen (on)bewust saboteert. Dat je dingen doet, die je beter niet had kunnen doen omdat je daarmee hetgeen je wilt bereiken, uiteindelijk mee saboteert. (B.v. teveel hooi op je vork nemen, teveel dingen tegelijk doen, dingen niet afmaken, deadlines maar niet halen etc.).

Ik denk dat er ook een stuk faalangst in zit.
Inzicht als Uitweg..
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Het was mijn beurt om op de katten te passen maar ik was gewaarschuwd voor die zwarte, hij was nogal een uitbreker en de ramen moesten dichtblijven anders zou het niet goedkomen maar het werd in die woning al snel veel te benauwd want het was daar niet zo groot en ik zat daar met 6 katten waarvan er 2 een nest hadden..
Die kleintjes moest ik steeds in de gaten houden want die klommen met z n allen tegen de muur totaan het plafond en dan gingen ze zitten bleren want terug naar beneden klimmen dat hadden ze nog niet door hoe ze dat moesten doen..
Continue was ik bezig om kittens van het plafond te plukken en dat was nog een hele toestand want die kittens waren erg langharig die hadden haren van zo n 50cm lang waardoor ik steeds mispakte en als ik niet oplette dan had ik een dot haar in m n hand en dat vond ik echt vet zielig maar ik moest ook telkens op een ladder klimmen omdar ik er anders niet bij kon om ze te pakken en na 2 dagen kittens te hebben gevangen had ik het door al dat geklim wel warm gekregen en ik dacht, ik word gek hier van die beesten en ik heb van die gladde platen tegen de muren getimmert zodat ze niet meer omhoog konden klimmen en die zwarte uitbreker heb ik maar even opgesloten in een slaapkamer en ik dacht als ik nou van die plaat die ik over heb een hekje maak dan kan de deur open en kan het wat frisser worden in dat huis want pfff het was bijna ondraaglijk, dus dat had ik gedaan en ik had koffie gemaakt nadat ik alle 7 kattenbakken had schoongemaakt en op allerlei plekken brokjes en vlees had neergezet en toen ik net buiten zat in de tuin ging de telefoon, het waren de mensen waar de katten van waren en ze vroegen me of het lukte met de jacht op hartjes, ik dacht euh, de jacht op hartjes dus ik zei dat het wel goed ging hier en er volgde een heel verhaal waar ik die hartjes kon vangen, die liepen in de proefboerderij en ik moest ze vangen en doden en de hartjes aan de katten voeren en ik dacht, ja, is prima en na 2 uur geouwehoer over het vangen van hartjes en dat raam wat niet open mocht was het gesprek eindelijk klaar en ik liep weer naar buiten..
Ik hoorde een oorverdovend lawaai, ik schrok me kapot en ik keek lag de hele deur eruit en die zwarte kat stond midden in de kamer te blazen met een dikke staart en ik pakte hem en ik gooide hem in een andere kamer want ik was het zat ik wilde nu eindelijk eens zitten, waar die kat zat heb ik van die plantenbakken neergezet en gevuld met water en ik dacht, dat flik je me niet weer, probeer t maar, val maar in het water jij, en ik ben buiten gaan zitten..
Een uur later kwamen die mensen aanrijden en ze zagen mij buiten zitten en vroegen hoe ik dat voorelkaat kreeg en ik liet ze zien wat ik had gemaakt om de kittens op de grond te houden en ik liet ze zien waar ik die zwarte had gelaten en toen brak de pleuris uit..
Ik moest ogenblikkelijk die platen overal vanaf halen en zorgen dat op de platen maar ook op de muren geen gaatjes meer zichtbaar waren, sorry, ik peinsde er niet over en ik zei dat hij dan maar eerlijker had moeten zijn en het niet op een paar katten passen had moeten noemen maar beter had hij het een 10tal katten 1000x per uur uit de lucht plukken moeten noemen grrr
Hij zei dat ik ogenblikkelijk zijn huis moest verlaten en ik zei, nou heel graag en hij beet me nog toe dat hij me de rekening van 20.000 euro zou presenteren en ik zei hem dat ik nog 5 minuten voor hem had en daarna was ik weg en oh ja zei ik, ik accepteer alleen gespecificeerde rekeningen met bijgevoegde foto s van alle gaatjes zowel in de muren als in de platen zowel de binnen als de buitenkant dus je hebt haast er zijn nog 3 minuten over, ik wacht nog 1 sigaret lang en dan mag je t verder zelf uitzoeken..
Mijn shaggie was op en ik liep naar buiten zonder rekening en ik moest heel hard lachen om die rare vent en toen ik thuis was nam ik een kop koffie en ik dacht, een haarvrij bak koffie en ik kreeg hardstikke de slappe lach..

