Gebruikersavatar
LindaK
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2021 11:04

Kwijtraken gevoelens

Hoi iedereen, ik had tot voor kort een leuke relatie; we waren nog maar 4/5 maanden samen en het begon heel natuurlijk vanuit een vriendschap. Ik wist al dat hij moeite had met emoties; hij zei dat hij een muur om zich heen had gebouwd waarachter hij zich veilig voelde en de eerste 2 keren dat hij langskwam moest hij overgeven. We waren toen nog niet aan het daten. Hij zei dat hij misselijk werd omdat hij zich op zijn gemak voelde (als ik het mij goed herinner), ik vind dit nog steeds vreemd maar hij praat niet graag over zijn verleden. Zijn ouders zijn overleden op jonge leeftijd en hij had met beide geen goede relatie; hij is ooit uit huis geplaatst. Zijn vader was volgens mij alcoholist en hij heeft een drugsverslaafde broer. Maar ondanks dat hadden we het erg fijn samen en hij was ook verliefd op mij, we gaven elkaar ook de tijd en ruimte. Enige wat ik jammer vond was dat hij nooit vroeg hoe het met me ging en vanuit het niets stuurde ik hem een appje die heel negatief op hem overkwam (was niet zo bedoeld), hij zat hier erg mee.

Hij had het de laatste weken enorm druk door werk en sociale verplichtingen, we konden daardoor ook niet meer elk weekend afspreken en als ik hem zag dan was hij uitgeblust. Toen hij het gisteren uitmaakte zei hij dat hij geen gevoelens meer voor mij had en hij besefte dit de dag na het appje. Hij zei dat het verliezen van zijn gevoelens niks te maken had met iets wat ik had gezegd/gedaan. Hij zei dat hij graag contact met mij wou houden omdat hij mij fantastisch vind, hij wil zelfs onze bioscoopafspraak door laten gaan. Hij werd verdrietig toen ik daarna zei 'ik hou van jou' en hij is huilend weggegaan. Ik ben nu kapot van het feit dat hij zo zijn gevoelens is kwijtgeraakt, ik weet dat dit kan gebeuren maar zouden externe factoren hem ook beïnvloedt kunnen hebben?
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: Kwijtraken gevoelens

Welkom Linda,

Externe factoren kunnen altijd meespelen. Maar als iemand zegt geen gevoelens meer voor je te hebben en het uitmaakt, dan kun je vrij weinig anders doen dan het uiteindelijk toch te accepteren. De maanden dat jullie een relatie hebben gehad is niet veel geweest en in de periode is veel gebeurd.
Het is jammer als iemand het toch niet verder wil proberen met iemand, maar toch is het ergens ook wel eerlijk, in plaats van nog maanden door te gaan met minder tot geen gevoelens van hem van verliefdheid.

Als verliefde gevoelens weg zijn en hij door omstandigheden (namelijk een heftig verleden) er niet klaar voor is, kan je niet anders dan verder gaan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
Wesley77
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2022 05:12

Re: Kwijtraken gevoelens

Dit klinkt misschien hard; maar hij was duidelijk niet jouw ware.
Ik heb ook serieus wat miserie meegemaakt. Zelfmoorden en zo.
Maar ik heb altijd respect gehad en altijd goed open willen praten.
Zeker in een relatie.

Ik ben jaloers. Als ik jouw partner was; had ik alles open eerlijk willen vertellen tegen jou.
Ik zou zo dankbaar zijn voor jouw vriendschap en liefde en steun.

Jij hebt een mooi hartje en je hebt je best gedaan.
De fout ligt niet bij jou. Hij moet nog wat serieus wat leren over hoe een relatie staande te houden.
Dat is het grootste probleem; deze dagen. Mensen weten niet meer; hoe je dat moet doen.
Triestig ..........

Mijn hopelijk toekomstig vrouwtje; zal nooit dat probleem meemaken.
En ik ben nu nog sterker dan ooit.

Zoek iemand beter ;)
Hij is jou niet waard.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties & seksualiteit”