Annebel68

Dreigen met lichamelijk geweld

14 sep 2018 14:38

Hallo,

Ik ben 11 jaar met mijn vriend. We wonen niet samen. Hij zegt dat hij dat wel een keer wil maar nu nog niet.
Ik kan nl. nogal doorzeuren over iets. Ik blijf erin hangen en heb veel moeite het los te laten. Hij wordt daar dan boos om en dat is ook wel begrijpelijk.
Alleen begon hij eergisteren ineens te dreigen. " Als ik met jou samenwoon en jij bent weer aan het zeuren dan weet ik wel wat er gaat gebeuren. Ik ken mezelf. Ja Ja ik ken mezelf. Dan ontplof ik helemaal en dan sla ik je in elkaar. Eén klap voor je hoofd en klaar."
Ik schrok me dood natuurlijk en vroeg of hij dit nou echt meende. " jazeker, ik meen het echt. Ik ken mezelf en dan gaat het helemaal mis." Ik vroeg: wil je het dan uitmaken of zo?" Ja, zei hij maar hij bleef rustig p de bank zitten.
Uiteindelijk is hij naar huis gegaan, hij zou eigenlijk blijven slapen, ( hij loopt wel vaker weg..) maar deze keer vond ik dat wel best...Ik vroeg nog: "is het nou uit of wat?"
Zegt hij: " Nee, dat heb ik niet gezegd".
Ik zeg:" dat heb je wél gezegd". Nee, het is niet uit, doei. "
Tja, dan blijf je wel even in vertwijfeling achter..
Maar dom als ik ben ga ik weer contact zoeken, de volgende dag heb ik hem geappt. Hij zei dat we eens rustig moeten praten. Daarop zei ik dat als hij nog steeds denkt er hij mij wat aan zal doen als hij een keer weer boos wordt, er w.m.b. geen sprake kan zijn van een gesprek. Ik zei: " ik wil dus niet dat je mij bedreigt". Zegt hij doodleuk: " ik heb je niet bedreigd". Dus zeg ik dat hij nog liegt ook!
s' Avonds belt hij mij en toen zei hij dat hij het niet meende, dat dreigen, het was maar een voorbeeld, zei hij.
Ook zegt hij weleens ( Als hij boos is) dat hij bij me blijft omdat hij me zielig vindt en dat neemt hij dan later weer terug. " ik was boos", zegt hij dan.
Ik ben ook wel eens boos maar ik bedreig hem dan toch ook niet?"
Wat moet ik hier nou mee? Ik weet het niet meer. Aan de ene kant ben ik nog steeds boos en verdrietig ( veel huilen) en denk ik: hij kan mooi thuisblijven, en aan de andere kant denk ik : hij meende het niet dus laat het maar gaan...Dus ik weet het niet meer zo goed

Annebel

Memories

Re: Dreigen met lichamelijk geweld

14 sep 2018 15:41

Warm welkom Annebel op het forum. Ik hoop dat jij je thuis gaat voelen en dat je je veilig genoeg voelt hier om je verhaal te doen en eventueel ook op andere topics te reageren. Neem je tijd.

In ieder geval kan ik je zeggen dat ik vind dat deze relatie niet gezond is. Je had het over dreigen en bedreigen en ik kan je daar alleen maar gelijk in geven. Dat heeft hij ook gedaan. Voorderest is het een bekende truc om eerst je dus zo'n beetje woordelijk aan te vallen, en dan te melden het niet te menen of dat het maar een voorbeeld was. Dat is wel vaker, terugkerend en blijft vaak zo doorgaan. Dat is de bekende cirkel, waar je dus uit moet zien te komen. Want dit is gewoon niet wenselijk. Ik weet niet hoe lang hij dit al doet en wat de redenen zijn dat hij dit doet. Feit is wel dat het overkomt, alsof deze situatie niet veilig is en je komt ook angstig en radeloos over. Dat is niet de bedoeling.

Heb je weleens overwogen om hierover met een huisarts te praten? Of met familie of met vrienden?
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~

Johanna

Re: Dreigen met lichamelijk geweld

14 sep 2018 17:01

Hoi Annabel,

Ik herken dit terdege, zelf heb ik dit in mijn vriendenkring ook meegemaakt, laat je niet voor de gek houden en stop met deze relatie voordat er iets ergs zou kunnen gaan gebeuren. De smoesjes blijven komen en elke keer wordt er weer gezegd dat het niet zo bedoeld was en dat het de volgende keer niet meer zal gebeuren. Deze relatie is niet goed, bespreek zoiets met je familie of iemand die je vertrouwt, en zoals al aangegeven, je kunt het uiteraard ook nog met jouw huisarts bespreken. In ieder geval wil ik je meegeven dat je heel goed na moet blijven denken of je met deze relatie verder wilt gaan. Sterkte en blijf in ieder geval van je af praten.

Hartelijke groeten,

Johanna
Groot is degene die een glimlach kan toveren op het gezicht van iemand die alles heeft verloren!

Terug naar “Voorstellen”