Toen werd ik wakker.... en ik kreeg toen echt de slappe lach.
Betty

Re: vertel je droom (of dromen)

deze is best leuk,goed je word een beetje kriegel van al die katten maar ja het zijn maar katjes hè.

En inderdaad,ik heb wel eens een nestje gehad,en als ze dan zo,n 4 weken oud zijn klimmen ze overal tegen op,tegen je benen,in de gordijnen.
Had ik niet aan gedacht om gladde platen overal tegen aan te spijkeren,goed idee :lol:
-Judith-

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik heb vannacht gedroomd dat ik zwanger was ! :eek: Mys, wat betekent dat ? :D
Audrey

Re: vertel je droom (of dromen)

-Judith- schreef:Ik heb vannacht gedroomd dat ik zwanger was ! :eek: Mys, wat betekent dat ? :D
Me2 :oops:
Betty

Re: vertel je droom (of dromen)

wat ik begrepen heb dat dat betekend een nieuw leven.
Dus dat jouw leven vernieuwd wordt,een nieuw leven krijgt,anders wordt

Maar misschien dat Mystica het anders ziet :)
Audrey

Re: vertel je droom (of dromen)

Ja, zoiets heb ik ook gehoord Betty :nod:. Ik droom de laatste tijd weer wat cryptischer dan normaal. Ik droom ook over spinnen en slangen enzo, dingen waarvan ik weet dat ze wat betekenen. Maar ik ben te lui om het allemaal op te zoeken enzo :lol:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vertel je droom (of dromen)

Betty zegt het goed. Zwangerschap betekent een nieuwe levensfase. Iets nieuws beginnen. Ergens zwanger van zijn, heeft te maken met iets wat zich als iets nieuws in je leven ontwikkelt.

De droom van Franje verwijst naar controle houden. Een manier vinden om controle te houden. Oplossingen voor problemen vinden. Assertief gedrag. Het feit dat ze heel assertief handelde en zich niet liet intimideren en er om kon lachen in die droom zijn heel positieve items te noemen ! Eindelijk uit de slachtofferrol. Eindelijk competent voelen, zelfstandigheid ervaren, controle houden over de situatie ook al is het chaotisch of moeilijk.
Inzicht als Uitweg..
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Mystica schreef:Betty zegt het goed. Zwangerschap betekent een nieuwe levensfase. Iets nieuws beginnen. Ergens zwanger van zijn, heeft te maken met iets wat zich als iets nieuws in je leven ontwikkelt.

