Muizenleven

Wie ben ik?

05 mar 2019 17:18

Hallo,

Ik ben Muizenleven, op dit moment 24 jaar. Trotse eigenaar van een eigen winkel. Jaren terug bij GGZ geweest in het begin, omdat ik niet lekker in mijn vel zat wat van kwaad tot erger werd. EMDR gehad voor mijn PTSS, alleen dit heeft voor mij niet gewerkt moest continue opnieuw beginnen met verwerken. Ze hebben tussen tijds gedacht aan borderline, maar dat was het ook niet. Op een gegeven moment waren we weer een paar jaar verder en werd de diagnose dysthyme stoornis vast gesteld. Ook wel chronische depressie. tjah en dan? Verschillende therapieën gehad en uit eindelijk hebben ze gezegd je bent uit behandeld het moet vanzelf over gaan, maar bij jou een grote kans dat het nooit over gaat. Ik moet wel zeggen toen ik was gestopt ben ik wel stabiel geworden in plaats van de hele tijd in gevecht met mezelf. Ik heb het tegenwoordig mezelf geaccepteerd dat ik emotioneel een stuk gevoeliger ben en dat ik net wat anders in elkaar zit dan een ander.

Alleen er is nog een ding, waar ik behoorlijk nog mee in de knoop zit en ik ook niet weet wat het is of dat het ook met de dysthyme stoornis ge maken heeft. Ik heb geen bewust zijn of je dat zo ook noemt geen idee. Ik leef de dag, alleen het voelt als of ik er met een afstand naar toe kijk. Hoort dit bij het leven? of ligt dit echt aan mij? Ik kijk wel, alleen niks dringt door. Ik probeer ook naar dingen te kijken en mij het door te laten dringen. Alleen dat doet het niet. Daarom heb ik mij hier toch ook nog aangemeld om tips en truucjes te vinden en of iemand hetzelfde herkent.

Jaren ben ik ook aan de pil en maak ik gebruik van melatonine en quetiapine om te slapen. De depressie was in ieder geval wel eerder dan de melatonine en quetiapine. Nu ben ik eens gestopt met de pil, aangezien je daar ook veel over leest met een depressie. Kijken of het verschil maakt.

Groetjes,
Muizenleven

Memories
Moderator

Re: Wie ben ik?

05 mar 2019 17:50

Warm welkom op het forum Muizenleven :)

Hopelijk voel jij je hier snel thuis. Als je vragen hebt stel ze gerust. Geen vraag is te gek en het is altijd het proberen waard. Zoals je ziet zijn er hier op het forum allerlei onderwerpen en subfora. Daar mag je altijd aan deel nemen als je dat leuk of interessant vind. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, zeg ik dan. En je kan en mag altijd je profiel verder invullen en een passende avatar kiezen als je dat leuk lijkt. Neem alle tijd die je nodig hebt en kijk hier rustig rond. Neem de tijd om te wennen als dat nodig is.

Het komt weleens vaker naar voren dat de pil depressieve gevoelens kan veroorzaken. Wie weet helpt het inderdaad als je ermee stopt. Maar de garantie kan ik je niet geven. Ik vind het in ieder geval dapper dat jij je verhaal doet!

Wij zien elkaar vast nog wel op het forum. Tot schrijfs en hou je taai.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Azaroth

05 mar 2019 18:21

Welkom op het forum Muizenleven.
Je kan niet zeggen hoe een kattenmens zich moet voelen als je zelf een hondenmens bent.
Een leven is geen leven wanneer men leeft volgens de regels van een ander.

koen0069
Contacteer: Website

05 mar 2019 18:40

Warm welkom op dit forum Muizenleven.
Flowerpower

volhoudertje
Moderator

05 mar 2019 20:53

Welkom op 't forum Muizenleven.
* Liebe Macht Frei *

Muizenleven

05 mar 2019 23:31

Dank je wel allemaal! :D

112019

12 mar 2019 00:08

En ook hier een warm welkom. :) Ik had nog niet eerder gehoord van de laatste stoornis. Ik ga er zeker wat is over lezen.
Hoi ik ben een jongeman tussen 24 en 33 jaar die vaak stress, spanning, frustratie en eenzaamheid ervaart. Ik werk niet. Ik ben in het verleden gediagnosteert met een A.S.S. hoewel ik niet veel herken.

Pams

12 mar 2019 22:14

Welkom op het forum. Ik hoop dat je je hier gauw thuis gaat voelen. :)

Terug naar “Voorstellen”