De droom van Franje verwijst naar controle houden. Een manier vinden om controle te houden. Oplossingen voor problemen vinden. Assertief gedrag. Het feit dat ze heel assertief handelde en zich niet liet intimideren en er om kon lachen in die droom zijn heel positieve items te noemen ! Eindelijk uit de slachtofferrol. Eindelijk competent voelen, zelfstandigheid ervaren, controle houden over de situatie ook al is het chaotisch of moeilijk.
Gaaf, dank je Mystica hier ben ik echt heel blij mee met deze uitleg
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Ik was op een plein dat helemaal leeg was en helemaal stil, dat plein was heel groot en aan de andere kant, stond een fontein en daar wilde ik naartoe want ik was zowat uitgedroogd van de dorst maar er kwam geen eind aan het lopen het leek of ik liep maar toch stilstond en ik ergerde me eraan en m n dorst werd steeds erger
Toen ik eraan dacht dat ik straks een slok water kon nemen leek het of het hielp maar ook of het ervoor zorgde dat ik er niet bij kon komen het voelde best heel raar en verwarrend..
Een tijd later kwam er een vrouw aangefietst met een kind achterop, ze zette haar fiets neer en pakte haar kind van de fiets en was met een paar stappen bij de fontein en ze liet dat kind daar in spelen en ik zette het op een lopen want ik dachtt als jij er zo bij kan, waarom ik dan niet..
Dat kind was erg brutaal tegen z n moeder hij gooide haar kleddernat met water en die moeder had een paar keer gezegd dat hij dat niet mocht doen maar hij trok zich er niks van aan en ik dacht, wat een onhebbelijk gedrag..
Z n moeder zat een ijsje te eten en iets te lezen en ik dacht ooh, water, ijs ik ga bijna dood van de dorst laat me bij die fontein raken..
Dat jongetje had mij ontdekt en hij gilde tegen z n moeder dat hij dat rare mens ging treiteren en ik dacht, als je het maar laat ik heb daar geen zin in..
Hij stond daar heel hard te lachen en gooide z n emmertje water leeg, pal voor m n voeten en van binnen werd ik boos en ik vond em maar een kleine verspiller..
Opeens werd het heel druk op dat plein dat voelde niet fijn want ik kwam nog steeds niet vooruit hoeveel moeite ik ook deed, er kwamen nog meer kinderen daar spelen en ze gooiden me nat en ik voelde me echt belachelijk gemaakt, niemand die iets tegen ze zei of wat ook, het water droop langs m n lijf, uit m n kleren ik zag eruit als een verzopen kat
Ik dacht, weet je wat ik doe ik zuig dat water iot m n kraag en dat smaakte zo goed, ik had zo n dorst en na een paar slokken water kon ik ineens doorlopen ik stond niet meer stil terwijl ik liep, en ik liep door, heel snel en ik liet me zo in die fontein voorover vallen en ik bleef drinken..
Toen ik geen dorst meer had ben ik een peuk gaan roken en ik nam nog een paar slokjes en daarna was ineens iedereen verdwenen en ik dacht, heb ik dit gedroomt of wat..

Vreemde droom vind ik dit en ik vind het heel bizar dat ik terwijl ik droomde dacht: heb ik dit gedroomd of wat..
-Judith-

Re: vertel je droom (of dromen)

Mystica schreef:Betty zegt het goed. Zwangerschap betekent een nieuwe levensfase. Iets nieuws beginnen. Ergens zwanger van zijn, heeft te maken met iets wat zich als iets nieuws in je leven ontwikkelt.
Klopt ook wel, sinds ik poetshulp heb, ben ik veel gastvrijer, en de mensen voelen dat al...vroeger hield ik bezoek op een afstand, omdat ik anders teveel werk had en dat kon ik niet aan....nu vind ik het prettig mensen over de vloer te hebben...dus...als je zin hebt om af te komen...welkom bij Tante Juud :lol: :lol: :lol:
-Judith-

Re: vertel je droom (of dromen)

De tripels en de knuffels staan klaar :lol:
Betty

Re: vertel je droom (of dromen)

Echt heel goed van je Juud dat je poetshulp hebt genomen in huis,op een gegeven moment wordt alles doen toch echt te veel.

Fijn dat je nu je deur wer open durft te doen toch?

Ik ken dat nog uit mijn situatie vroeger dat ik niemand binnen durde laten i.v.m. mijn depressie ,kon ik niets in huis doen.
De circusgeest

Re: vertel je droom (of dromen)

Sshhittt, ik had vannacht echt heeeeel vaag en eng gedroomd....SSSSHHhITT!!!

:

Ik werd wakker toen ik in een kamer werd opgesloten. Ik keek in de spiegel en zag dat ik heel lang haar had en eruit zag als een mislukte junk. Toen gooide iemand een hele grote cobra in dezelfde hok waarin ik zat opgesloten. Toen moest ik janken en schreeuwde ik als een gek, want ik was doodsbenauwd voor die gestoorde cobra. Ik klom op zo´n zilveren luchtfilter en verstopte mezelf. Ik hing daar en probeerde niet te kijken naar die cobra.
Plotseling hoorde ik allemaal mensen schreeuwen. gek genoeg kon ik mezelf verplaatsen in de geest van andere mensen, waardoor ik kon zien wat er allemaal gebeurde. Ik zag onschuldige mensen rennen, een bende Lincoln achtige demonen die er menselijk uitzagen maar de meest sadistische dingen deden met mensen, en ik zag een Arnold Schwarzenegger rennen met een geweer om die tirannen tegen te houden.

Ik kon me verplaatsen in iemand die werd opgehangen door een groep van die Lincoln achtige figuren. Ik kon me in hem verplaatsen. Ik stond plotseling op een plankje wat overeind stond op een hele grote muur van een groot gebouw. Eén van die Lincoln achtige figuren probeerde het volk ervan te overtuigen dat het goed is om mij te verhangen. Nadat ik daar had gestaan kwam er een Lincoln demon mijn richting op klimmen, zo rechtop de muur op alsof het spiderman was. Hij schoof dat plankje onder mijn voeten vandaan en toen werd ik wakker en moest ik heel nodig plassen :lol:

Dit is wat ik ervan heb onthouden... 8)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vertel je droom (of dromen)

@Franje
Het gaat over emotionele behoeften. Dingen die je graag zou willen. Je hebt er dorst naar. Maar er staan hindernissen tussen. Tussen datgene wat jij wilt en hoe je er moet komen. Angst om uitgelachen te worden, angst om gekwetst te worden, angst om gepest te worden, aangevallen te worden, angst voor veel personen om je heen. Toch zie je dat in je droom die personen allemaal kinderen zijn, ze zijn klein en niet groot en niet heel erg bedreigend. Je negeert ze grotendeels ook al vind je het niet leuk en weet datgene te bereiken wat je wilt. Daarna is de bedreiging ook prompt verdwenen. Ook hier weer een droom die je vertelt dat je sterker wordt. Dat je assertiever wordt. Dat je in staat bent om controle te verkrijgen over hetgeen je wilt en nodig hebt. Dat je in staat bent om het te bemachtigen ook al vind je het nog steeds niet makkelijk. Je vindt het wel minder eng en bedreigend en weet er steeds beter mee om te gaan.

@Circusgeest
Jouw droom heeft volgens mij te maken met gevangen zitten in jezelf en dreiging van dingen die je niet kan beheersen. Je bent niet tevreden met jezelf en je bent ergens ook bang voor jezelf. Vooral de dingen die je niet begrijpt in jezelf, onbekende krachten die invloed uitoefenen op je gevoel van welzijn. Die maken dat je een gevaar voor jezelf kan zijn of dingen doet die je eigenlijk niet wilt doen. Je voelt je dan heel erg onmachtig en zou het liefst hebben dat er iemand zou zijn om je te komen beschermen. Die groot en sterk is om al die demonen in jezelf onder controle te krijgen of dat je dat zelf zou kunnen.

Ik denk ook dat je last hebt van schuldgevoelens, dat je soms vindt dat je gestraft zou moeten worden voor hetgeen je gedaan hebt.
Inzicht als Uitweg..
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Ja, Mystica dat klopt echt helemaal, ik ben daar idd allemaal heel bang voor..
Als ik iets doe, zoals met oefenen in winkels dan ben ik erg bang dat ze me uitlachen en dat zou me ook erg kwetsen, ik ben zeker ook erg bang om aangevallen te worden..
Voor de mensen om me heen op 1 na ben ik echt heel erg bang..die ene ook wel maar dat is wel iets minder dan voor de rest..
Asserief zijn gaat me ook steeds beter lukken zonder echt agressioef te zijn..

Dank je, hier kan ik echt wat mee..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: vertel je droom (of dromen)

Je ziet dat in je droom Franje, je focus heel erg op het doel gericht is (de fontein). Dus kennelijk geeft je onderbewuste aan dat als je je goed op je doel focust, op wat je wilt, dat je weliswaar niet helemaal vrij van angst bent, maar door je verlangen er naar, wel minder angstig bent en het kan overwinnen of negeren.
Inzicht als Uitweg..
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Dank je Mystica ik ga hier zeker iets mee doen ik ga het uitproberen, het zou heel goed voelen als ik dan door te focussen op iets, angsten kan overwinnen dan kom ik hopenlijk weer wat vooruit..
Morgen moet ik mee naar de GB ik ga het morgen meteen uitproberen.. :D
Cygne

Re: vertel je droom (of dromen)

Mystica schreef:
Cygne schreef:Pfoe, droom weer veel (en onrustig).

Enkele dagen geleden had ik een droom over vandaag. Vandaag was mijn eerste dag op de nieuwe studie...

Ik ging dus naar de stad, vast op tijd, want ik moest nog een bepaald boek in een winkel halen. Ik liep dus door de stad en daar zag ik ineens een grote dierenwinkel die "leegverkoop" hield. Ik kwam daar binnen en alles bleek gratis te zijn. Ik stouwde plastic tassen vol met spulletjes. Ik liep verder en liep een winkel in, waar klaarblijkelijk een voormalige vriendin werkte. Ik begroette haar vrolijk, met onbewust wel een raar gevoel, omdat ze niet echt een goede vriendin meer was, maar toch voelde het normaal. Ik diepte twee sloffen uit mijn plastic tas op en gaf die aan haar. Op dat moment keek ik op mijn horloge en zag ik dat het al half 3 was. Om 1 uur had ik op de studie moeten zijn. Het deed me niets, ik ging verder naar de boekwinkel. Daar kocht ik het boek. Ik liep de winkel weer uit en al mijn inkopen waren verdwenen, ineens stond ik naar een televisie te kijken.
Wat ik zag was een of andere ceremonie van het britse leger. Een of andere belangrijke piet was een missie aan het uitleggen. Op dat moment klonk er ineens een harde knal en bleek dat die man opgeblazen was. Hij vloog door de lucht en belande voor mijn voeten op de grond (tv was weg) en stond in de fik. Voornamelijk zijn baard vlogen vlammen vanaf. Op dat moment werd ik wakker...

Wat me opviel is dat ik dus regelmatig droom over dingen die opblazen, vervolgens gewoon helemaal 'heel' door de lucht vliegen en als ze dan op de grond komen dan branden ze ineens. Nu droom ik sowieso regelmatig (zo eens per maand, al zolang ik me kan herrinerne) dat er iets afbrand of gewoon brand (meestal gaat het om ons eigen huis), maar de laatste tijd komt daar dus af en toe dat 'opblazen' bij. Na zo'n droom ben ik dagenlang weer ontzettend moe. :doubt:
Gratis spulletjes in een dierenwinkel die later weer verdwenen zijn. Dan weer een vriendin die niet echt een vriendin meer is. Wat hier speelt zijn elke keer verleden versus heden. Het gaat om goederen en het gaat om relaties. Maar beiden ben je kwijt nadat je ze had. De vriendin heb je iets gegeven en daarna was het tijd om te vertrekken kennelijk. Een nieuwe fase.

Boeken staan voor kennis opdoen. Je koopt een boek. Toch staat dit in relatie met je studie want daar had je moeten zijn. Dan is het boek weer weg en dan komt de televisie er voor in de plaats. Beiden staan voor beelden, waarbij de een over tekst gaat en de tweede over plaatjes. Die Britse meneer op missie die opgeblazen wordt. Het lijkt te gaan over dingen die wel begonnen worden maar die door omstandigheden niet afgemaakt worden. Angst voor herhaling van negatieve ervaringen uit het verleden m.b.t. studies ?

Het opblazen en afbranden van dingen (met name je huis) lijkt met je manier van handelen en je levensenergie te maken. Het kan zijn dat je ergens enthousiast aan begint maar dat het te zwaar blijkt te zijn en dat je het daarom niet volhoudt (afgebrand zijn). Het kan zijn dat je dingen (on)bewust saboteert. Dat je dingen doet, die je beter niet had kunnen doen omdat je daarmee hetgeen je wilt bereiken, uiteindelijk mee saboteert. (B.v. teveel hooi op je vork nemen, teveel dingen tegelijk doen, dingen niet afmaken, deadlines maar niet halen etc.).

Ik denk dat er ook een stuk faalangst in zit.

Thanks Mystica..

Ik heb inderdaad wel wat angst tegenover mijn nieuwe studie... Ik ben erg bang dat ik misschien toch de verkeerde keuze heb gemaakt. Ik heb tijden zitten twijfelen tussen 2 studies en uiteindelijk gekozen voor de studie die al langer in mijn hoofd zat. Maar nu twijfel ik heel erg of ik toch niet voor de andere studie heb moeten gaan. Overigens vind ik de studie die ik doe tot nu toe erg interessant en boeiend, maar hier komt de faalangst om de hoek kijken... Bij deze studie (psy) voel ik me erg onzeker, voornamelijk of ik er wel in zal slagen de studie te volbrengen (tegelijkertijd denk ik, waarom niet?). De andere studie (frans) voelde ik me zekerder over, omdat ik vanuit de middelbare school hier natuurlijk al wat meer ervaring in heb...
Wolf

Re: vertel je droom (of dromen)

Cygne schreef:
Mystica schreef:
Cygne schreef:Pfoe, droom weer veel (en onrustig).

Enkele dagen geleden had ik een droom over vandaag. Vandaag was mijn eerste dag op de nieuwe studie...

Ik ging dus naar de stad, vast op tijd, want ik moest nog een bepaald boek in een winkel halen. Ik liep dus door de stad en daar zag ik ineens een grote dierenwinkel die "leegverkoop" hield. Ik kwam daar binnen en alles bleek gratis te zijn. Ik stouwde plastic tassen vol met spulletjes. Ik liep verder en liep een winkel in, waar klaarblijkelijk een voormalige vriendin werkte. Ik begroette haar vrolijk, met onbewust wel een raar gevoel, omdat ze niet echt een goede vriendin meer was, maar toch voelde het normaal. Ik diepte twee sloffen uit mijn plastic tas op en gaf die aan haar. Op dat moment keek ik op mijn horloge en zag ik dat het al half 3 was. Om 1 uur had ik op de studie moeten zijn. Het deed me niets, ik ging verder naar de boekwinkel. Daar kocht ik het boek. Ik liep de winkel weer uit en al mijn inkopen waren verdwenen, ineens stond ik naar een televisie te kijken.
Wat ik zag was een of andere ceremonie van het britse leger. Een of andere belangrijke piet was een missie aan het uitleggen. Op dat moment klonk er ineens een harde knal en bleek dat die man opgeblazen was. Hij vloog door de lucht en belande voor mijn voeten op de grond (tv was weg) en stond in de fik. Voornamelijk zijn baard vlogen vlammen vanaf. Op dat moment werd ik wakker...

Wat me opviel is dat ik dus regelmatig droom over dingen die opblazen, vervolgens gewoon helemaal 'heel' door de lucht vliegen en als ze dan op de grond komen dan branden ze ineens. Nu droom ik sowieso regelmatig (zo eens per maand, al zolang ik me kan herrinerne) dat er iets afbrand of gewoon brand (meestal gaat het om ons eigen huis), maar de laatste tijd komt daar dus af en toe dat 'opblazen' bij. Na zo'n droom ben ik dagenlang weer ontzettend moe. :doubt:
Gratis spulletjes in een dierenwinkel die later weer verdwenen zijn. Dan weer een vriendin die niet echt een vriendin meer is. Wat hier speelt zijn elke keer verleden versus heden. Het gaat om goederen en het gaat om relaties. Maar beiden ben je kwijt nadat je ze had. De vriendin heb je iets gegeven en daarna was het tijd om te vertrekken kennelijk. Een nieuwe fase.

Boeken staan voor kennis opdoen. Je koopt een boek. Toch staat dit in relatie met je studie want daar had je moeten zijn. Dan is het boek weer weg en dan komt de televisie er voor in de plaats. Beiden staan voor beelden, waarbij de een over tekst gaat en de tweede over plaatjes. Die Britse meneer op missie die opgeblazen wordt. Het lijkt te gaan over dingen die wel begonnen worden maar die door omstandigheden niet afgemaakt worden. Angst voor herhaling van negatieve ervaringen uit het verleden m.b.t. studies ?

Het opblazen en afbranden van dingen (met name je huis) lijkt met je manier van handelen en je levensenergie te maken. Het kan zijn dat je ergens enthousiast aan begint maar dat het te zwaar blijkt te zijn en dat je het daarom niet volhoudt (afgebrand zijn). Het kan zijn dat je dingen (on)bewust saboteert. Dat je dingen doet, die je beter niet had kunnen doen omdat je daarmee hetgeen je wilt bereiken, uiteindelijk mee saboteert. (B.v. teveel hooi op je vork nemen, teveel dingen tegelijk doen, dingen niet afmaken, deadlines maar niet halen etc.).

Ik denk dat er ook een stuk faalangst in zit.

Thanks Mystica..

Ik heb inderdaad wel wat angst tegenover mijn nieuwe studie... Ik ben erg bang dat ik misschien toch de verkeerde keuze heb gemaakt. Ik heb tijden zitten twijfelen tussen 2 studies en uiteindelijk gekozen voor de studie die al langer in mijn hoofd zat. Maar nu twijfel ik heel erg of ik toch niet voor de andere studie heb moeten gaan. Overigens vind ik de studie die ik doe tot nu toe erg interessant en boeiend, maar hier komt de faalangst om de hoek kijken... Bij deze studie (psy) voel ik me erg onzeker, voornamelijk of ik er wel in zal slagen de studie te volbrengen (tegelijkertijd denk ik, waarom niet?). De andere studie (frans) voelde ik me zekerder over, omdat ik vanuit de middelbare school hier natuurlijk al wat meer ervaring in heb...


Dat is geen enkel probleem, Zwaantje.

Je wacht dit semester gewoon even af of alles goed gaat. Gaat het goed, dan kan je als je er tijd voor hebt een dubbele bachelor doen. Je kan dus als je wil psycho en frans tegelijk doen.

Groetjes,
Wolf
De circusgeest

Re: vertel je droom (of dromen)

@Circusgeest
Jouw droom heeft volgens mij te maken met gevangen zitten in jezelf en dreiging van dingen die je niet kan beheersen. Je bent niet tevreden met jezelf en je bent ergens ook bang voor jezelf. Vooral de dingen die je niet begrijpt in jezelf, onbekende krachten die invloed uitoefenen op je gevoel van welzijn. Die maken dat je een gevaar voor jezelf kan zijn of dingen doet die je eigenlijk niet wilt doen. Je voelt je dan heel erg onmachtig en zou het liefst hebben dat er iemand zou zijn om je te komen beschermen. Die groot en sterk is om al die demonen in jezelf onder controle te krijgen of dat je dat zelf zou kunnen.

Ik denk ook dat je last hebt van schuldgevoelens, dat je soms vindt dat je gestraft zou moeten worden voor hetgeen je gedaan hebt.
Mmm, interessant interpretatie. In bepaalde opzichten kloppen sommige dingen wel indd.
Faker

Re: vertel je droom (of dromen)

Het was heel dor en zanderig waar ik liep en het was daar heet en het waaide best hard..
s savonds ging het heftig regenen en een uur later zag ik het overal groen worden en waren heel veel van die groene slierten, ze gingen om m n benen heen en eerst kreeg ik ze nog los maar later niet meer het zat steeds strakker het deed gewoon pijn..
Opeens was er iemand die zei de weg te weten en ik ging mee ik wilde weg daar..
Hij pakte een raar mes en sneed die slierten los en toen gonh ik achter hem aan maar toen was ik ineens in een andere kamer en ik ben daar gaan zitten uitrusten en toen was ik gewoon hier buiten en op het pad liepen allerlei leguaantjes..
Ik wilde zo n beestje oppakken maar toen werd ik wakker...

Terug naar “Spiritualiteit”